Hallo!
Hallo allemaal,

Ik ben nu twee jaar bezig met mijn haar gezond te laten groeien. Het is alleen niet altijd even makkelijk, vandaar mijn inschrijving op dit forum smile. Ik ben nu 21 en ben begonnen met mijn haar te kleuren, permanenten, in dreadlocks te zetten enzovoort toen ik 12 was. Mijn haar heeft dus heel wat moeten verduren. Nu had ik het twee jaar niet meer gekleurd, tot ik het deze maand weer beu was en het heb laten bleachen om een heel lichte, assig blonde tint te krijgen (moet nog even uitvissen hoe ik mijn foto's onder 48kib krijg). Mijn haar knoopt erg makkelijk, breekt even makkelijk en is niet zo gezond als ik het zou willen hebben - nooit geweest ook.
Ondertussen heb ik een hele afkeer voor shampoo en conditioner gekregen omdat ik een erg gevoelige hoofdhuid heb, met jeuk en rode bobbeltjes tot gevolg. Nu was ik het dus een maal per week met Ghassoul (niet op de lengtes), spoel ik het met koud water af en doe ik er daarna wat kokosolie op. Voordat ik het was laat ik er steeds een nacht of een aantal uren een kokosmaker intrekken, met wat andere oliën erdoor als ik zin/tijd heb. Omdat ik nu dus asblond haar heb doe ik ook wat zilvershampoo op de lengtes, die ik een half uurtje erop laat zitten, waarna ik de Ghassoul erop gooi.
Ik hoop dat ik hier wat tips vind om mijn haar sterker en gezonder te maken, want lang kapot haar trekt ook op niets.
Groetjes! Blowkiss
Antwoord
Welkom en veel plezier hier.
[Afbeelding: lengte-1.jpg]
Antwoord
Hallo en welkom :)
Antwoord
Welkom :D en je zult hier veel informatie vinden!
Antwoord
Welkom op het forum.
Antwoord
Eindelijk een afbeelding :D. Dit is mijn haar net na mijn kleuring van een week geleden. De vlecht is heel rommelig omdat ik ermee had geslapen... Zoals je kunt zien dus helemaal niet dik, wat ik heel spijtig vind

[Afbeelding: IMG_4244%202_zpsqe9pfbds.jpg]

[Afbeelding: IMG_4268_zpskpfsfmpf.jpg]
Antwoord
Goed nieuws: het meeste daarvan is waarschijnlijk door verfschade. Eens alle verf eruit is gegroeid zal je haar een pak dikker zijn, ongeveer zoals bij het begin van de vlecht vermoed ik. Ik vind je haar verder best wel mooi, er zit veel potentieel in.
Antwoord
Ja, en je zei dat je nog maar 2 jaar bezig bent het gezond te laten groeien. Dat zie je ook, vanaf de schouders gaat de kwaliteit erg naar beneden. Nog een jaar of 3 geduld denk ik smile
Antwoord
Ik heb vier jaar geleden een permanent laten zetten, die dan opnieuw moest worden gedaan omdat de eerste poging mislukt was. De krullen zijn er ondertussen volledig uit, maar ik denk dat dat voor het meeste schade heeft gezorgd. Toen was mijn haar tussen schouder en APL. In de periode daarna gebruikte ik heel vaak een stijltang en haardroger. Nu is mijn haar ook altijd vrij ruw omdat ik geen shampoo of conditioner gebruik, maar heb besloten om daarmee te stoppen. Net een bestelling gedaan bij IHerb van Aubrey Organics conditioners en Giovanni shampoo. Hoop dat dat al wat verschil gaat maken. Wat betreft verven: ik heb het net twee jaar niet meer geverfd, en was erg ongelukkig met de kleur. Ik weet dat verven heel erg is, maar ik probeer er zo verstandig mogelijk mee om te springen. En eigenlijk heb ik het gevoel dat de schade na mijn bleach van 10 dagen geleden best wel meevalt. Bedankt voor jullie reacties al :D
Antwoord
Hoi Han, welkom hier! wuif
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)