Leer elkaars haren kennen
(22-01-2012, 01:54)Pha schreef: Beginlengte: kort. Heel kort.

Huidige lengte: iets onder mid back (bijna taille)

Doellengte: weet ik eigenlijk nog niet. Niet heel veel langer, denk ik. Ik vind het nu een fijne lengte omdat ik het nu makkelijk op kan steken.

Hoe lang ben je je haren al aan het laten groeien? Jaar of 4

Doe je aan trimmen? Hoe vaak en hoeveel? Toen ik besloot dat ik langer haar wilde, heb ik het eerst om de drie maanden een beetje laten knippen. Vooral de puntjes, maar omdat ik van heel kort haar kwam, groeide het in laagjes dus langzaamaan die uit laten groeien. Tot nu toe, dus na die eerste periode, ging ik 2 tot 3 keer per jaar naar de kapper, maar dat vond ik steeds enger want ze zijn me veel te knipgraag naar mijn zin. Vorig jaar voor kerst wilde ik nog even de puntjes eraf. Ging naar een kapper die ik niet kende, want alles zat vol. Eerste binnenkomer: “Je hebt wel veel haaruitval”. En bedankt. Maar haar gewassen, nog niet gekamd en even snel opgestoken. En als je kort haar hebt, verlies je ook haar maar dat merk je niet. Maar wél als je losse haar nog in je knot zit en je gaat het kammen. Vervolgens vraagt ze hoeveel eraf mocht. “Gewoon een centimeter?” En doet ter illustratie haar duim en wijsvinger een centimeter of 6 uit elkaar.  histerisch

Neem je supplementen? Zo ja, welke?
Nee

Wat doet je met je haren als je gaat slapen? (vlecht, los, slaapkapje...) Los of dubbelgeslagen staart.

Wat is je wasmethode? (WO, CWC, W&C...) Wassen en soms een masker

Welke producten gebruik je daarvoor? Urtekram lavendelshampoo en Weleda haarmasker

Hoe vaak was je het? Om de dag. 

Hoelang doet je haar erover om te drogen? Ongeveer anderhalf uur.

Wat is je favoriete leave-in? Heb ik niet.

Wat is je favoriete masker/ deep treatment? Weleda haarmasker.

Wat is je favoriete olie? Orofluido.

Wat is je 'kan nooit meer zonder'-product op dit moment? Olie van Orofluido. Is met siliconen, maar daar doet mijn haar het goed op.

Wat vermijd je als de pest voor je haar? (proteïnen, siliconen,...) Niet echt iets. Nou ja, haarverf.

Gebruik je een kam of een borstel? Welke? De kammen van Tek. Een heel grove voor krullend haar, een gewone grove en een middelfijne.

Gebruik je hitte op je haar? (haardroger, steiltang,...) Nee.

Wat vind jij het leukst aan je haar? De peper en zout kleurnuances, de slag en de lengte

Wat vind jij het minst leuk aan je haar? Dat het vrij fijn is en dus snel knoopt als het los hangt.

Wat is je natuurlijke haarkleur? / Verf je? Voor ik grijs werd was het donker asblond, nu peper en zout grijs.

Haren opgestoken of los? Opgestoken.

Wat is je favoriete kapsel? In een bun met een haarstokje.

Pony/ froufrou of niet? Nee.

Als je eender wiens haren hier op HF mocht hebben, wie zou je kiezen? Ik vind het haar van Prankdemon en van Pha echt prachtig, maar ben ook heel blij met mijn eigen haar.

Hoeveel haartoys heb je? (Telt even) Negen haarstokjes, een vorkje, vier klemmen.

En welke is je favoriete? De ijspegel van LadyIdun.

Heb je een "haarverhaal"? (iets grappigs, serieus, interessant, raar...) Nee
Antwoord

Berichten in dit topic

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)