Slapen met lange haren
Geen grapje! Ik heb sinds kort slaapmutsen, hahaha! Dunne ademende stoffen mutsjes die mijn haren in bedwang houden 's nachts. Ik had ze voorheen altijd in een vlecht, maar ging daar per nacht minimaal 5 keer op liggen waarna ik wakker werd en mijn vlecht omhoog moest leggen. Een knot blijft niet zitten en trekt aan mijn haren als ik lig, dus dit was een volgende stap.

Gebruik ze nu ruim een week. En ik moet zeggen het bevalt me goed, mijn haren lijden echt zowat niks meer tijdens het slapen en ik word niet meer wakker omdat ik er op lig. grotegrijns

Heb ze hier besteld, een zwarte en paarse: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.wish.com/c/55683bb789ab1a360bec6c6a">https://www.wish.com/c/55683bb789ab1a360bec6c6a</a><!-- m -->

Wat doen jullie als jullie gaan slapen? wolk
Antwoord
Ik draag geen mutsen omdat ik dat totaal niet sexy vind bloos
Heb er vroeger wel eens eentje gekocht, niet echt een muts, eerder een satijnen 'zakje' bedoeld voor dreadlocks. Ik heb er maar 1 of 2x mee geslapen, ik vond het zo lastig, voelde het constant zitten. Waarschijnlijk wen je er wel aan, maar ja, de omafactor ;)

Edit:
Er zijn ook vlechtzakjes. Maar daar heb je niet veel aan als je niet graag met vlecht slaapt.
Antwoord
Hahha, ja het ziet er inderdaad niet uit. Ik vind een vlecht fijn hoor, maar daar ga ik dan tig keer op liggen waarna ik wakker word omdat het ding zo lang is. giechel
Antwoord
Ik irriteer mij mateloos aan mijn haar tijdens het slapen, maar het gedacht dat iemand zou ontdekken dat ik met zo'n ding zou slapen vind ik nog erger :p
Antwoord
Ik blijf bij mijn slaapvlecht (die begint bij mijn voorhoofd).
Die ligt uit zichzelf al meestal uit de weg, die ligt heel gemakkelijk boven mijn hoofd op het kussen.
[Afbeelding: Banner%20Debby%20v2_zps1xk9b9wz.jpg]
Antwoord
Yes! Ik ben al lang op zoek naar zo'n slaapmuts :D Vroeger droeg ik het altijd in een vlecht maar daar kreeg ik enorme knopen van dus nu draag ik het los en gooi ik het over mijn kussen.
Rolleyes midback - taille - taille volle punten - heup - heup volle punten bloem
Antwoord
Skadi, zijn deze mutsen gemaakt van dierlijk zijde? Kan er niets over vinden..
Antwoord
Pie schreef:Ik irriteer mij mateloos aan mijn haar tijdens het slapen, maar het gedacht dat iemand zou ontdekken dat ik met zo'n ding zou slapen vind ik nog erger :p

giechel Ik zie het al voor me. :p

Ik draag mijn haar gewoon in een lage staart tijdens het slapen.
Antwoord
martijn_natasja schreef:Skadi, zijn deze mutsen gemaakt van dierlijk zijde? Kan er niets over vinden..

Als ze goedkoop zijn kan je ervan uitgaan dat het synthetisch is, dus vrijwel alle slaapmutsen zullen uit polyester of viscose bestaan in een satijnweefsel.
Mensen verwarren dikwijls satijn met zijde, maar satijn is geen stof, het is een manier van weven zodat een stof heel zacht wordt.
Zijde kan ook ruw geweven worden, bv
chiffon.
Antwoord
Ja, ik wist dat over satijn. Oké, gelukkig zijn de meeste dan diervriendelijk.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)