Hoihoi! (Haaruitval...)
Hoi allemaal!

Ik ben 24 (bijna 25) jaar, en heb sinds een aantal weken flinke haaruitval... cry2
Een vriendin vertelde me over dit forum, vandaar dat ik een account gemaakt heb.
Misschien heeft er iemand tips?

Mijn '(haar)geschiedenis':
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik ook erge haaruitval gehad.
Daar ben ik toen voor in het ziekenhuis geweest, en de arts dacht dat het van de stress/pijn kwam. (Chronische stuitpijn.. >.<)
Uiteindelijk is de haaruitval opgehouden (na revalidatie voor mijn stuit).

Sinds een paar weken vallen mijn haren echter weer uit, en nu lijkt het erger dan de vorige keer.
Er liggen 's ochtends haren in bed, en als ik onder mijn haren doorga met mijn hand, heb ik mijn hand vol...

Mijn haren komen voorbij mijn schouders.
Ik probeer ze zo min mogelijk op een staart te doen, en verf of stijl mijn haren nooit.
Ik weet bijna zeker dat het geen ijzertekort is.
Soms komen er wortels mee, maar het lijkt (gelukkig?) dat de meeste haren afbreken i.p.v. uitvallen.
Heeft er iemand hier meer ervaring/ tips over haaruitval/ haren die afbreken?
(En kan ik deze vraag hier stellen, of moet ik daarvoor in een ander deel van het forum zijn?)

Als jullie nog meer informatie nodig hebben hoor ik dat graag smile

Groetjes Adanna
Antwoord
Welkom Adanna! Leuk dat je nu ook lot bent!
(Ik ben degene die haar over dit forum heeft vertelt dus we kennen elkaar)
[Afbeelding: Banner%20Debby%20v2_zps1xk9b9wz.jpg]
Antwoord
Welkom Adanna!
Dit zou ik toch eens bij een dermatoloog laten bekijken.

Ik zou sowieso iets ter ondersteuning nemen zoals Hair Potency van Soria Natural. (dat doet bij mij de haaruitval minderen)
Daarnaast zou ik eens bekijken wat voor shampoo's je gebruikt.
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Hoi Adana, welkom op het forum.
Wellicht dat je op deze website wilt kijken: http://www.esthecin.com
"Lord of the braids"
Antwoord
Hallo Adana,
Een half jaar geleden had ik ook erge last van haaruitval, dit had bij mij direct met ernstige stress te maken en een ferritine tekort. Dit was 32.1 bij mij en het moet boven de 70 zijn voor haargroei. Het gign zo sluipend dat mijn haar in een jaar tijd is gehalveerd en ik had al geen heel dik haar. Er kwamen veel haren mee bij het borstelen en als ik erdoor ging met mijn hand viele er ook nog veel uit. Toen het echt zichtbaar dunner werd en mijn staartje nog maar een fractie was van wat het ooit was, ben ik naar de huisarts gegaan en heb bloed laten prikken. Ik ben toen ijzerpillen gaan slikken op recept en nam al dagelijks vitamine b complex en biotine, zink en selenium. Ijzer neem ik nog steeds en ga binnenkort nog eens kijken hoe hoog mijn waarde nu is. Ik blijf het ook slikken ivm zware menstruaties. Dit alles heeft goed geholpen en mijn haar herstelt zich weer. Er komen nieuwe haartjes bij en bovenop is het weer dicht. Mijn hoofdhuid is niet meer te zien gelukkig. Maar voordat het over de hele lengte weer voller is zal nog wel een tijd duren. Ik heb lang haar op bsl lengte. Last butnnot least is de enorme stressfsctor ook uit mijn leven verdwenen en ook dat zal wel invloed hebben.
Ik wens je heel veel sterkte en succes in je zoektocht. Het is niet fijn om dit mee te maken!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)