Hallo!
Eigenlijk weet ik nooit zo goed wat ik in dit soort voorstelberichtjes moet schrijven...

Ik ben al jaren af en aan met (lang) haar bezig; zit ook al sinds 2005 op het LHC (met dezelfde gebruikersnaam).

Vorig jaar augustus heb ik m'n haren weer af laten knippen tot een korte bob; een tijdje vond ik dat wel leuk (en het lijkt zo veel voller als het korter is...) maar inmiddels wil ik het toch weer heel graag lang hebben. ;)

Het is nu ergens tussen sleutelbeenderen en APL; ik hoop ergens begin volgend jaar APL te bereiken.
Uiteindelijk wil ik het graag weer tot op m'n taille of nog wat langer hebben.

Mijn haar is fijn en behoorlijk glad; het lijkt er op dat m'n omtrek wat aan het afnemen is (ik probeer daar niet al te obsessief mee bezig te zijn) dus ik ben nu naar manieren aan het kijken om daar wat aan te doen.

Ik was het al jaren ongeveer elke 4 of 5 dagen met Chagrin Valley shampoo bars, met een naspoeling van verdunde appelazijn; dat bevalt heel goed, mijn hoofdhuid geeft helemaal geen problemen meer.
Ik ga de volgende keer als experiment eens proberen na te spoelen met een amla-prutje, kijken hoe dat bevalt!

Verder borstel ik de laatste tijd uitgebreid (elke dag) met een wildzwijn-haren borstel (mede naar aanleiding van een boek dat heet 'HaarSprechStunde); het lijkt mijn haar erg veel goed te doen, het wordt er heel glad en glanzend van.
In het begin werd het wel wat vetter en verloor ik even extra veel haar, maar dat komt nu allemaal wat tot bedaren.
Zo lang ik er geen gespleten haarpunten of andere schade aan overhoud, blijf ik daar mee door gaan.

Ten slotte heb ik pas geleden Jeterforks op Etsy ontdekt; hoewel mijn haar dus nog niet zo lang is, kan ik het met zijn vorken heel comfortabel opsteken!
Inmiddels heb ik er dus al, eh, een paar... ;)
Antwoord
Hoi Hedera, welkom hier! wuif

Ben wel benieuwd naar een fotootje van jezelf en ook naar je vorken!
Antwoord
Hallo Hedera, welkom! Veel plezier hier smile
Antwoord
Ik ben ook gelijk benieuwd naar je vorken (hoezo hairtoyaddict?) en naar je shampoobar!

(Oh enne, hoi! Welkom! welkom)
Antwoord
Hoi, welkom! Ik wil ook graag een (of meer ;)) jeterforken kopen. Ja, nieuwnieuwsgierig naar foto's van de collectie ben ik wel!

Ik ben trouwens blij dat je zegt ook wat extra uitval opgemerkt te hebben bij het beginnen met varkensharen. Sinds gisteren heb ik mijn vegetarische principe opzij gezet en er een gekocht. Ik kan er elke keer dat ik kam wel haar uit blijven halen. :(
Antwoord
Ah, Hedera, fijn dat je de stap hebt gezet om hier ook te komen ^^-happy
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Welkom.
Antwoord
Dank jullie wel!

Gaeli, de extra haaruitval bij het borstelen lijkt alweer over te zijn; ik had ook niet de indruk dat het borstelen zelf meer haren uit deed vallen, meer dat alle haren die ik normaal geleidelijk verlies nu allemaal tegelijk van m'n hoofd af kwamen. ;)

Hmmm, eens kijken of ik een foto die gehost staat op een andere site hier kan krijgen:

[Afbeelding: attachment.php?attachmentid=13150&d=1411048930]

Okee, ik kan 'm zien; jullie ook?
Dit is een soort gekiepte cinnabun (ik kan met m'n korte haartjes nog niet zo veel!) met een shedua Jeterfork er in.

Ander soort bun (piekerige cinnabun), andere Jeterfork:

[Afbeelding: attachment.php?attachmentid=13566&d=1412254015]

Deze is van Koa hout dat een prachtige 'shimmer' heeft. Functional prong length is 4".

Pas op als je aan de Jeterforks begint, ze zijn ERG verslavend.... Scared
Antwoord
Welkom op het forum Hedera! Ik ben heel benieuwd naar je Jeterforks :) Maar ik kan deze foto's niet zien. Heb je het icoontje met het bergje gebruikt (alleen imageshack heeft een apart icoontje)?
Antwoord
Mooi! Die tekening op die tweede is echt gaaf, en die rodige is ook heel mooi en warm qua kleur. :)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)