Hairfair
The Curly Girl method - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Haartjes (https://www.hairfairforum.be/forum-11.html)
+--- Topic: The Curly Girl method (/thread-1350.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Re: The Curly Girl method - Sorcha - 18-03-2013

Wauw, mooi hoor Skjonnhar! Verschil is goed te zien met je onderschriftfoto's.

Het is trouwens normaal dat de onderste helft meer krult, omdat daar minder gewicht aan hangt. Hoe verder omhoog in het haar, hoe meer het gewicht van het onderste haar er aan trekt. Hoop dat dat een beetje logisch klinkt. Kan het niet echt anders uitleggen.

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 18-03-2013

@Skjønnhår:

Wow ziet er mooi uit!! :D Echt een heel stuk meer slag dan je signature ^^-happy

Echt leuk om te zien dat de methode goed werkt voor mensen hier :D dromen

Ik heb dat idd ook, de onderste helft van mijn haar krult een stuk meer. Langer haar is zeker makkelijk verzwaard en fijn haar al helemaal. Maar vind het mooi staan, eigenlijk :)

Re: The Curly Girl method - seraphina - 18-03-2013

Waarom is een lichte conditioner beter dan een sls/sles vrije shampoo eigenlijk?

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 19-03-2013

@Seraphina:

Sulfaatvrije shampoo's / low-poo's bevatten dus idd geen sulfaten, maar wel andere schoonmakende ingredienten, die niet zo mild zijn als conditioners. Voorbeelden hiervan zijn: coco betaine, cocamidopropyl hydroxysultaine, sodium cocoyl isethionate, disodium cocoamphodiacetate, lauramidopropyl betaine.

Deze ingredienten strippen lang niet zo erg droog als SLS/SLES, maar zijn ook niet super gentle of mild ofzo. Ik was m'n haar dus 1 keer in de 2 weken met een low-poo, en het is lang niet zo erg als een gewone shampoo, maar het is toch iets droger dan wanneer ik co-wash, en ik merk dat ik het echt niet 3 keer per week moet of wil doen.

In een conditioner zit hooguit behentrimonium chloride en dat is echt super gentle, dus in principe raad ik co-washen aan! En je moet gewoon met je vingers goed masseren, dan wordt het gewoon schoon!

Maar als co-washen - zelfs na een overgangsperiode van ong. een maand - niet voor jou werkt, moet je gewoon met een low-poo wassen hoor :) niet voor iedereen werkt hetzelfde natuurlijk!

Re: The Curly Girl method - seraphina - 19-03-2013

Bedankt voor je uitleg! Ik heb zelf bij co wassen altijd een stuk meer haaruitval dan met shampoo, daarom ben ik er niet zo'n fan van.

Re: The Curly Girl method - seraphina - 19-03-2013

In gel en mousse zit wel vaak benzyl alcohol, ik dacht dat dit slecht is voor je haar? Daarom gebruik ik het niet zo vaak.
Of gebruik je daarom de leave in conditioner? Ik ga het morgen ook weer eens proberen smile

Re: The Curly Girl method - Aisha - 19-03-2013

in mousse en gel werkt benzyl alcohol uitdrogend, met conditioners of shampoo is dat waarschijnlijk minder omdat het word gecombineerd met andere ingredienten.

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 19-03-2013

Benzyl alcohol is dus een beetje twijfel geval... het zit overigens in geen enkele gel/styler die ik gebruik.

Ik zou uitkijken met benzyl alcohol als het hoog in de ingreidentenlijst staat. Je kunt zelf kijken hoe benzyl alcohol voor je uitwerkt.

Ga je dan ook weer proberen te co-washen eigenlijk? Want die haaruitval kan gelegen hebben aan de specifieke co-wash die je gebruikt hebt, en niet aan co-washen opzich? Tenzij je verschillende geprobeerd hebt.

Succes iig ^^-happy

Bedacht me dat het wel handig was om mijn hele ingredientenlijst te posten... xD ik edit 'm ook even in m'n beginpost.

EDIT 30/03/2013:

Zie beginpost. Lijst op deze pagina is weggehaald, hij staat vanaf nu alleen in de beginpost. Is makkelijker bijhouden voor mij. :)

Re: The Curly Girl method - Skjønnhår - 20-03-2013

Kijk! das nog eens handig zo'n lijst!
Ik heb het vandaag voor de tweede keer gewassen met CO. Heel lang en goed mijn hoofdhuid gemasseerd. He tis inderdaad niet storend dat niet alles super krult, want mijn haar valt van nature in een U/V dus dan krult het wel mooi rond, zeg maar. Het krult nu nog meer dan vorige keer. Nooit geweten dat ik een krullebol was, hihi.

*Als het vervelend of onoverzichtelijk wordt zet ik mijn foto's ergens anders*

[Afbeelding: DSC_0100_zpsb6fb0a0c.jpg]
[Afbeelding: DSC_0097_zps9e5a0b37.jpg]
[Afbeelding: DSC_0101_zps0a2a5b49.jpg]

Re: The Curly Girl method - Golden - 20-03-2013

Inderdaad superhandig zo'n lijst met conditioners! Straks toch nog maar eens proberen :)

En Skjonnhar, wat een verschil met je onderschrift zeg! Oh en, je broek is echt moooooooooi bloos2