Hairfair
The Curly Girl method - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Haartjes (https://www.hairfairforum.be/forum-11.html)
+--- Topic: The Curly Girl method (/thread-1350.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Re: The Curly Girl method - Goudelsje - 05-03-2014

Dames, het zou fijn en leuk zijn als jullie je even voorstellen in het voorstel topic! :)

Emily, kijk maar even in het Producten hoekje, daar kun je heel veel informatie vinden over verschillende producten :)

Re: The Curly Girl method - G91 - 05-03-2014

Waarom moet dat persé dan?

Re: The Curly Girl method - Pha - 05-03-2014

Hey G91,

ik ben Pha, een van de admins. We hebben deze regel, omdat lang haar vaak fetisjisten of ander raar volk aantrekt.
Dit staat ook bij de forumregels en bij Even voorstellen:
"VOORSTELLEN IS VERPLICHT! Omdat lang haar soms ook niet zo'n blije types aantrekt, weten we graag met wie we praten"

Dit is een hechte gemeenschap en we leren graag nieuwe leden kennen. Waar kom je vandaan, hoe oud ben je, hoe ziet je haar eruit, hoe lang wil je het laten groeien... wat zijn je hobby's... Zo van die dingen

Dus graag even voorstellen en alvast welkom! :D

Re: The Curly Girl method - EmilyvanElswijk - 05-03-2014

Dan ga ik mij zo even voorstellen :)

hmm nu zit ik toch weer te twijfelen of ik ook aan de co only methode zal beginnen ( nee ik weet niet zo goed wat ik wil haha)

producten die ik wil aanschaffen (maar niet zeker weet of het de goede zijn)

was conditioner: kruidvat cremevoeding
zware conditioner: dr organic kokos
leave in: geen idee nog, ik las dat je ook gewoon je zware of je was conditioner kon gebruiken hiervoor of kan dit niet?
gel: loreal studio line extra strong

en als ik het goed begrijp doe je dut dit:

voor het eerste gebruik wassen met shampoo met sulfaten (ik gebruik hiervoor een shampoo van derlon)
dan wassen met je was conditioner, goed inmasseren bij de hoofdhuid
gelijk uitspoelen?
je zware conditioner in doen zoals je normaal doet
uitspoelen
en wat ik dan doe is mijn haar in een handdoek wikkelen en ik doe mijn body butter op, maak mijn gezichtsverzorging af etc
en dan daarna de gel erin doen ofzo?
en ben ik hierna dan klaar? ik doe verder niet aan fohnen ofzo.
en ik vroeg me af of ik de volgende dag mn haar moet borstelen of is dit niet de bedoeling? zo nee wanneer borstel je het dan?

hoop dat iemand mij kan helpen en verbeteren waar nodig is, want ik wil weten of ik het goed snap haha :)

Re: The Curly Girl method - Rnata - 23-03-2014

^Ik borstel mijn haar zelf nooit, hoogstens onder de douche of voor ik het ga wassen. Krullend haar borstelen of kammen geeft vaak pluis, bij mij tenminste. Wat ik verder doe is mijn haar drogen met een oud shirt in plaats van een handdoek, als er geen water meer uit komt de gel erin en dan laten drogen!

Ik heb sinds een tijdje deze methode weer opgepakt nadat ik lang co-wassen heb gedaan. Probleem is dat mijn krullen in het begin, dus bij de eerste keer scrunchen mooi dik zijn, maar tegen de tijd dat het bijna droog is zijn het hele fijne losse plukjes die snel uitzakken. Doe ik misschien wat fout met scrunchen? Ik hang zelf altijd ondersteboven, is dat een goede manier of kan je beter gewoon je haar goed leggen en rechtop scrunchen? Je ziet het altijd amper als het droog is, terwijl ik van mezelf juist wel veel krullen heb :/

Re: The Curly Girl method - Chansa - 22-04-2014

Hallo allemaal, ik ben Chantal, en ik ben hier nieuw.

Wat klinkt dit ontzettend goed allemaal,ik kan niet wachten om te beginnen! Vandaag bij kruidvat geprobeerd inkopen te doen....das nog best lastig. aqua_lilly welke merken gebruik jij zelf prechies? Misschien kan ik jou gewoon na-apen. Ik heb erg dun/fijn haar. Wat raad jij aan?

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 22-04-2014

Chansa,

Het is idd best lastig om goede producten te vinden, maar maak je niet te veel zorgen, voor de ene werkt iets wel en voor de ander niet. Als je fijn haar hebt raad ik iets met proteinen aan, en een lichte leave in zonder olien. Fijn haar wordt snel vet. Ook raad ik je daarom aan om regelmatig je wasco af te wisselen met een sulfaatvrije shampoo. Producten die hier aan voldoen en zo even in me opkomen zijn:
Elvive Keratine glad, Elvive Total Repair of DA glans conditioner (proteinrijke zware conditioners).
Neutral en Elvive volume collageen (wasco en leave in, vooral Neutral is enorm licht, Neutral kun je trouwens in elke Kruidvat kopen maar staat niet bij de andere shampoos en conditioners).
En tot slot kun je bij De Tuinen en The Body Shop sulfaatvrije shampoos kopen. Als dat te duur is, kun je misschien ook baby shampoos proberen!

Voor gel kun je kijken bij Studioline Invisigel en Etos huismerk!

Heb je je trouwens al voorgesteld in het voorsteltopic? ^^-happy Zo nee, kun je dat dan even doen?

Re: The Curly Girl method - Chansa - 22-04-2014

Bedankt voor je snelle andwoord! Ik heb mij i.middels voorgesteld.

Re: The Curly Girl method - Chansa - 08-05-2014

Hoi hoi,

ik heb nog een vraag over overconditioneren.

sinds kort ben ik begonnen met curry curl methode.ik ben er echt heel erg blij mee! nu krijg ik alleen wel last van overgeconditioneerd haar. mijn haar is erg zacht,maar veel minder elastisch. onder de douche voelt het een beetje slijmerig. nu had ik hier al over gelezen.

mijn haar is erg fijn en krult ik denk 2c 3a. Nu gebruik ik al proteïne rijke conditioner. L’oreal Elvive Volume Collageen verstevigende cremespoeling om te wassen, Elvive total repair als zware conditioner.heeft iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? Want ik was zo blij met mijn mooie krullen.

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 08-05-2014

Wassen met gewone sulfaat shampoo ;) Je begin shampoo dus. Dan ben je in een klap van je overconditioning af.

Voortaan dus nog meer uitkijken, minder conditioner gebruiken, wat voor leave in en gel doe je?