The Curly Girl method
Edit Pha: in navolg van dit aritkel <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://hairfairforum.be/viewtopic.php?f=9&t=1526">viewtopic.php?f=9&t=1526</a><!-- l -->

Heel leuk geschreven en interessant ! :)
Rolleyes midback - taille - taille volle punten - heup - heup volle punten bloem
Antwoord
Dank je wel voor de uitleg. Ik ga het zeker proberen.
Maandag alleen even gel halen en dan kan ik beginnen.
Antwoord
@Golden: Dankje! ^^-happy

@Zoef3zoey: als ik wat tips mag geven kwa gel: l'Oreal Studioline invisi gel MineralFX Strong (is meer medium dan strong) of Extra Strong (is gewoon strong), Wella New Wave, Garnier Fructis Endurance 24-hours. Dit zijn in ieder geval gels die je in Nederlandse winkels kunt kopen die ''goede'' ingredienten hebben. :)

Altijd nalezen voor je koopt he! :)
BSL~MBL~Waist~Hip~TBL~Classic~Mid-thigh

Overig doel: lagen uitgroeien (kortste nu heuplengte)

Haareigenschappen: 2b/2c/3a, normaal, normale poreusheid, hoge elasticiteit, staartomtrek 15 cm
Haar likes: milde wasproducten, proteinen, olien en sealen.

[Afbeelding: 5.png]
Antwoord
Bedankt voor de tips.

Voordat ik tegenwoordig een nieuw product voor mijn haar koop kijk ik eerst naar de ingrediënten. Mijn haar moet immers groeien en niet beschadigen. :)
Antwoord
Deze methode gebruik ik nu ook al een lange tijd ^^-happy de stap van de gel sla ik zelfs vaak over, na een tijdje is je haar niet meer droog dus veel makkelijker in model te krijgen :) echt fijne methode dit ja!
2b/c F iii - Uitgroeien: henna, haarverf - Doel: Taillelengte, eigen kleur
[Afbeelding: k4wgnl.jpg]
Antwoord
@Rnata: ja ik merk ook dat mijn haar echt steeds gezonder wordt! :D M'n krullen zijn na een paar maanden zelfs strakker worden (hier en daar nu wat richting 3B).

Haareigenschappen: 2b/2c/3a, normaal, normale poreusheid, hoge elasticiteit, staartomtrek 15 cm

Antwoord
Ik ga dit ook uitproberen! Heb zelf 2a haar als ik het niet borstel.
Wat ik me alleen afvraag, jij wast niet elke dag he? Hoe doe je dat dan met je haar? Blijven je krullen mooi na een nacht slapen? Wordt het niet vies of hard door de gel?
2aFii 76/64//90 83cm Omtrek: 8cm
''Blitzlocks''

I believe life is what you make it and I make it one hell of a ride!
Antwoord
@Skjønnhår:

Leuk dat je het ook gaat proberen!

Ik was zeker niet elke dag idd. Als ik gewassen heb en de gel is hard, scrunch ik het uit :) dan krijg ik mooi zacht haar :D en het wordt ook niet vies, omdat je bij de Curly Girl method ook geen build-up ingredienten (zoals siliconen, parafine etc) gebruikt.

Of je krullen mooi blijven na een nacht slapen verschilt heel erg van persoon tot persoon. Sowieso raad ik een zijden kussensloop of zijden slaapmutsje aan. Dat is beide ERG goed voor je haar (katoen is ruw). Satijn kan ook maar zijde is beter. Heb je ook minder klitten meteen. Een slaapmutsje helpt je krullen behouden.

Verder maken veel hun haar een beetje nat met een spray... dat heractiveert gel ofzo. En dan doen ze er soms een dotje mousse bij.

Heb er zelf weinig ervaring mee omdat het bij mij meestal nog wel goed zit na een nacht slapen, ook na twee nachten.

Succes :D en vragen stellen staat altijd vrij natuurlijk :D

Antwoord
Leuke post!
Ik ben ermee begonnen toen ik je introductie post las. Heb nu twee keer gewassen zonder shampoo en kreeg na de 1e keer al een complimentje dat m'n haar zo mooi krulde fier Dus ik ben een fan!
We all accept the love we think we deserve
Antwoord
@Sorcha:

Super!! Ben blij dat het voor jou zo goed werkt :D

Heb je misschien een foto? (A)

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)