Hairfair
The Curly Girl method - Afdrukversie

+- Hairfair (https://www.hairfairforum.be)
+-- Forum: Haar en nog eens haar (https://www.hairfairforum.be/forum-10.html)
+--- Forum: Haartjes (https://www.hairfairforum.be/forum-11.html)
+--- Topic: The Curly Girl method (/thread-1350.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Re: The Curly Girl method - Iejoor - 01-07-2013

Ik verdun mijn conditioner nu omdat ik anders toch wel heel gauw door zo'n fles heen ben. Die tip kreeg ik van iemand op fb die serieus Merida haar heeft (tot taille!).
Leek me wel een goed idee dus de fles waar nog een bodempje in zat is aangevuld met water en het werkt prima.

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 01-07-2013

Goeie tip idd! Vooral voor de was-co. :)

Re: The Curly Girl method - Iejoor - 01-07-2013

Juist voor de was co!

Re: The Curly Girl method - Andalea - 14-08-2013

Ik ben nog wat nieuw hier en kreeg net voorgesteld om deze methode eens te testen. Ik las daarnet de uitleg maar het is me allemaal nog een beetje onduidelijk. Misschien kunnen jullie me nog wat helpen.

Eerste twijfelpuntje, die gel moet dat echt? Ik heb namelijk een grondige hekel aan gel omdat het zo plakt en een onnatuurlijk gevoel geeft aan men haar. Kan ik dat misschien door iets anders vervangen?

Momenteel gebruik ik na het wassen olie van L'oreal (elseve extraordinary oil) en ik ben daar eigenlijk best tevreden over, maar nu vroeg ik me af of dat nu een slechte of goede olie is? En dan vroeg ik me nog af waar je die pure oliën kan vinden (abrikoos, argan, advocado....)?

Ik ben echt wel benieuwd wat dit met mijn haar zal doen, volgende week eens proberen nerveus

Re: The Curly Girl method - Rnata - 14-08-2013

Ik gebruik vaak ook geen gel, de gels die hier staan plakken niet echt en door het scrunchen voelt het wat natuurlijker, maar toch vind ik het ook niet fijn. Wat je ook kan doen (doe ik zelf ook) alleen de wasmethode gebruiken, je haar knapt er wel echt van op! Als het voor jouw haar werkt natuurlijk, genoeg mensen die het niks vinden maar het is echt de moeite waard om te proberen!

L'oreal gebruikt meestal wel silliconen.. Waar de andere olieën te vinden zijn zou ik zo even niet weten, ik gebruik alleen kokos en olijfolie!

Re: The Curly Girl method - Gitte - 14-08-2013

De Olietjes van de commerciële merken zijn vaak siliconenbommen. Voor sommigen is dat pure horror, voor anderen net de hemel voor ontembare lokken. mijn haar vindt het allemaal ok. ;-)

Natuurlijke olietjes kan je kopen in biowinkels of online. ik koop mijn zoete amandelolie gewoon in de biowinkel, ook kokosvet (olie) kan je daar gewoon kopen.
Druantia.be : daar kan je bv veel draagolietjes kopen à la argan, abrikoos, jojoba-olie etc etc. n. Voor mij handig want het winkeltje zit in lier dus ik ga gewoon ophalen, maar je kan ook gewoon online bestellen en dan wordt het opgestuurd. weet wel niet wat de verzendkosten zijn, moet je maar ff opzoeken.
Ben er wel van overtuigd dat er in Leuven biowinkels genoeg zijn. ivm de gel, daarmee kan ik je niet helpen, dat laat ik aan de Curly Girls over :-)

Re: The Curly Girl method - Andalea - 14-08-2013

Bedankt dames :)
Rnata , ik ben blij dat het zonder gel ook al iets uithaalt! Ik ben nu aan het denken om eens te kijken wat het kleinste potje is dat ik kan vinden en dan kan ik beide methodes eens testen.
Gitte, ik zal de biowinkeltjes van Leuven eens aflopen xD

Moet dat eigenlijk speciale olie voor haar zijn of mag gewone (keuken/huid)olie ook?

Re: The Curly Girl method - Gitte - 14-08-2013

Je kan ook gewoon olijf-olie gebruiken, maar dat is best wel zware olie. Gewoon even uitproberen om te kijken of olie wel iets voor jou is.
om te sealen, zoals in deze methode, is olijfolie veeeeeel te zwaar, dan heb je een lichte olie nodig zoals abrikoos of druivenpit, hangt ook beetje van de structuur van je haar af maar ik denk dat Aqua_lily je hier het meest kan over vertellen. :)

Re: The Curly Girl method - Aqua_Lily - 21-08-2013

Zo, net terug van een weekje vakantie! :)

@Andalea: Ik zou zeker aanraden het met gel te proberen de eerste keer! :) Rnata heeft gelijk; de gels die hier staan plakken niet of nauwelijks, en doordat je het eruit scruncht voelt je haar weer natuurlijk. Gel gebruiken we bij deze methode zodat het haar opdroogt zoals het nat is, en dus minder zal pluizen en sterker zal krullen! Ik merk een groot verschil als ik wel of geen gel gebruik. :) Maar je moet het zelf weten natuurlijk! :)

Om te weten of die olie van l'Oreal goed is, moet je de ingredientenlijst lezen. :) Sowieso nooit etiketten op de voorkant geloven die van alles beloven zoals ''100% puur!''. Heel vaak klopt dat niet!
Zelf haal ik mijn pure olien van iherb, maar in De Tuinen kun je ook een aantal kopen! En verder wat kruiderijen en Toko's. :)

En zelf ben ik idd groot fan van sealen... in de uitleg staat er een link over. :) Met wat olien die je ervoor kunt gebruiken!

Als je nog vragen hebt zal ik je graag verder helpen!

Re: The Curly Girl method - Andalea - 21-08-2013

De ingrediënten van de l'oreal elseve extraordinary oil: cyclopentasiloxane, dimethiconol, chamomilla recutita extract/matricaria flower extract, cocos nucifera oil/ coconut oil, nelumbium specosiu, extract nelumbium specosium flower, extract, benzyl alcohol, cinnamal, linalool, linum usitatissimum flower extract, caprylic/ capric triglyceride gardenia tahitensis flower extract, rosa canina flower extract, bisabolol, glycine soya oil, soybean oil, parfum

Ik heb het vandaag eens getest en ik ben best tevreden giechel (op de foto is men haar nog niet volledig droog, zal morgen of binnen een paar dagen nog een drooghaarfoto posten)
De producten die ik verzameld heb=
Herstel shampoo: nivea diamond gloss
lowpoo: the body shop rainforest radiance shampoo
wasconditioner: l'oreal elseve volume collageen
zware conditoiner en voor het moment ook leave-in (maar dit wil ik veranderen want met dat laatste aspect ben ik niet zo happy): The body shop rainforest radiance conditioner
sealing olie: ladrôme advocado-olie
gel: Pur aloé

[Afbeelding: 714e.jpg][Afbeelding: nme1.jpg]