Classic lengte
Dat van mij is inmiddels wel op classic. Dat van mij is zeker niet vol tot aan de uiteinden. Dat wil ik wel graag. Ook ga ik er best wel vaak op zitten. Zit er wel aan te denken om het te knippen. Aan de andere kant wil ik dat weer niet. Dilemma's!
Durf te dromen
Antwoord
Wat mij trouwens wel is opgevallen aan mijn haar: het heeft echt maandenlang gezeten op net stuitlengte. En ik kwam daar centimeter voorbij. En mn haar groeide wel gewoon, want mn uitgroei moest ik elke vier weken bijverven met henna. Maar het kwam niet over die stuit heen.
Toen heb ik weer eens kritisch naar mn haar-routine gekeken. En al die maanden droeg ik veel knotjes met de Ficcare en niet meer met stokjes. Omdat ik vaak de Lazy Wrap Bun droeg (lekker makkelijk) maar die blijft niet goed zitten met een stokje bij mij. Ik heb toen de proef op de som genomen en heb de Ficcare aan de kant gelegd. En weer knotjes gedaan met stokjes. Want mijn redenatie was: de Ficcare os een klem en klemt dus altijd dezelfde haren af (zeker als je het altijd in dezelfde knot doet). Toen ik weer begon met de stokjes merkte ik dus wel dat mn haren weer langer werden. Toen kwam ik wel eindelijk over de stuit heen. De Ficcare beschadigde dus toch mn puntjes.
Ik was wel blij dat ik weer eens kritisch was en op onderzoek uitging. Want ik werd echt een beetje wanhopig over het feit dat mn haren niet langer werden als 2cm boven stuit.

Maar ja, nu die puntjes nog. Nu vinden de meeste mensen in mn omgeving dat het wel meevalt met mn dunne punten maar ja, daar ben ik zelf dan weer kritisch in. Hahaha.
Dus ik heb besloten de schaar weer tevoorschijn te halen en op zoek te gaan naar gespleten haarpunten en die eruit te knippen. En af en toe 2-3 cm te laten trimmen door mijn moeder (die kan dat goed recht).
Ik wil in ieder geval classic halen. Haha.
Antwoord
Ik blijf heen en weer twijfelen... Een goede knipbeurt of juist nog even volhouden om eens classiclengte te hebben...
Maar ik moet echt wel beter voor mijn haar zorgen dan.

Ik denk dat ik 110 cm zou moeten kunnen halen tegen Castlefest (zit nu op een dikke 103). Het zou wel dé plek zijn om classic lengte haar te hebben :)

Maar dan moet ik echt veel vaker gaan opsteken en oliën en vaker weer ontknopen. (maar juist door die luiaardij van me is het al 103 cm geworden, te lui om het te knippen :p)
Misschien moet ik dat maar gewoon doen... Tot Castlefest volhouden, als kleine uitdaging voor mezelf :)
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Pha schreef:Ik blijf heen en weer twijfelen... Een goede knipbeurt of juist nog even volhouden om eens classiclengte te hebben...
Maar ik moet echt wel beter voor mijn haar zorgen dan.

Ik denk dat ik 110 cm zou moeten kunnen halen tegen Castlefest (zit nu op een dikke 103). Het zou wel dé plek zijn om classic lengte haar te hebben :)

Maar dan moet ik echt veel vaker gaan opsteken en oliën en vaker weer ontknopen. (maar juist door die luiaardij van me is het al 103 cm geworden, te lui om het te knippen :p)
Misschien moet ik dat maar gewoon doen... Tot Castlefest volhouden, als kleine uitdaging voor mezelf :)

Gewoon doen Pha. Laat het groeien.
Antwoord
Pha, ik zit op dezelfde lengte met dezelfde twijfel. Mijn haar is nu 104cm en ik wil naar classic, maar ik wil eigenlijk ook de puntjes knippen, zodat die weer mooier zijn. Haha.
Antwoord
Precies eender! giechel
"Lord of the braids"
Antwoord
(12-08-2016, 13:53)Pha schreef: Wie heeft er hier al classic lengte gehaald?

