Hairfair
The Curly Girl method - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Haartjes (https://www.hairfairforum.be/forum-11.html)
+--- Topic: The Curly Girl method (/thread-1350.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Re: The Curly Girl method - elfje - 24-05-2013

Ik heb vorig jaar geprobeerd om CO te wassen, maar ik had de indruk dat ik wat haar verloor bij mijn haarlijn, en daardoor ben ik ermee gestopt... Hebben jullie nooit zoiets ondervonden?

En als jullie gel gebruiken in jullie haar, blijft het er dan niet nat uitzien? Want zo'n "wet look" vind ik niet zo mooi...

De meesten wassen hun haar maar 1 of 2 keer per week, maar wat doen jullie dan de andere ochtenden met jullie haar? Want ik kan me voorstellen dat, als je er niets mee doet, het toch verschrikkelijk wild en in de war is? Of maken jullie het dan gewoon nat met water?

Re: The Curly Girl method - zoef3zoey - 24-05-2013

Ik gebruik zelf niet zo heel veel gel. Ik heb geen 'wet look', maar wel veel krullen zonder pluis.
Meestal zit mijn haar zodra ik wakker wordt niet echt wild. Mocht dat wel zo zijn dan maak ik mijn haar een beetje nat en doe ik er wat mousse in.

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 24-05-2013

Elfje, ik verlies juist minder haar omdat ik het niet meer droogstrip met shampoo. Bij co-wassen is het trouwens heel belangrijk om goed in te masseren. Je vingers doen ook veel schoonmaakwerk. Misschien deed je dat te weinig...

De gel scrunch je er meestal uit dus dan heb je zachte, droge krullen zonder pluis. Bij sommige gels hoef je het er niet uit te scrunchen (het wordt niet hard) maar zelfs dan heb ik totaal geen wet look.

Mijn haar ziet er meestal nog prima uit op andere dagen. Soms scrunch ik er wel wat mousse in.

Re: The Curly Girl method - seraphina - 28-05-2013

Is de max herbal conditioner die totty beschrijft 'goedgekeurd' als eerste conditioner? Deze heb ik ook nog maar dacht dat er iets in zat dat niet goed was voor je haar. Weet alleen even niet meer wat.

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 28-05-2013

seraphina,

Yep, die conditioner is helemaal goedgekeurd als eerste conditioner!

Zit wel hoog glycerin in de lijst, bij bepaald weer (erg droog of juist vochtig) kan dat problemen veroorzaken (pluis), maar buiten dat is het juist goed! :)

Re: The Curly Girl method - seraphina - 28-05-2013

Oké fijn! Bedankt voor je antwoord :)

Re: The Curly Girl method - Fietje_84 - 29-05-2013

Hoi meiden,

Wat ben ik blij dat ik dit forum en topic gevonden heb :-) Ik ben er nu ongeveer zes weken mee bezig en merk al een grote verbetering. Het blijft wel oefenen en uitproberen, want ik heb het gevoel dat mijn haar maar niet gewoon wordt aan de co-wash methode... :-( Na één dag plakken mijn haren aan mijn hoofd en als ik het dan terug co-wash is het soms tegen dezelfde avond al terug vet. Noodgedwongen wisels ik nu regelmatig af met mijn low-poo, om niet constant met een plakhoofd rond te lopen ;-)

Producten die ik gebruik:
Low-poo: The Body Shop Rainforest Moisture
Co-wash: Aloë Vera Line van Axion
Zware conditioner: Ultra Doux Avocado en galamboter/Mango en tiarébloem/Henna en braambesazijn
Soms gebruik ik eens de Hair butter van The Body Shop als afwisseling
Leave-in: voorlopig nog mijn zware conditioner, maar ik zou willen Kinky Curly Knot Today kopen
Gel: Wella New Wave natuurlijke Definitie
Extra: The Body Shop cotton seed curl booster

Ik vrees dat ik nogal moet opletten om niet ovrconditioned te raken: mijn haar voelt meestal wel zacht, als ik het dan in de spiegel bekijk sta ik daar met allemaal pluimen op mijn hoofd.
De ene dag lukt het ook beter dan de andere. Vandaag bvb. heb ik redelijk mooie krullen, maar gisteren en eergisteren waren het vooral golven.

Maar goed, ik blijf experimenteren en op den duur zal het wel een automatisme worden om mijn haar zo te verzorgen (denk ik, hoop ik).

Vandaag was ik in het Kruidvat en vond daar twee producten waarvan ik niet meteen schadelijke stoffen kon vinden in de ingrediëntenlijst: L'Oreal Studio Line Krullen spray (http://www.loreal-paris.nl/styling/studio-line/spray/silk-gloss/krullen-spray.aspx) en Effex Krullen gel (een gel van een Kruidvat-merk). Ik kon er geen silicones of andere troep in vinden op het eerste zicht (en met mijn beperkte kennis). Als iemand van de 'kenners' er eens naar wilt zien? Ingrediëntenlijsten kan ik niet op internet vinden.

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 29-05-2013

@Fietje: Welkom! Leuk dat deze methode ook voor jou werkt! :)

Als je snel overconditioned bent en snel vet haar hebt, is het misschien een goed idee om niet je zware conditioner als leave in te gebruiken, maar je wasconditioner. Denk dat dat VEEL zal schelen! Verder is het idd een goed idee om af en toe met low-poo te wassen.

Trouwens, volgens jouw haarcode heb je normaal haar (al duidt snelle overconditioning vaak op fijn haar), en dan is mogelijk de Wella New Wave Natuurlijke definitie net te licht ;) normaal/grof haar is meestal meer gebaat bij een sterke gel. Meer krullen geeft het dan. Lichte gels zijn juist geschikt voor fijn haar. Wella New Wave heeft ook een aantal sterkere gels die mogen geloof ik, en anders is er nog de l'Oreal Studioline MineralFX extra strong.

En verder klopt het helemaal dat je moet blijven expirimenteren, dat doe ik na maanden ook nog steeds een beetje ;)

Misschien kun je eens een foto maken van de ingredienten van die twee producten, en dan overtypen of foto uploaden? Dan kunnen we er naar kijken. :)

Re: The Curly Girl method - Fietje_84 - 30-05-2013

Nja, mijn kapster zei vroeger wel dat ik veel en fijn haar had, dus het zou wel eens kunnen dat mijn haarcode fout is. Jammer genoeg is er de laatste maanden veel uit gevallen door antibiotica Sad
Morgen is het terug wasdag, dus dan gebruik ik eens mijn wasconditioner als leave-in.

Verder ziet mijn haar er iedere keer anders uit... Meestal is het langs de zijkanten 2B, langs achter 2C met daartussen soms eens een pijpenkrul. Langs onder in mijn nek is er één sectie die helemaal niet krult (1A zou ik zelfs durven zeggen) en die wordt geflankeerd door... jawel, langs weerszijden een 3C krul Shrug

Stijlproducten voor krullen - summergame - 31-05-2013

Heeft iemand een tip voor mij welke mousse ik kan gebruiken om de krullen die ik maak met de diffuser langer te laten houden? Momenteel heb ik de Pantene Ice and Shine mousse in gebruik maar deze is niet straf genoeg en mijn haar verliest zijn krul al tegen de middag. Ik moet bijna op proclamantie en wil echt mooie krullen in mn haar hebben tot het einde XD