Hairfair
The Curly Girl method - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Haartjes (https://www.hairfairforum.be/forum-11.html)
+--- Topic: The Curly Girl method (/thread-1350.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Re: The Curly Girl method - Sophieshine - 22-01-2014

Ah oké, bedankt voor de tip! Mijn haar voelt af en toe echt veel te zacht aan en dan kijk ik in de spiegel en dan pluist het ook best wel. Misschien een teken van overconditioning / build up. Ben nu begonnen met nieuwe producten, maar zal dit zeker onthouden en toepassen! :)

@ Marcella, dank voor het compliment! ^^-happy

Re: The Curly Girl method - Rusalka - 22-01-2014

Je hebt onwijs mooie krullen XD

Re: The Curly Girl method - Sophieshine - 22-01-2014

Dankjewel! grotegrijns
Heeft er vroeger wel eens anders uit gezien hoor, haha!

Heb nu die gel erin, maar denk dat die niet sterk genoeg is voor mijn haar. Er viel ook niets te scrunchen toen het droog was.. Die studioline invisi'gel, heet nu invisi'fix. Maar die ingrediënten zijn dus nog wel goed? Dan haal ik die misschien nog wel even.

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 23-01-2014

Phenoxyethanol heeft bij mij nooit problemen veroorzaakt :) En idd, wat Pha zegt, clarifien kan wonderen doen! Ik heb het toevallig vanochtend gedaan en m'n haar leeft weer helemaal op. Als je nog een suggestie voor een clarifiying shampoo nodig hebt: ik gebruik daar zelf Nivea Intense Repair voor, kun je in elke drogist kopen ^^-happy

Je hebt trouwens hele mooie strakke krullen, en een hele mooie donkere kleur! :O

Ja, de ingredienten zijn nog goed (van die invisi fix)! En mij bevalt die gel erg goed :D

Re: The Curly Girl method - Sophieshine - 23-01-2014

Oké bedankt voor de tips! Binnenkort maar even aanschaffen, is wel fijn.
Bedankt voor het compliment! grotegrijns Dit is nog wel een beetje verf wat je ziet, mijn eigen kleur is iets lichter maar scheelt niet zo veel. Ben aan het twijfelen om het eruit te laten groeien, maar weet het nog niet zeker.. :s
Mijn haar is heel divers, echt van hele kleine strakke pijpenkrullen, naar wat grovere pijpenkrullen en zelfs s-vormige! Is echt apart! :)
Oke, goed om te horen. Die Hema gel is het denk ik net niet. Maar zondag weer wassen dus wie weet dan een beter resultaat haha. En anders nieuwe gel knik

Re: The Curly Girl method - waps - 23-01-2014

Sophieshine schreef:Heb nu die gel erin, maar denk dat die niet sterk genoeg is voor mijn haar. Er viel ook niets te scrunchen toen het droog was.. Die studioline invisi'gel, heet nu invisi'fix. Maar die ingrediënten zijn dus nog wel goed? Dan haal ik die misschien nog wel even.

ik heb de Wella New Wave Ultra Strong Rock & Hold gel, en ook daarmee valt er niets te Scrunchen.
waar kan dat door komen?

mijn haar weet sowieso nog niet zo goed wat ze wil. de ene keer heb ik sterk golvend haar (met scrunchen, ploppen en gel) en de andere keer bijna stijl (met zwaardere leave-in, zonder ploppen / gel). wel leuk voor de afwisseling.

Re: The Curly Girl method - G91 - 27-01-2014

Door te Googlen op curly girl methode ben ik ook op dit forum terecht gekomen. Ik heb mijn haar nu 1x gewassen met Nivea Diamond Gloss (nieuwe formule) en daarna volgens mij 3x alleen met conditioner. Als wasconditioner heb ik de paarse fles van Elvive volume collageen en als voedende conditioner heb ik de roze Elvive keratine glad.
Ik kam het alleen als de voedende conditioner er in zit en na het wassen doe ik in m'n natte haar ook nog die voedende, dat scrunch ik erin en het water eruit. Ik heb zo'n Turbie Towel die dus speciaal is om je haar te drogen jn zo'n tulband. Na 10 min onder die handdoek, gebruik ik Loreal Studio Invisi'fix zero gel.

Het is nu alleen dus zo dat mijn haar er juist alleen maar stijler van wordt! Het is bijna helemaal recht/alleen nog slag. Terwijl ik normaal wel echt veel krullen heb. Het is verder niet vet. Ik weet dat er wordt geadviseerd om je haar te ploppen, maar dat lijkt me nou niet gelijk zo'n groot verschil uitmaken?

Hebben jullie misschien tips wat ik anders kan doen? Of misschien andere producten gebruiken. Misschien gebruik ik toch iets met siliconen?
Oja, ik spoel de conditioner altijd uit met koud water.

Re: The Curly Girl method - Goudelsje - 27-01-2014

Hoi C91, leuk dat je ons forum gevonden hebt! We zouden het alleen wel erg waarderen als je je even voorstelt in het hoekje "Even voorstellen". Dan weten wij ook wie je bent :)

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 27-01-2014

Zo'n turbie towel zou ik denk niet gebruiken... de stof daarvan is grof en erg slecht voor je haar. Denk ook dat daarvan je haar niet goed gaat zitten.

Gebruik je trouwens een leave in? Ik heb wel eens gel gedaan zonder leave in, en dat werd niks.

En scrunch je veel? Ik scrunch al met zware conditioner in mn haar, en met uitspoelen, bij leave in en bij gel.

Als dit allemaal niet werkt misschien nog eens clarifien. Misschien smeer je veel te veel conditioner in je haar.

Verder klinkt je routine goed!

Re: The Curly Girl method - waps - 27-01-2014

de namaak turbie towel zijn vaak van microvezel stof, die stof wordt juist aanbevolen in het artikel.
een tshirt of handdoek knopen lukt me niet dus voor mij is het ideaal om mijn haar te drogen of te ploppen.