Hairfair
Neutral - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Producten (https://www.hairfairforum.be/forum-12.html)
+--- Topic: Neutral (/thread-1962.html)

Pagina's: 1 2

Neutral - musicfreak - 16-02-2015

Heeft er iemand ervaring met shampoo van Neutral?

Ik ben best nieuwsgierig naar deze, gezien de naam en de sobere verpakking (en vooral omdat het betaalbaar is).
Er zit SLES in, maar misschien ook andere, mildere producten?
Of is dit het zoveelste merk dat zichzelf maar een "neutraal" ( ;) ) labeltje geeft om te verkopen?

In Kruidvat verkopen ze enkel de baby-versie in shampoo. (Vreemd, want er is wel douchegel in de "normale" versie verkijgbaar.)

Re: Neutral - Rusalka - 17-02-2015

Met neutraal bedoelen ze huidneutraal toch? Het gaat over de ph-waarde van de shampoo. Maar nu ik hun website zie hebben ze het steeds maar over geen parfum en dergelijke.

Re: Neutral - musicfreak - 17-02-2015

Ja, ik vind het een beetje verwarrend en snap de toevoeging van SLES niet goed.

Re: Neutral - Gaeli - 17-02-2015

Bijna elke 'neutrale' shampoo (ook die je bij de biologische winkel koopt) heeft een sulfaat. Zelfs veel van die Weleda dingen. Blijkbaar is het toch niet echt omstreden bij de meeste mensen.

Edit: ik krijg haaruitval van bijna elke shampoo zonder sulfaten, heb ik inmiddels ontdekt. Is dus niet altijd een uitkomst om SLS/SLES vrij te gaan.

Haaruitval? Dat is al ernstig! :o

Ik denk ook dat het zogezegde supernegatieve effect van SLES (SLS weet ik niet (meer)) nogal opgeblazen wordt. Volgens mij hangt het af van je hoofdhuid en zo.

Re: Neutral - Gaeli - 17-02-2015

Ja, althans, ik heb een stuk of 10 soorten geprobeerd, en ze hadden het allemaal. Niet heel extreem hoor, maar wel zo dat het opvalt dat ik duidelijk meer haar verlies dan anders. Het beste reageerde ik trouwens op Yes To Carrots, maar dat was weer niks voor jou toch?

Nee, absoluut niet! Nog nooit zo'n jeuk gehad... Vraag me af of ik ooit te weten kom waar het aan lag.

Re: Neutral - Rusalka - 19-02-2015

Gaeli schreef:Ja, althans, ik heb een stuk of 10 soorten geprobeerd, en ze hadden het allemaal. Niet heel extreem hoor, maar wel zo dat het opvalt dat ik duidelijk meer haar verlies dan anders. Het beste reageerde ik trouwens op Yes To Carrots, maar dat was weer niks voor jou toch?
Yes to Carrots bevat wel een sulfaat hoor. Wel heel consistent dus!
Ik dacht ook dat SL(E)S een beetje door de hoofdhuid kon dringen en het daardoor irriterend kan werken. Maar dat is niet voor iedereen zo.

Re: Neutral - musicfreak - 19-02-2015

Ik heb het al eens gezegd, maar volgens mij ligt een allergische reactie niet (altijd) aan de sulfaten. Mijn huidige shampoo bevat er ook één, en toch reageer ik er best op. (Zitten wel een pak minder ingrediënten in, dat wel.)

Re: Neutral - Gaeli - 19-02-2015

Rusalka schreef:Yes to Carrots bevat wel een sulfaat hoor. Wel heel consistent dus!
Ik dacht ook dat SL(E)S een beetje door de hoofdhuid kon dringen en het daardoor irriterend kan werken. Maar dat is niet voor iedereen zo.

Oh, haha, dat wist ik niet. Was toen ook niet zo met haar bezig toen ik YTC gebruikte. Nou ja, consistent ben ik wel! Wel suf, bijna iedereen wordt zo gelukkig van SL(E)S vrij, en ik hou weer van chemische dingen blijkbaar. :)