Hairfair
The Curly Girl method - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Haartjes (https://www.hairfairforum.be/forum-11.html)
+--- Topic: The Curly Girl method (/thread-1350.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Re: The Curly Girl method - Athanasia - 09-10-2014

Allen naar de Zeeman! :D

Re: The Curly Girl method - Mizzsylver - 13-10-2014

graag had ik advies over een conditioner en leave-in, zitten er "slechte" ingrediënten in?
En is de conditioner een was of een zware?
ben nog niet zo thuis in de ingrediënten, zag niks met -cone of -fate maar ben niet zeker.

De conditioner:
[Afbeelding: conditioner_zpsc8cdc8cf.jpg]

De leave-in:
[Afbeelding: leavein_zps62bf13e3.jpg]

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 14-10-2014

Mizzsylver,

De conditioner is goed :). Er zit wel benzyl alcohol in, dat is een beetje uitdrogend maar er zit maar heel weinig van in dus dat is goed :D. Het is een zware conditioner, er zit namelijk arganolie in :)

In de tweede zit paraffinum liquidum. Dat is een twijfel geval. Bij sommige mensen geeft dat build up en bij sommige anderen weer niet. Ik zou zeggen, probeer m :)

Re: The Curly Girl method - Mizzsylver - 15-10-2014

bedankt Aqua-Lily! Cheer

Ik ga ze dan proberen, de conditioner is de Hegron Conditioner Care&Oil argan oil van de Action 400ml €0,99
en de leave in Hegron Control cream Shine met Vit B5 en Silk protein van de Action 200ml €1.89

Re: The Curly Girl method - Olijf1 - 17-10-2014

Kan iemand via zijn mobiel hier foto's plaatsen ? Ik weet niet of dat kan.
Ik was momenteel met de yes to carrots van de tuinen
Eigenlijk wil ik een was conditioner maar dan wel een volledig build up vrije
Die in het lijstje stond ( enliven , de tuinen ) kennen ze hier bij de tuinen niet .
Ik ben nog een beetje aan het zoeken , nog geen gel gebruikt tot nu toe en mis wel een beetje veerkracht ( misschien door alleen de yes to carrots te gebruiken)
Ik vraag me af of het wassen met conditioner voor langere tijd iets gaat doen voor me
De shampoo 's ( cucumbers ) heb ik ook maar nu 2x overgeslagen .
Ik zou erg graag de cococurls gebruiken
Is er iemand die daar ervaring mee heeft ?

Re: The Curly Girl method - Athanasia - 17-10-2014

YTC is een zware conditioner en ook niet zuur genoeg (PH 6 werd geschat, ik heb de bron als je die wil weten). Daar zou je misschien hoofdhuidproblemen van kunnen krijgen.

Re: The Curly Girl method - lovalicious - 07-11-2014

Hoi hoi, had mij gisteren al voorgesteld in het voorstel hoekje.

Mijn haar is dus na 3 zwangerschappen dramaaaaaaaaaaaaaatisch. Nu had ik al niet een dikke volle bos haar maar het was leuk tot aan mijn bh bandje. Veel mijn haren gekleurd ook.
Maar nu wilt het voorste gedeelte (dus op mijn voorhoofd en inhammen) niet meer groeien en blijft afbreken waardoor ik constant een dunne pony blijf houden. Ik draag het overigens in een schuine lok zodat het niet opvalt. (heb kaaklengte haar)

Nu heb ik dus slag/ krul in mijn haren en dacht: misschien is de curly girl methode wel wat voor mij!

Alleen heb ik snel een wetlook...doe ik teveel leave in erin misschien?
En wat is een goede krullen creme want die gel vind ik helemaal niks.

Re: The Curly Girl method - Saar - 07-11-2014

Hey Lovalicious, ik heb een tijd mijn haargel zelf gemaakt van lijnzaad. Als je wil, zoek ik de link even op naar het recept?

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 09-11-2014

lovalicious,

Nivea Flexible curls styling kun je proberen, als die tenminste nog verkocht wordt! Producten worden regelmatig discontinued...
l'Oreal heeft een aantal goeie mousses.

Het handigste is om ingredientenlijsten te leren lezen en te zoeken bij krullencremes.

Olijf1,

Cococurls ken ik niet, waar koop je dat? Zelf vind ik Elvive Volume Collageen en Neutral goeie wasconditioners.

Re: The Curly Girl method - lovalicious - 22-11-2014

Ik heb gelezen dat mijn haar meer proteïne nodig kan hebben. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan doen?

Verder gaat het erg goed maar is mijn haar snel over geconditioneerd en vettig.

Bedankt!!