Ik zit te denken het eens echt te doen, aangezien ik weer bijna op 100 cm zit.
Mijn probleem is wel dat mijn lengte flink is uitgedund, ik heb ook geen dikke puntjes meer. Om dat weer te hebben zou ik er 30 cm af moeten doen ofzo.
Als ik verder wil groeien, zal ik weer harder mijn best moeten doen denk ik? Weer vaker opsteken enzo? Ik ben de laatste jaren zo nonchalant geworden met mijn haren.
Trek en sleur onder de riem van mijn tas, helemaal niet voorzichtig...

En met classic zou er nog een uitdaging bijkomen, proberen er niet op te zitten. Ik vraag me af of mijn broze haren dat wel aankunnen.
Of ik überhaupt classic wel kan halen

Lol, ik wist niet dat ik al zolang over classic lengte aan het doen was :p
Augustus 2016... man man, en al die tijd altijd maar terug blijven knippen.  giechel  

In die jaren toch vaak de kriebel gevoeld om eens classic lengte te hebben. Nu ja, de laatste keer dat het terugknipt werd, was het wel de bedoeling het langer te houden. En ik was op een vrije dag bij een kapster binnengesprongen. Ik vroeg heel duidelijk 5 cm (erop rekenend dat het ook wel eens 10 cm kon zijn), maar ze knipte 25 cm van mijn haar...
Ik was er zo aangedaan van dat ik het zelfs hier niet wou schrijven en heb ook een tijd alles ivm met lang haar vermeden. Met opzet heb ik dan wel een foto geplaatst in mijn album, zodat ik kon onthouden hoe taille lengte op me was.
 Ik was toch best wel verdrietig met mijn haar plots weer zo kort. Ik voelde me ineens gehandicapt, zoveel kapsels die plots niet meer gingen...
Ik was ook erg boos op die kapster. Sindsdien ook niet meer naar de kapper gewild. Het enige positieve in de gebeurtenis is dat er heel veel schade ineens werd weggeknipt. Ik begon letterlijk met een schone lei.

Gelukkig zijn we al meer dan een jaar verder en heb ik flink wat lengte teruggewonnen. Mijn haar zit weer op stuitlengte. Morgen het eens laten meten, ben benieuwd hoe lang het nu exact is. De tijd is nu ook wel aangebroken om nog eens de puntjes te laten knippen. Ik zat er wel wat mee, na mijn vorige kappersfiasco. Maar toevallig is mij een kapster aangeraden die blijkbaar heel respectvol is met knippen. Ze gebruikt ook natuurlijke haarkleuringen enzo. Dus ik wil graag daarnaar toe om 3 cm eraf te laten halen.

En daarna hopelijk op naar classic lengte. Ik ben helemaal geïnspireerd door dat model die ook mutsen en wollen truien draagt. En dezelfde haarkleur heeft als ik :)

Antwoord
25cm ipv 5 :O Snap dat je het forum en alles met lang haar een tijdje hebt vermeden, dat is een paar jaar aan groei weg!
Is je eigen haar leren knippen geen optie?

Dat model waar je het over hebt is dat degene waarvan je elders op het forum enkele foto's had gepost?
Dij/Mid-thigh ✂ Taille -> Heup -> Stuit
Antwoord
(12-02-2020, 12:40)waps schreef: 25cm ipv 5 :O Snap dat je het forum en alles met lang haar een tijdje hebt vermeden, dat is een paar jaar aan groei weg!
Is je eigen haar leren knippen geen optie?

Dat model waar je het over hebt is dat degene waarvan je elders op het forum enkele foto's had gepost?

Ik heb in het verleden mijn haren zelf geknipt, maar ik vind het toch mooier als het door een kapster is gedaan. Ik kreeg het zelf nooit mooi gelijk.

Ja, dat model is waar ik foto's van had gepost. Je moet maar eens Lisa Mai London googlen :)
Heel inspirerend!

Antwoord
Min 25 cm?! Bizar.. Hoe kan iemand dat bedenken..
2cFii 76/64/90/83/87/ 92cm Omtrek: 8cm
''Blitzlocks''

I believe life is what you make it and I make it one hell of a ride!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)