Haar anders. Na pilstop
Hallo allemaal,
Door mijn pilstop in september 2013 is mijn haar uitgevallen. Ik had dun maar veel haar, stijl en lichtbruin tot middenblond. Het valt nu niet meer uit, maar wat teruggroet is duidelijk anders dan vroeger : minder, het is donkerder en niet meer zo stijl. Kunnen jullie mij tips geven om het te verzorgen? Ik zou het graag terug iets lichter, voller en gladder/glanzender krijgen.
Ik las iets over kokosolie, maar denk dat mijn haar hier erg vat van zal worden.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Antwoord
Hoi Fien, welkom op het forum! Hoe lang is je haar nu? olie smeren doe ik eigenlijk alleen op de lengte (onder mijn oren naar beneden) als ik de indruk heb dat mijn haar droog is. Ik zorg dat mijn handen glimmen van de olie maar niet 'nat' aanvoelen en ga net zo lang door mijn haar tot de olie van mijn handen af is.

Hormonen kunnen een grote invloed op je lichaam hebben, ook op je haar. Hoe veel slag heb je nu? Aan de hoeveelheid haar en de structuur die je nu hebt kan je helaas niet zoveel doen. Maar als je echt heftige slag hebt gekregen dan kan je wel proberen of je je slag met behulp van de Curly girl methode kan ondersteunen tot een echte krul.

Succes met je zoektocht naar wat werkt voor je nieuwe haar!
Antwoord
welkom!

Misschien wordt het terug gegroeide haar nog steiler naarmate het langer wordt.
Van kokosolie wordt je haar niet vet, niet teveel gebruiken maar je handen vet maken en daarmee over en door je haar gaan.
Antwoord
Zelf gebruik ik kokosolie na het wassen alleen in de onderste delen van mijn haar (door inderdaad een heel klein beetje tussen mijn handen te wrijven). Soms, als mijn haar echt wat droog aanvoelt, doe ik er een dikke laag kokosolie in voor ik het ga wassen. Belangrijk is dan wel dat ik het goed (meerdere keren) met shampoo was, want anders blijft het toch vettig.
Antwoord
Ik heb ook goede ervaringen met kokosolie, misschien toch het proberen waard?
Antwoord
kokosnootolie helpte mij heel goed!
wel zorgen dat je niet te veel gebruikt, en als je dat doet: lang in de douche staan dan maar!
ik sta soms wel een uur in ba dom het eruit te krijgen en soms is het er dan nog niet uit! :(
zuinig mee zijn dus :)
Antwoord
Sorry, ik kan het niet laten :hysterisch ... het is 'hielp'. Helpen is een sterk werkwoord :) Also: welkom op het forum!
[Afbeelding: zombie43.gif]Risen from coiling knots
Antwoord
Welkom op hef forum.

Ook ik kreeg op dit forum kokosolie als tip en ik vind het echt een aanrader.
Taille - Taille volle punten - Heup - Heup volle punten
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)