Lang haar en aantrekkelijkheid
Voel je je vrouwelijker/mannelijker door je lang haar? Ondervind je meer aandacht door het ander geslacht nu je haren langer zijn? En meer als het los is? Waarom vind jij lang haar aantrekkelijk op jezelf en/of op een ander? Al voorgehad dat je lange haren juist afschrikken? Of dat mensen zeggen dat je beter je haren kan knippen als je meer aantrekking wilt hebben?

En hoe zit het met fetisjisten? Of mannen/vrouwen die het toch opvallend seksueel aantrekkelijk vinden? Ooit al lastiggevallen geweest vanwege je langere haar?
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Ik ben gelukkig nog nooit een fetisjist tegengekomen, denk dat ik daar wel van zou schrikken. Vriendlief vindt lang haar heel mooi, en van hem mag het eigenlijk ook nooit korter dan BSL bij een vrouw. Als ik mijn haar omhoog draag ziet niemand hoe lang het is, maar wanneer het dan een keer los gaat krijg ik er wel vaak opmerkingen over. De meeste zijn heel positief: blijkbaar val je met lang haar op een positieve manier op. Soms krijg ik ook wel eens iets waar ik niets van kan maken, zoals: "Zozo, jij hebt lang haar." Deze komen overigens bijna altijd van mannen. Ik vat het dan maar op als een compliment en antwoord met een stralende lach en een "Dankjewel". Een van mijn beste vrienden (man) vind het maar niets en noemt het "stupidly long" (hij is Brits, dus tsja, geen smaak he? ;)). Een ex van jaren gelden vond het altijd zo dramatisch (vooral als ik het even naar voor of achter gooide), maar ondertussen nam hij wel vaak foto's van mijn losse haar.

Ik denk kortom dat er geen pijl op te trekken is wat anderen ervan vinden, behalve dan dat de mensen wie het positief opvalt er vaak een complimentje over maken.

Zelf voel ik me niet persé aantrekkelijk omdat ik lang haar heb, ik denk juist eerder dat ik me onaantrekkelijk zou voelen als het kort zou zijn, of klinkt dat gek?
Antwoord
Persoonlijk merk ik dat ik toch wel iets meer aandacht krijg als ik het los heb,dan krijg ik te horen dat ik het vaker moet doen,dat dit veel mooier staat bij mij dan mijn opgestoken haar.

Ook vermoed ik dat de vorm van je gezicht er ook veel mee te maken heeft. Ik vind sommige vrouwen bijvoorbeeld 1000x knapper met een halflange bos haar dan een lange bos haar. Sommige mensen staan gewoon echt niet met heel lang haar.
Antwoord
Ik vind lang haar bij mezelf wel vrouwelijker staan, en gewoon beter bij me passen.
Ik krijg soms wel positieve reacties, soms geen reacties;p, en soms wel negatieve. Maar niet erg negatief, meer dat ze zelf niet zulk lang haar zouden willen ofzo. Maar dat is natuurlijk prima:)

Verder.. de man met wie ik nu date vindt lang haar wel mooi (eigenlijk de meeste mannen die ik ken) maar volgens mij hoeft het voor hem niet perse héél lang, als in langer dan BSL. Hij vindt het wel heel mooi als ik het in een paardestaart heb;p ik denk dat dat goed bij mijn hoofd past;).
Antwoord
Bij mij past lang haar ook beter. Zonder voel ik me leeg. Ik heb al moeite met een paar cm eraf, dan voel ik mijn zelfvertrouwen slinken. Wat de precieze reden daarachter is weet ik trouwens niet, maar ik heb dat altijd zo gevoeld. Dus voor mij geen kort haar. Trouwens, de laatste 3 jaar gaat het wel beter in dat opzicht, maar daarvoor had ik dus echt moeite met korter knippen.

Van fetisjisten heb ik nog geen last heb, vaak zijn het juist vrouwen die reageren. Dan is het meer zo van, wat is het lang. Of: Doe eens een leuk kort kapsel! Meeste vriendinnen en collega's hebben kort haar dus tja.. Mijn vriend vindt het lange haar trouwens wel mooi, kort vindt hij niks. Dus dat is makkelijk voor mij :D Had laatst nog eens de ingeving misschien wel zo'n bob te nemen, maar dat vindt hij dus niets, en ikzelf achteraf ook niet, dus ben blij dat ik het niet gedaan heb. Of daarbij meer aandacht van het andere geslacht het geval is weet ik niet, ik ben sowieso erg slecht in het oppikken van zulke signalen. Maar ik weet wel dat toen ik het nog een stuk langer had, dus tussen tailbone en classic, en ik uit ging dat er wel veel mensen stonden te staren, mannen dan he :p

