Staartomtrek meten
Hoe meten jullie je staartomtrek?
Ik had altijd al gelezen dat je het best een staart recht op je hoofd kon maken om zeker alle haren erbij in te hebben. Het viel me op dat als mensen mijn omtrek maten, dat een lage staart werd gemaakt en dan een elastiek errond waardoor alles volledig bij elkaar gedrukt wordt. Dan wordt er áchter die elastiek gemeten. En zo doe ik het zelf ook.
Op LHC lees ik nu dat sommige mensen vóór die elastiek meten, wat natuurlijk wel verschil zal maken. Wat me opviel is dat in hun ogen 3 inches niet veel is, maar hallo, dat is dus 8 cm dikte. Gemiddeld haar is 6-7 cm dikte.

Ik zie mensen met 3 inches zeggen dat ze dun haar hebben en ik snap het niet, hun haar ziet er veel dunner uit als dat van mij en ik heb ook 8 cm omtrek.
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Met elastiek, zo doe ik dat ook altijd. Het gaat er toch ook dat er niet teveel lucht tussen zit? Anders meet je alleen maar lucht...
Antwoord
Inderdaad met een elastiek en daar achter meten. Ik doe het wel midden op mijn hoofd aangezien mijn uitgroeiende pony anders niet mee gerekend wordt. Ik zit meestal rond de 7 cm en heb fijn haar dus dat ziet er in real life echt wel dunnig uit. In ieder geval niet zoals in mijn avatar waar het haar keurig recht gekamt is.
Antwoord
Ik maak een hoge staart met elastiek en meet achter het elastiek.
blossom.smilie
Antwoord
^ zo doe ik het ook.
2b/c F iii - Uitgroeien: haarverf - Doel: Taillelengte, eigen kleur & gezonde krullen/waves
Antwoord
Lage staart en achter het elastiek. Als ik een hoge staart maak heb ik wel iets meer omtrek, ik weet niet waarom. Maar alles in een hoge staart doen is pijnlijk, dus dat doe ik niet meer.
Antwoord
Ik maak ook een hoge staart en meet achter het elastiek. Ik heb ook maar een 7 cm omtrek, maar dat schijnt wel gemiddeld te zijn. Ben er overigens ook niet ontevreden over, alleen het lijkt soms wel erg slierterig als het los is en tijdje zo hangt. Heb nog steeds een pony die tot ongeveer kin reikt, dus om die erbij te kunnen rekenen moet het wel een hoge staart zijn, anders heb ik nog wel een cm minder.
Nu: BSL
Antwoord
Man! Ik heb een geweldig idee om de omtrek zonder fouten te meten en veel gemakkelijker! Simpele wiskunde: steek een dunne plastic lat in je staart, hou het ene uiteinde tegen op de grens, en gebruik je duimnagel om te markeren tot waar de diameter van je staart komt. Vervolgens vermenigvuldigen met pi.
Diameter staart x 3,14 = staartomtrek
Antwoord
Mijn wiskundige skills zijn echt te beperkt om dat te begrijpen :')
blossom.smilie
Antwoord
Hahahahaha precies wat ik dacht!
2cFii 76/64/90/83/87/ 92cm Omtrek: 8cm
''Blitzlocks''

I believe life is what you make it and I make it one hell of a ride!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)