Hairfair
The Curly Girl method - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Haartjes (https://www.hairfairforum.be/forum-11.html)
+--- Topic: The Curly Girl method (/thread-1350.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 27-01-2014

Ah oke, ik wist niet dat de meesten van microvezel gemaakt worden, microvezel is idd goed! Ik had ooit een turbie towel van gewone handdoekenstof, dus ik dacht dat dat standaard was.

G91, ploppen raad ik ook zeker aan. :)

Re: The Curly Girl method - G91 - 27-01-2014

Bedankt voor de tips! Ik heb net meer gescruncht en het iets anders gedroogd (wel met die turbie towel). Die van mij is trouwens wel van katoen, geen microvezel dus. In principe doe ik niks met die handdoek, leg 'm alleen voorzichtig over m'n haar, wrijf er verder niet mee. Ik ga gewoon nog even door met uitproberen en kijken naar dat ploppen. Mag dat dan wel met een katoenen shirt?

Gebruik trouwens geen speciale leave in, doe gewoon die roze Elvive erin.

Re: The Curly Girl method - Sophieshine - 29-01-2014

Ja, katoen is gewoon goed heb ik gelezen! Dat raad zij ook aan in haar boek.

Ik heb de DVD die bij het boek The Curly Girl zit bekeken en daar spoelde zij haar haren uit met cupping, oftewel door een kommetje. Ik had tijdens het douchen met een kopje wat water over mijn haar gegooid en volgens haar blijft er dan genoeg conditioner inzitten als leave in.

Heb toch ook de invisifix gekocht (kon het niet laten) en moet zeggen dat ik gisteren echt een "gelcast" had, zoals zij dat op de DVD bij het boek zo mooi zegt. Toen scrunchen en ik had prachtig haar. Vrij weinig pluis, maar mooie glanzende krullen. Vandaag is dus de second day en het zit nog steeds mooi. Tot nu toe ben ik echt heel tevreden en voelt mijn haar ook weer aan als gezond haar. grotegrijns

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 29-01-2014

G91: die als leave in gebruiken is helemaal prima, maar ik zou ook eens een lichte leave in proberen, gewoon om te kijken hoe dat bevalt :) (je gebruikt de paarse elvive toch als wasco? Die kun je eens als leave in proberen). Meestal vinden mensen of een zware leave in fijn of juist een lichte.

@Sophieshine: wat fijn dat het zo goed gewerkt heeft! ^^-happy Die gel is idd super fijn! :)

Re: The Curly Girl method - Fietje_84 - 06-02-2014

Hoi,

Gisteren was ik bij The Body Shop op een shoppingavond en ik heb er een aantal gratis producten meegekregen waaronder Brazil Nut Beautifying Oil. Volgens de gebruiksaanwijzing kun je hem gebruiken voor lichaam, gezicht en haar. Zouden jullie hem durven gebruiken voor jullie haar? Hij ruikt alvast heel lekker :-)

Dit is de ingrediƫntenlijst:
Caprylic/Capric Triglyceride (Emollient), Dicaprylyl Carbonate (Skin-Conditioning Agent), Sclerocarya Birrea Seed Oil (Skin Conditioning Agent), Parfum/Fragrance (Fragrance), Benzyl Alcohol (Preservative), Bertholletia Excelsa Seed Oil (Emollient), Prunus Amygdalus Dulcis Oil/Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil (Skin-Conditioning Agent), Aleurites Moluccana Seed Oil (Emollient), Tocopherol (Antioxidant), Pentaerythrityl Tetra-Di-t-Butyl Hydroxyhydrocinnamate (Antioxidant), Helianthus Annuus Seed Oil/Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil (Emollient), Ascorbyl Palmitate (Antioxidant).

Re: The Curly Girl method - sisime - 27-02-2014

Leuk forum! Heb er veel aan :)
Vraagje,
is deze conditioner van Hema Natural ook geschikt als wasconditioner/leave in?
Hij staat op een andere site bij geschikte producten in een lijst maar twijfel zelf nog..
Er zit namelijk glycerin in en op die andere site staat ergens vermeld dat dit niet geschikt is voor mensen met pluizig haar. Omdat het bij erg vochtig of erg droog weer water onttrekt aan het haar...
Er staan dus tegensprekende dingen op dat forum.

In het linkje de ingrediƫnten:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.misslipgloss.nl/hema-natural-producten/">http://www.misslipgloss.nl/hema-natural-producten/</a><!-- m -->

Ben benieuwd!