Lastig gevallen ben ik nog niet om mijn haren, en afschrikken doet het ook niet geloof ik.
Nu: BSL
Antwoord
Ik heb al wel eens ongewenste aandacht getrokken met mijn langere haren. Wat me nog altijd goed is bijgebleven is toen ik pizza ging afhalen en dat die man mijn paardenstaart greep en erover streelde. Ik denk dat ik nog nooit zo snel gemaakt heb dat ik buiten was giechel

Ik voel me inderdaad vrouwelijker door mijn lange haren :) Maar nog belangrijker: mezelf. Het hoort gewoon bij me. Maar heb wel al de commentaar gehad dat mijn lengte té is. Maar ja, die jongen was dan ook stom vond ik gniffel-0136-giggle

Sinds de Reizigerboeken vind ik het ook aantrekkelijk bij een man, heeft dan net weer iets stoerders/mannelijks, toch zo rond schouderlengte, BSL... Ik zou wel niet willen dat mijn vriend langer haar heeft als mij :p Misschien kortzichtig van me, maar ja. Maar niks lijkt me toffer dan mogen prutsen met het lange haar van mijn vriend ^^-happy

Ik vind wel dat de "kick" er een beetje af is nu. Ik vind het best normaal dat ik zo'n lange haren heb, vroeger daarentegen straalde ik helemaal als ik zag hoe lang mijn haren waren gekomen en voelde ik me twee keer zo mooi. Maar het gaat ook in periodes natuurlijk :)

En toch... als ik soms zo de achterkant van mezelf in een raam of een spiegel zie, met zo'n deken van haar tot over mijn heupen, dan denk ik "jaaa, niiice ^^-happy"
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
He getsie Pha, wat die man deed toen je een pizza ging afhalen! Kan me goed voorstellen dat je er zo snel mogelijk vandaan ging! Bah.

Ik voel me vrouwelijker wanneer ik mijn haren los draag. Vooral wanneer ze lang zijn, nu ik ze wat korter heb merk ik immers dat het net is alsof er een stuk van mijn identiteit af is ''geknipt''. Immers, het lange haar paste beter bij mijn karakter en mijn outfits.
Ik denk dat de meeste vrouwen wel meer aandacht krijgen met hun haren los, bij mij is het dus ook zo. Mijn vriend houdt er ook van als ik mijn haren lang en los draag, mijn haren waren ook 1 van de dingen welke hem opvielen toen hij mij voor het eerst zag.

Mijn haren hebben zeker ook ongewenste reacties uitgelokt, dit was wel toen ik het langer droeg ( zo rond bsl). Vooral vanwege de kleur ( in daglicht is het rossig). Er is ook wel eens een man achter mij gaan zitten in de bus welke mijn haren vastpakte en aangaf dat ik zulke mooie haren had. Hij deed dit op een dusdanige manier dat ik me er smerig door voelde, ik heb me thuis dan ook gelijk gedouchd. Ook wel eens te maken gehad met een man met een haar fetish, deze deed immers zo'n vreemd voorstel gerelateerd aan mijn haren dat het niet anders kon dan dat hij een haarfetish had.
Ik ben daar natuurlijk niet op ingegaan en ben snel doorgelopen!

Gelukkig ook veel positieve reacties gehad. Vrouwen gaven vaak complimenten over de krullen en de kleur. De lengte kon wel een onderwerp van discussie zijn.
Antwoord
Ik voel me ook meer mezelf met lang haar. En mooier ook, toch wel. Zeker nu het zo gezond, glanzend en henna-rood is, ben ik er best trots op.
Mijn vriend vindt mijn haar en haarkleur ook erg mooi en het is 1 van de dingen waar hij op gevallen is.
Ik krijg vaak complimentjes over de kleur, maar bijna nooit over de lengte (ook geen opmerkingen dat ik naar de kapper moet). Daarvoor is het blijkbaar niet lang genoeg...
blossom.smilie
Antwoord
Mijn vriend maakt weleens opmerkingen: "Wat is je haar lang!" Hij vindt het wel mooi, maar hij baalt er ook van want hij wil langer haar hebben. We hebben recent niet meer gemeten, maar het is ongeveer even lang dus steeds spannend 'wie er wint' grijns

Ik vind lang haar zowel bij mannen als bij vrouwen vaak mooier staan dan kort haar. Maar dat ligt wel een beetje aan je vorm hoofd en uitstraling, bij sommige mensen staat kort toch ook wel heel leuk.

Als ik mijn haar los heb, of in een half-up, voel ik me wel aantrekkelijker en vrouwelijker. Maar van verschil in aandacht merk ik niets. Gelukkig dus ook geen enge aandacht ;)
[Afbeelding: th_28-05-2012.jpg]
Antwoord
Ik voel me aantrekkelijker met lang haar, toen ik het op schouderlengte had voelde ik me niet echt mezelf.
M'n vriend is er gelukkig ook gek op. smile

M'n vader vindt het wat minder geloof ik, maar die hoeft er toch niet elke dag tegenaan te kijken. :p
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)