Hairfair
The Curly Girl method - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Haartjes (https://www.hairfairforum.be/forum-11.html)
+--- Topic: The Curly Girl method (/thread-1350.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Re: The Curly Girl method - Iejoor - 04-05-2013

Ja, dat bedacht ik me later ook.
Maar het voelt wel raar. Ik heb heel veel merken gemeden....

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 05-05-2013

Ben benieuwd hoe de Curly Girl method voor je uit gaat werken Iejoor! :)

Ik meen me ook iets te herinneren, dat cosmetische producten die op dieren getest zijn, idd hier verboden zijn in EU...

Re: The Curly Girl method - Iejoor - 06-05-2013

Nou, ik had mijn haar gewassen en laten drogen en alles. Komt mijn zusje langs en zegt: 'wat zit je haar slierterig, doe d'r eens een kam door!'
Suspicious
Nou ja, we gaan maar gewoon stug door...

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 08-05-2013

Misschien nog even oefenen met techniek, Iejoor? Spoelen met ijskoud water na de zware conditioner schijnt echt goed dikke clumps te geven :) en veel scrunchen tijdens het douchen kan ook helpen.

Re: The Curly Girl method - Iejoor - 13-05-2013

Tot dusver ga ik er vrolijk mee door. Ik krijg iets meer mijn 'oude' haar terug, een beetje 'pluizig' krullerig. Er zit meer krul in.
En de conditioner is toch nog niet op. Ik heb niet gekeken of die aan de eisen van de lichte conditioner voldoet, maar als het werkt, dan werkt het, denk ik dan maar.

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 15-05-2013

Iejoor, ben blij te horen dat je weer iets je oude haar terugkrijgt hiermee!! :) Hoe langer je hier mee door zult gaan, hoe meer verschil je zult merken. Ik merkte na een halfjaar nog steeds dat mijn haar steeds gezonder werd, minder pluizig en mijn krullen strakker.

En inderdaad... als het werkt als lichte conditioner... :) dan is het prima.

Re: The Curly Girl method - Nina - 21-05-2013

Hoi, ik post niet echt meer hier maar lees wel nog af en toe mee en ben dus deze methode gaan gebruiken, en ik moet zeggen het werkt echt goed!
Alleen was ik nu nieuwsgierig naar de wasconditioners van action. Ik ben ze net gaan halen maar heb niet goed opgelet want eenmaal thuis zie ik dat er in de olive line conditioner SLS zit!
Even kijken of ik wel de juiste te pakken heb maar volgens mij wel. Het is een doorzichtige fles, witte substantie, van x max en er staat op: Olive line natural hair conditioner for all types of hair

De ingrediƫnten die op mijn fles staan zijn:
Aqua, sodium laureth sulfate, cocoamide DEA, cocoamidopropyl Betaine, sodium chloride, olive leaf extract, grean tea, citric acid, polyquaternium7, methylchloroisothiaeolinone, benzyl alcohol, fragrance.

De aloe vera is trouwens een hele andere fles, en is roze klopt dit? Kan er niet onmiddellijk iets slechts in bespeuren :)

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 21-05-2013

Hoi nina!

Ik kwam er een paar dagen geleden ook achter: de formule van olive line is veranderd, er zit sindsdien idd SLS in.... die mag dus niet meer...!

Re: The Curly Girl method - totty - 21-05-2013

Aqua_Lily schreef:Ik kwam er een paar dagen geleden ook achter: de formule van olive line is veranderd, er zit sindsdien idd SLS in.... die mag dus niet meer...!

razend

Misschien heb je hier wat aan, gehaald bij de Action

Max herbal conditioner
Aqua, Cetearyl alcohol, cetrimonium chloride, glycerin, parfum, methylchloroisothiazolinone, methylisothiazolinone, citric acid, aloe barbadensis gel, limonene, linalool, CI 45100

Re: The Curly Girl method - seraphina - 23-05-2013

Baal wel dat er nu sles inzitten! Nu moet ik opzoek naar een andere goedkope wasconditioner :(