Producten met wateroplosbare cones
Een thread voor producten met cones, maar dan uitsluitend wateroplosbare. Die eindigen in -xane op de ingrediëntenlijst. Weten jullie goede leave-ins of conditioners met "xanes"? Denken jullie dat ze beter zijn dan de niet-wateroplosbare cones? Waarom?

Ik heb ergens al eens gelezen dat in het bijzonder de wateroplosbare cones je haar niet uitdrogen. Waarschijnlijk omdat ze, ja, water doorlaten. Dus zijn ze niet beschadigend, denk ik.

Een eerste product: Indola Innova Wonder Treatment. Is een leave-in spray met als tweede ingrediënt een wateroplosbare silicone. Er zit geen andere cone in. (Review volgt nog na langer gebruik.)
Antwoord
Daar heb ik (nog) geen ervaring mee. Ik denk dat ze misschien iets minder goed werken dan niet-wateroplosbare cones? En wel handiger dat je er niet zo snel build-up van krijgt.
Antwoord
Ik ben erg benieuwd. De -xane ben ik wel eens op producten tegengekomen, maar volgens mij heb ik er nu niks van in huis.
Antwoord
"It depends on the silicone, to be honest. I know a lot of people here tend not to use silicones, and I avoid them as well, but if you found a product that works for you I would stick with it and clarify now and again.

On the subreddit /r/haircarescience there is a list of silicones and information about washing them out. Usually silicones ending in -xane are evaporative, so they are mainly a carrier. Here's a quote on silicones that wash out with co-washing.

Group 2: Easy Wash Out
These silicones don’t evaporate, so they are useful as conditioning agents to get smoother and softer hair with less frizz. They also protect hair from UV radiation, heat styling, and humidity and spread out evenly. They do wash out with nonionic surfactants and co-washing, so again there’s not much concern about these. There are a few caveats to this, however. Larger molecules are more water resistant, especially in hot water, so may need a sulfate shampoo depending on the amount applied. They may also block out moisture from the hair if the user goes a very long time without washing with something besides water.
Any sort of PEG/PPG modified Methicone or Dimethicone (unless in the presence of a cationic ingredient) - hygroscopic, so may pull moisture out of hair in dry weather. Subtler conditioning effect. Irritation reduction, so good for sensitive skin/scalps.
Diphenyl Dimethicone – high shine
Dimethicone (unless in the presence of a cationic ingredient)
Dimethiconol
Disiloxane
Dimethicone copolyol (unless in the presence of a cationic ingredient) – hygroscopic, so may pull moisture out of hair in dry weather. Subtler conditioning effect. Irritation reduction, so good for sensitive skin/scalps.
Hydroxypropyl Polysiloxane
Lauryl methicone copolyol
Phenyltrimethicone – high shine
Silica – increased body
Silicone resin - increased body
Silsequioxanes – increased body
Siloxysilicates (e.g. Diisostearoyl Trimethylolpropane Siloxysilicate) – increased body
Trisiloxane

ETA: there's a big list of silicones that definitely build up as well, this is just a list of safer ones to use"

Ik had gezocht op trisiloxane, de cone die ik gebruik, en dit is een reactie in deze thread op LHC:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=121757&highlight=trisiloxane">http://forums.longhaircommunity.com/sho ... risiloxane</a><!-- m -->
Antwoord
De Cien Repair & Care van de Lidl heeft > Cyclopentasiloxane < Op Nr2 in de lijst.
Net voor het eerst gebruikt :)
LOVE
Antwoord
Hier nog de precieze link met veel meer informatie:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.reddit.com/r/HaircareScience/comments/1woutk/all_about_silicones/">http://www.reddit.com/r/HaircareScience ... silicones/</a><!-- m -->

Interessant, Lotje! Hopelijk bevalt het product (shampoo of conditioner?) je.
Antwoord
Alleen de conditioner. In de shampoo van dezelfde lijn zitten sulfaten dus die had ik niet nodig.

Hij werkte op zich wel goed, maar naarmate mijn haar meer opdroogde voelde het ook steeds uitgedroogder dus heb er jojoba olie in gedaan. Iets teveel want mijn haar was gelijk weer vet.
Daarnaast is het wel de eerste keer dat ik zonder sulfaten shampoo en -cone conditioner heb gewassen. Dus zal volgende keer nog even melden hoe het ging. :)
LOVE
Antwoord
Na tweede keer wassen helemaal op laten drogen en heb er de volgende dag toch leave-in in gedaan want het voelde stroef en kwetsbaar aan.
Ben wel van plan hier nog mee door te gaan, zo erg is het nou ook weer niet :)
LOVE
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)