Hairfair
The Curly Girl method - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Haartjes (https://www.hairfairforum.be/forum-11.html)
+--- Topic: The Curly Girl method (/thread-1350.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 30-03-2013

Algemene note voor iedereen:

- Mocht je een product zien waarvan je weet dat het de goede ingredienten heeft voor deze methode en nog niet in de lijst staat, geef dat dan gerust door, dan zet ik hem erin. :) Hoe meer producten we weten hoe beter. Geef er dan wel even de ingredientenlijst bij (door overtypen, foto of linkje) dan kan ik het even nakijken. :)
- Zie je een product in de lijst dat aangepast is en daardoor niet meer kan? Geef dat dan ook graag door :) hele lijst van ingredienten doorgeven hoeft dan niet, je hoeft alleen te zeggen wat er nu inzit dat niet meer mag.
- Soms wordt een product discontinued en dus niet meer verkocht. De conditioner zal in principe gewoon in de lijst blijven staan, omdat ten eerste een discontinuing in NL of BE niet betekent dat ie ook in BE of NL discontinued is, ten tweede zijn de producten nog wel redelijk vaak verkrijgbaar op internet, budgetwinkels, markten, het buitenland, etc. Alleen producten met een aangepaste formule die niet meer voor deze methode werkt zal worden verwijderd uit de lijst.
- Garnier Fructis Fruity Passion is zojuist toegevoegd aan de lijst zware conditioners.
- Heb er niet uitgebreid naar gekeken maar het DA huismerk heeft ook een aantal interessante uitziende conditioners die ''kunnen''.

Re: The Curly Girl method - Soekhia - 30-03-2013

Hallo Aqua Lilly,

Dank je wel, ben ook blij met het resultaat tot nu toe ^^-happy

Ja stom van me dat ik de ingrediƫnten er niet bij heb vermeld. Banghead Maar dit zit dus in de neutral shampoo:

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, Sodium Cocoyl Glutamate, Citric Acid, Behenoyl PG-Trimonium Chloride, Hexylene Glycol, Propylene Glycol, Sodium Benzoate, Sorbic Acid.

Pfff wat een namen! Overigens staat op het etiket dat het geen parabenen bevat.

Ik heb nog steeds geen goede zware conditioner, aangezien ik gisteravond ben begonnen en de overige producten bij toeval in huis had. Vandaag de hele dag werken en aangezien het paasweekend is, wachten tot dinsdag...pfff. Maar ik was dus mijn haar met de lichte co, daarna, gebruik ik dezelfde als de "zware"co en als laatste stap...dus ook weer de lichte co. Ik doe nu alles met de lichte co, totdat een winkel weer de deuren zal openen.

Zou je misschien ook een keer info kunnen geven over hoe en welke natuurlijke olien kunt gebruiken voor een seeling of om je droge haarpunten extra te voeden?

Bedankt voor je vlotte bericht....ik zal deze site goed in de gaten houden!! :D

Re: The Curly Girl method - Soekhia - 30-03-2013

Ook wil ik een gel gebruiken die ik vaker gebruik voor mijn zoontje namelijk. Star curl light n bright. Deze gebruik ik vaak voor mijn zoontje en aangezien deze goedkoper is dan de gel die ik gebruik...wil ik deze ook proberen. Maar wil het toch even zeker weten of deze geschikt is. Kan je mij dat vertelden aqua lily? Alvast bedankt!

De ingredienten zijn:

Water, glycerine, propelyne glycol, carbomer, triethanolamine, methylisthiazolinone, methylchloroisothiazolinone, aloe vera gel, panthenol, fragance, polysorbate -20.

Hey Soekhia!