Re: The Curly Girl method - AlbinoBambi - 01-03-2014

Hoi! Ik ben nog vrij nieuw hier. Gebruik al een hele tijd geen siliconen of SLS op mijn haar, maar ben verder geen hele trouwe CG-volger. Ik gebruik ook nog een gewone handdoek, en was benieuwd wat nou praktische alternatieven zijn. Ik heb in of nabij de douche geen spiegel, maar woon in een studentehuis en ga ook niet al druppend over de gang lopen. Alleen ik moet dus wel nog een fatsoenlijke scheiding in mijn haar maken. Dus ik denk dat ik moet ploppen van douche naar kamer, scheiding erin doen, en dan weer ploppen? Ofzo? En met wat voor materiaal kan dit dan het beste? Zit er nog veel verschil tussen microvezel en tshirt?
Pfft, ingewikkeld gedoe maar hoor, haha. Oh ja ik heb ook het idee dat mijn haar wel iets meer proteinen kan gebruiken. Welke producten zijn daar goed voor?

Sisime, ik ben nog niet bekend genoeg met CG om je daar een goed advies over te geven denk ik, sorry.

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 04-03-2014

sisime,

Die Hema Natural conditioner ziet er goed uit, maar ik zou hem als zware conditioner gebruiken en niet als wasconditioner! Er zit namelijk kokosolie in :)

@AlbinoBambi:

Elvive conditioners, de poederroze fles (keratine glad heet ie) en de witte fles met rode details (die heet volgens mij Total Repair). Daar zitten goede proteinen in. Ik plop zelf het liefst met katoen, maar het ligt er maar net aan waar je voorkeur ligt. Ik maak mijn scheiding al tijdens het douchen en bij mij blijft dat goed zitten.

Re: The Curly Girl method - G91 - 04-03-2014

Ik heb ook weer een vraagje..

Ik gebruik dus die Loreal Invisifix gel, maar de Zero. Maakt dat nog verschil? Ik vind m namelijk niet erg fijn, mijn haar wordt er wat plakkerig van of een soort stug.. En ik lees hier dat jullie er juist erg tevreden over zijn, dus wellicht moet ik toch die andere proberen dan? Dit is zo'n staande brede/vierkante verpakking. Eerst werd mijn haar na het wassen en na 1 dag slapen heel erg zacht, maar nu wordt het weer meer touwerig.. Het enige wat ik heb aangepast aan m'n ritueel is leave in niet in helemaal nat haar doen maar als het 2 min in een turbie towel gezeten heeft. Daarna doe ik gel in en ploppen of ploppen en daarna gel in.
Ik krijg indd wel veel meer krullen door het ploppen! Tijdje terug vroeg ik hier nog of dat echt het verschil kon maken, nou ja dus!

Ben paar weken terug naar de kapper geweest, misschien zitten er nog siliconen in m'n haar? Al is het niet vet volgens mij.. Of het komt dus wel doordat ik de leave in niet meer in drijfnat haar doe.

Heeft een van jullie al de conditioner gekocht bij de Action uit het lijstje van de begin pagina? Ik vind het geen aanrader, hij is helemaal niet vettig/glad, heb echt een halve fles nodig en zelfs dan kan ik het nog niet goed wassen voor m'n gevoel!

Bij Etos is nu trouwens 2e gratis op Loreal en bij t Kruidvat krijg je een gratis bios kaartje, misschien een tip!
Oja en waar ik eigenlijk voor kwam, ik zag in de Etos folder dat Loreal een sulfaatvrije shampoo heeft. Weet iemand of die zool zonder siliconen is en onder alcohol? Iemand al getest?:)

Re: The Curly Girl method - EmilyvanElswijk - 05-03-2014

hoii, ik ben nieuw hier :) en ik weet niet zeker of deze vraag hier thuis hoort maar ik wil mijn haar gaan wassen (dus shampoo + conditioner gewoon) maar dan zonder siliconen, sulfaten, parabenen en al die andere slechte dingen. mijn haar krult, en is heeeeeeel snel droog en dat zie je dus ook heel erg. verder pluist het ook, aan de bovenkant van mijn haar steken altijd van die stomme plukjes uit. en ik vroeg mij dus af of het zou helpen als ik zou overstappen naar een shampoo en conditioner zonder slechte ingredienten.
wie weet een echt goed betaalbaar merk? want je heb zoveel verschillende merken dat ik niet zo goed het verschil weet haha
hoop dat iemand mij kan helpen en sorry als dit in het verkeerde topic staat :)