Earthly Elements
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.solgar.com/SolgarProducts/EarthlyElements.htm">http://www.solgar.com/SolgarProducts/Ea ... ements.htm</a><!-- m -->

Een nieuwe lijn op iHerb, veganistisch en ook glutenvrij. Zo ver ik gezien heb is heel de lijn ook sulfatenvrij en coneloos.

Ze hebben vier lijnen:

- Brazilian Citrus Color Preserving (oranje fles, voor gekleurd haar en beschadigd, droog haar)
-Hawaiian Ginger Normal to Oily Balancing (groene fles, voor normaal tot vet haar)
-Island Jasmine Moisturizing (blauwe fles, voedend)
Moroccan Vanilla Volumizing (rode fles, voor volume)

Op iHerb kost een fles shampoo of conditioner iets meer dan 8 euro voor 355 ml.
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
De basis van de shampoo's:
Purified water, Aloe barbadensis leaf juice, Sodium lauryglucoside hydroxypropylsulfonate, Cocamidopropyl betaine, Glycerin, Sodium cocoyl methyl taurate, Alpha-glucan oligosaccharide and Polymnia sonchifolia root juice and Maltodextrin and Lactobacillus, Guar hydroxypropyltrimonium chloride,

De basis van alle conditioners:
Purified water, Aloe barbadensis leaf juice, Helianthus annuus (Sunflower) seed oil, Stearalkonium chloride, Simmondsia chinensis (Jojoba) seed oil, Cetyl alcohol, Glyceryl stearate, Alpha-glucan oligosaccharide and Polymnia sonchifolia root juice and Maltodextrin and Lactobacillus, Panthenol

En dan is het anders een olie of een proteïn of een extract die volgt, naargelang de lijn.

Antwoord
Hm, de Moroccan Vanilla Volumizing ziet er interessant uit! :D
BSL~MBL~Waist~Hip~TBL~Classic~Mid-thigh

Overig doel: lagen uitgroeien (kortste nu heuplengte)

Haareigenschappen: 2b/2c/3a, normaal, normale poreusheid, hoge elasticiteit, staartomtrek 15 cm
Haar likes: milde wasproducten, proteinen, olien en sealen.

[Afbeelding: 5.png]
Antwoord
De flesjes hebben blijkbaar ook elke keer een "charm". Zo'n hangertje waar een woord zoals joy of dream of love of weet ik wat opstaat:

[Afbeelding: feb132011-012.jpg]

Antwoord
Oooh jasmijn! Dat vind ik zo lekker ruiken XD Ik vraag me af of er wel echt verschil zit tussen de versies, met zoveel dezelfde ingredienten. Ik wacht wel even de reviews af.
Antwoord
het ziet er interessant uit! de charms lijken me leuk voor een keertje, maar als je de shampoo regelmatig koopt vind ik het toch zonde.
Kin-Schl-Apl-BSL-TL-HL-TBL-Classic
Heup verwacht in Januari 2016
Antwoord
Rusalka schreef:Oooh jasmijn! Dat vind ik zo lekker ruiken XD Ik vraag me af of er wel echt verschil zit tussen de versies, met zoveel dezelfde ingredienten. Ik wacht wel even de reviews af.
Ik heb de ingrediënten zitten bestuderen en het is me opgevallen dat bijvoorbeeld in de volume conditioner proteïne op een veel hogere plaats staat. En dat de oliën ook verschillen. Dus ik denk wel dat er een verschil zal zijn. Net zoals alle UD producten dezelfde basis hebben, maar toch ook best verschillen. Maar dat is op het moment enkel een veronderstelling :)

Ik heb al zitten opzoeken en de geurtjes zijn blijkbaar best zacht en niet doordringend.

Antwoord
Oké, ik heb uit nieuwsgierigheid drie dingen besteld.

De Brazilian Citrus shampoo voor gekleurd haar, omdat ze dit zeggen: Our Brazilian Citrus Color Preserving Shampoo is enhanced with a unique blend of restorative nutrients to enrich all types of color-treated hair, especially dry, brittle and damaged hair.

En de Island Jasmine Moisturizing conditioner. Daarnaast ook een body lotion met Moroccan Vanilla.

Antwoord
He verdomme, ik heb dus zo hard over die sulfonate gekeken: sodium laurylglucosides hydroxypropylsulfonate

En ik ben eens mijn vroegere favoriet van Avalon Organics gaan opzoeken. Dat was een geweldig shampootje en dan hebben ze het recept veranderd. Plots droogde het mijn haar compleet uit. En het heeft dus dezelfde basis: sodium laurylglucosides hydroxypropylsulfonate :(

Heb ik een oud recept gevonden van die vroegere favo shampoo:
Water (Purified), Cocamidopropyl Betaine, Disodium Cocoamphodiacetate, Sodium Cocoyl Sarcosinate, Coconut Acid, Lavandula Angustifolia (Lavender) Flower (Organic) (Lavender), Calendula (Calendula Officinalis) Flower, Chamomilla Recutita (Chamomile) Flower (Chamomile), Beta Glucan (Oat Flour) (Oat), Babassuamidopropalkonium Chloride, Vegetable Glycerin, Bisabolol (L-Alpha) (Chamomile), Ethylhexl Glycerin, Arginine HCl (Amino Acid), Panthenol (Pro-Vitamin B5), Tocopherol (Natural Vitamin E) (Vitamin E), Lavandula Officinalis (Lavender) Oil (Lavender), Other Essential Oils

En tadaa, daar zit dus niet die sulfonate in...
Grrr, had ik maar beter uit mijn doppen gekeken! Ik had echt gehoopt nog eens een goede shampoo te vinden om mee af te wisselen. Maar hoogstwaarschijnlijk gaat die nieuwe shampoo dus ook mijn haar uitdrogen.

Antwoord
Ik heb ze aangekregen! wie

En moest mijn haar gaan wassen nu, dus het komt perfect uit! Bij eentje zijn ze wel de charm vergeten en ik vind die eigenlijk het flesje echt wel leuker maken bloos3

Goed, de Brazilian Citrus shampoo ruikt precies een beetje naar limonade :p Helemaal niet opdringerig.
De Island Jasmine conditioner, die geur is zoet en lief, beetje naar snoepjes? Maar niet in die typische manier dat je vaak hebt, want dan vind ik het vies. Het is echt zacht en lief.
En dan had ik ook nog Moroccan Vanilla body lotion, die geur is ook fijn, een soort van warmere geur met vanille.

De geuren zijn echt allemaal aangenaam, je kan het duidelijk ruiken, maar ze zijn niet overheersend of artificieel. Ik denk wel niet dat ze zullen blijven hangen, zoals de Aubrey conditioners doen ofzo.

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)