Die Neutral shampoo ziet er goed uit! Thumbsup Zeker geschikt als stap 0 shampoo. Hoef je dus niet over te doen ;) en ik zet hem erbij in de lijst ^^-happy

Die opmerking die ik had over etiketten, tja, etiketten hebben het ook vaak genoeg bij het rechte eind, maar je moet er niet 100% vanuit gaan. Soms zie je ook een flesje olie met het etiket ''deze jojoba olie is 100% puur''. En dan lees je ingredientendeclaratie, en dan is het 70% troep... dus vandaar, altijd nalezen :)

Ah vandaar dat je nog geen zware conditioner hebt :)

Wat voor info over sealen/olien bedoel je? In die link in de beginpost staat op een rijtje welke olien geschikt zijn om te sealen (en dus NIET het haar binnendringen), en welke olien geschikt zijn om te voeden (en dus WEL het haar binnendringen). Of bedoel je de toepassing ervan? Hoe je sealt staat in de link, voor voeden zijn er verschillende manieren :) je kunt het rechtstreeks op je haar aanbrengen, alleen op je punten, verdunnen met water/andere olie, toevoegen aan je conditioner... je kunt het erin laten of eruit wassen, wat voor jouw haar prettiger is... Je kunt bijvoorbeeld ook een hot oil treatment doen, dan verwarm je de olie in de magnetron en je verdeelt het op je haar en je doet een plastic kapje op douchemuts op je kop. Als je de behandeling nog effectiever wilt hebben, kun je vervolgens met een fohn warme lucht over je kap/muts heen blazen. De kap/muts beschermt tegen de hitte, maar intussen wordt het aangenaam warm op je haar en dat betekent dat de schubben iets open gaan staan en de voeding diep kan doordringen! Dit kun je ook toepassen bij deep conditioning en proteine behandelingen.

Vraag gerust meer hoor! :)

P.S. nog even wat side-info over parabenen voor iedereen: regelmatig zul je een product zien waarop staat ''vrij van parabenen'', ook bij merken die zich hebben laten inspireren door krullend haar verzorging en het boek van Lorraine Massey. Dan vraag je je misschien af, zijn parabenen dan slecht? Ik zal wat vertellen over parabenen: Parabenen zijn conserveermiddelen, ze zorgen er dus voor dat het product langer houdbaar is. Parabenen hebben (naar mijn mening onterecht) een slechte reputatie gekregen omdat ze volgens onderzoek ''kankerverwekkend'' zijn. Nou, wat is er tegenwoordig niet ''kankerverwekkend'' volgens heren en mevrouwen onderzoekers? nehneh Bovendien slik je shampoo of conditioner niet in ofzo. Helaas slikken veel mensen dit als zoete koek en willen het door de bangmakende verhalen niet gebruiken, en dus zetten fabrikanten graag dingen als ''parabeen vrij'' op hun etiketten. Marketing dus. Parabenen zorgen verder NIET voor een build-up en drogen je haar NIET uit. Je kunt zelf kiezen of je parabenen wilt mijden of niet.

En yep, die gel ziet er goed uit! ^^-happy Die mag :)

Re: The Curly Girl method - Pha - 31-03-2013

Je slikt shampoo of conditioner niet in, maar door in aanraking te komen met je huid kan het alsnog in je bloedsomloop terechtkomen.

Re: The Curly Girl method - Soekhia - 31-03-2013

Dank je aqua lily, ik had die link over het hoofd gezien maar dat is idd wat ik bedoelde. En ben blij tehoren dat ik niet overnieuw hoef te beginnen en tot nu toe de juiste producten gebruik.

Zijn er meer mensen hier die deze methode gebruiken en ook before en after foto's hebben?

Hoe vaak wassen jullie je haar op deze manier?

Fijne pasen iedereen!

Re: The Curly Girl method - Pha - 31-03-2013

Hey Soekhia,

zou je je even willen voorstellen in het voorsteltopic? :)

Alvast bedankt!

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 04-04-2013

Ik wil ook graag meer before & after foto's zien :D :D dat is leuk ^^-happy

@Soekhia:
Toen ik veel vrije tijd had waste ik m'n haar om de dag, nu ik stage heb doe ik het twee keer per week. Komt voornamelijk door m'n lange droogtijd... vind het niet relaxt om met nat haar op werk te komen, of om er mee te gaan slapen...

Re: The Curly Girl method - Ingher - 09-04-2013

Ik heb het nog een paar keer geprobeerd met de neutral co, maar ik moet echt shampoo hebben. Bah, wat een ranzig vet haar krijg ik van co-wassen. Het scrunchen levert wel mooie slag op, en dat verschilt niet of ik het nou met shampoo of conditioner was. :)