Kruidvat eigen merk
Pas zag ik in het krantje van het Kruidvat dat ze weer een nieuwe (baby)lijn hadden van het eigen merk. Toen ik in het Kruidvat was dacht ik toch weer eens bij de baby shampoos te kijken (ik had het eigenlijk al opgegeven ooit nog een babyshampoo zonder sulfaten in een reguliere drogisterij te vinden). En ja hoor, van hun nieuwe Pure&Nature lijn bevat de shampoo geen sulfaten!
[Afbeelding: image.html?id=70011&var=3]
Overigens maken ze goede sier met hun Ecocert certificaat, maar hij bevat maar -10% biologische bestanddelen. Het enige biologische bestanddeel is het lindebloesemwater. Ik kan me er nogal aan ergeren, want als je de kleine lettertjes niet leest dan zou je kunnen denken dat het een biologisch product is (en dat is het voor mij dus niet, al is het dat voor Ecocert blijkbaar wel). Maargoed, hij is dus sulfaatvrij en goedkoop, namelijk 2,95 euro, en deze week voor 1,45 euro voor 250ml (heb wel zo'n rood klantenpasje, weet niet of het anders ook is). Wel het proberen waard (al had ik eigenlijk nog genoeg shampoo) ^^-happy Hij ruikt naar zoete lindebloesem, met iets van een abrikoos-achtig geurtje op de achtergrond. Ik vind het lekker. Heb hem pas 1x gebruikt, te vroeg nog voor een review. M'n huid is er blij mee, ik vond hem wel behoorlijk strippend en m'n haar voelde al stroef tijdens het wassen (ik zeg er wel even bij dat ik gewoonlijk hele zachte shampoos gebruik). We gaan wel zien hoe hij op de langere termijn bevalt :D
Ingredienten: aqua, Tilia plathyphyllos flower water*, lauryl glucoside, coco-glucoside, disodium cocoamphodiacetate, cocamidopropyl betaine, sodium chloride, sodium lauryl glucose carboxylate, citric acid, glyceryl oleate, hydrolyzed wheat protein, parfum, sodium benzoate, potassium sorbate, benzyl alcohol, dehydroacetic acid, sorbic acid
Antwoord
Ooh, qua ingrediënten ziet hij er goed uit :)
Spijtig dat je zegt dat hij blijkbaar dus toch wel strippend aanvoelt :( Had zo gehoopt die ook eens te kunnen proberen, zou geweldig zijn eindelijk een goedkope en fijne shampoo te vinden ^^-happy
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Weleda Baby Hair&Body Shampoo is echt heel mild en vrij van sulfaten!
blossom.smilie
Antwoord
Update na een 2e keer de pure & nature baby shampoo te hebben gebruikt: hij zit nu in m'n handzeepdispenser. Ik kreeg ontzettende schilfers, en ik heb wel overal last van mijn huid nu, maar toen ik daarna met een andere shampoo waste was mijn hoofdhuid meteen veel beter. En m'n handzeep was toch op, dus dat kwam mooi uit.
Antwoord
Oh dat is wel jammer zeg!
blossom.smilie
Antwoord
Tja ik heb gewoon een lastige huid, ik denk dat als je hem wilt uitproberen je normaal niet zo snel een probleem hoeft te verwachten met deze ingredienten. Er zitten wel weinig verzorgende bestanddelen in, maar dat kan soms juist ook wel fijn zijn (zit wel wat proteine in).
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)