Hairfair
Petal Fresh - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Producten (https://www.hairfairforum.be/forum-12.html)
+--- Topic: Petal Fresh (/thread-511.html)

Pagina's: 1 2 3

Petal Fresh - Rusalka - 04-10-2011

In de Tuinen zag ik Petal Fresh Organics shampoo, ze hebben hem in rozemarijn en tea tree versie. Ik weet de ingrediënten niet uit mijn hoofd en kon ze ook niet op internet vinden, maar ze leken me prima. Is iemand bekend met dit merk? Hoe beviel deze?
(Edit) ik vond van de lavendel (ok deze heb ik niet gezien in de winkel) wel de ingredienten:
Water, cocamidopropyl betaine, sodium cocoamphoacetate, lauryl glucoside, sodium cocoyl glutamate, sodium lauryl glucose carboxylate, sodium lauroyl sarcosinate, decyl glucoside, babassu seed oil, coco-glucoside, lavender oil, saw palmetto extract, chamomile flower extract, aloe barbadensis leaf juice, equisetum arvense extract, nettle extract, lavender flower extract, green tea leaf extract, soybean seed extract, polyquaternium-7, hydroxypropyl methylcellulose, polysorbate 20, citric acid, fragrance, phenoxyethanol, methylchloroisothiazolinone, methylisothiazolinone

En hoe is de conditioner? De rosemary zou volume moeten geven, nu hoef ik geen volume in mijn haar maar heb liever een wat zwaardere co, maar de ingrediënten van de conditioner leken me toch best nog zwaar of zou ik deze beter kunnen laten en alleen de shampoo proberen?
Ingredients:
Water (aqua), Brassica alcohol, Cetearyl alcohol, Behentrimonium methosulfate, Helianthus Annuus (*Organic - sunflower) seed oil, Cetyl alcohol, Stearyl alcohol, Cetrimonium bromide, Soyamidopropalkonium chloride, Babassuamidopropalkonium chloride, Orbignya oleifera (Babassu) seed oil, Glycerine, Rosemarinus officinalis (*Organic - Rosemary) leaf extract, Urtica dioica (Nettle) extract, Camellia sinensis (*Organic - Green tea) leaf extract, Equisetum arvense extract, Glycine (Soybean) seed extract, Olea Europaea (Olive) fruit oil, Tocopheryl acetate (Vitamin E) salvia officinalis (Sage) leaf extract, Helianthus annuus (Sunflower) seed extract, Phanthenol (Provitamin B5), Cetrimonium chloride, Aspartic acid, Retinyl palmitate (Vitamin A), Phenoxethanol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Citric acid, Fragance (Parfum)

Re: Petal Fresh - Pha - 06-10-2011

Ziet er wel oké uit, echt organic zou ik ze nu wel niet noemen, maar ze zijn allebei coneloos zover ik zie en de shampoo is sulfaatvrij. Heb er zelf nog nooit van gehoord.

Re: Petal Fresh - Rusalka - 06-10-2011

Dank je voor het meekijken :D Hij is dus best het uitproberen waard gelukkig. Ik kan er ook echt weinig over vinden op internet. M'n pakje met 2 andere shampoos is net binnengekomen, ik wil wel alles tegelijk uitproberen maar dan weet ik nog niet wat wat precies doet XD Ik kijk het nog even aan, maar ik heb al zo vaak met deze fles in m'n handen gestaan dat het er vast wel een keertje van gaat komen gniffel-0136-giggle

Re: Petal Fresh - Marcella - 06-10-2011

Ik ben ook benieuwd naar dit merk!

Re: Petal Fresh - Marcella - 16-01-2012

Ik heb de Tea Tree shampoo inmiddels en ik vind 'm errug fijn! Mijn haartjes worden er superzacht van, maar ook goed schoon ondanks dat het sulfaat vrij is.

Re: Petal Fresh - prankdemon - 16-02-2012

Ik heb de Rosemary conditioner sinds kort (voor de ingredienten, zie post van Rusalka ergens hierboven). Ook ik ben erg tevreden. Mijn haar krijgt er een mooie glans van en ziet er goed verzorgd uit zonder dat de conditioner verzwaart. Bij andere conditioners heb ik ook wel eens het idee dat ze vuil aantrekken en dat ik dus vaker mijn haar moet wassen, maar mijn haar bijft goed schoon en ook tweeëneenhalve dag later glimmen mijn haren nog. De conditioner is zowel geschikt voor een ©WC (waarbij ik een Elvive shampoo gebruik) als voor een CO. Hij ruikt vrij sterk naar rozemarijn, maar dit vind ik gelukkig erg lekker ruiken en geen aggresieve geur.

Klein minpuntje: hoewel mijn haar er mooi en goed verzorgd uitziet voelt het niet extreem glad of zacht aan. Het voelt 'gewoon'.

De conditioner belooft volume, en dat is het enige wat ik niet echt terug zie (maar ik was er dan ook niet naar op zoek). Mijn haren gaan er misschien iets minder van 'slierten' in de punten, en blijven dus wat mooier losjes hangen (maar het kan ook dat ik me dat verbeeld). Behalve dat doet de conditioner vrij weinig met het volume van mijn haar.

Ik heb hem overigens bij de Tuinen gekocht en hij was €5,99 (voor een fles van 475ml) als ik het me goed herinner.

Re: Petal Fresh - Marcella - 16-02-2012

Ik heb die ook vandaag gekocht, ben benieuwd!

Re: Petal Fresh - Rusalka - 10-11-2013

Zo eindelijk heb ik de shampoo gekocht! Er kwam steeds wat tussen... (Giovanni bijvoorbeeld :p ) Maar ik vind het wel lekker om te kunnen afwisselen. Ik heb de Rosemary shampoo. De fles is vernieuwd zo te zien. Het ruikt wel lekker, een beetje kruidig maar iets zoeter dan andere kruidenshampoos. Heel erg rozemarijnerig vind ik het niet. Het ruikt naar trekdrop. Na hem 1x gebruikt te hebben kan ik er nog niet veel over zeggen. Geen last van mijn huid, en mijn haar leek ook iets gladder maar steviger dan na de Giovanni SAS shampoo.

Re: Petal Fresh - Rusalka - 19-11-2013

Ondertussen heb ik de rozemarijn shampoo nu een paar keer gebruikt. Mijn haar is beduidend sneller droog! Al voelt het wel iets droger dan anders maar niet uitgedroogd hoor (gewoonlijk voelt het meer gevoed). Het voelt ook lichter. Misschien door het volume effect? Heb nu wel een paar kleine plekjes op mijn hoofdhuid, maar in ieder geval geen jeuk. Die kortere droogtijd daar ben ik wel heel blij mee! Ik ga hem nu afwisselen met mijn andere shampoo.

Re: Petal Fresh - Ingher - 26-06-2014

Ik heb hiervan de lavendel conditioner (voedend) gekocht. Er zit een cone in (amodimethicone) maar volgens mij veroorzaakt deze geen build-up, en dan vind ik cones niet zo erg. smile
M'n haar voelt lekker zacht aan, is minder droog en het ruikt naar lavendel. :D
Dus deze fles gaat wel op.