Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di okt 23, 2018 08:03

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Dun haar en medicatie 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 2a M ii
Lengte: 110/112/150

Antwoord met een citaat
Bericht Dun haar en medicatie
Hoi allemaal,

Ik heb een gigantisch probleem waar ik heel erg mee zit. :bloos3 Mijn haren zijn ontzettend dun geworden de laatste jaren, je kunt zo op mijn hoofdhuid kijken. Dit vind ik echt ontzettend erg en ik weet niet wat ik moet doen.
Waarschijnlijk komt het door mijn medicatie, die ik ook echt nodig heb voor de chronische pijn. (Tramadol & Oxycodon) Ik gebruik haar make-up om het wat te verbergen aan de voorkant, maar daar voel ik me ook heel erg onzeker door. :sad

Hebben jullie tips voor mij? Of heb je misschien hetzelfde? Ik heb vanmorgen een e-mail aan mijn apotheek gestuurd met de vraag of ze misschien een idee hebben voor mij.

Voor als je wilt weten welke haar make-up ik heb. Het is een product uit Korea en je doet er best lang mee. Het vervaagt wel na enkele uren, maar het geeft me iets meer zekerheid. Ik heb nog geen Europees product kunnen vinden. https://www.amazon.com/gp/product/B0742 ... =UTF8&th=1

vr jan 19, 2018 08:47
Profiel
Langhaartje

Lengte: 0,5/45/65

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dun haar en medicatie
Ik heb gezocht naar de bijwerkingen van deze twee medicijnen en haaruitval wordt nergens genoemd als een bekende of zeldzame bijwerking.
Je kan dus proberen of je middels het nemen van vitamineproducten een verbetering gaat zien. Geef het wel minimaal 6 weken de tijd om een verbetering op te merken.
Ook is het van belang om na te gaan of dunner wordend haar meer in de familie voor is gekomen. De oorzaak (en de oplossing uiteraard) is altijd even een zoektocht maar wanhoop niet.

vr jan 19, 2018 11:32
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 2c N i
Lengte: 57/67/100
Antwoord met een citaat
Dat is inderdaad heel vervelend, mijn moeder kampt er ook mee door hoog medicijngebruik. Ik kan je helaas niet verder helpen, maar ik hoop dat je een oplossing vindt waar je je iets comfortabeler bij voelt!

vr jan 19, 2018 12:45
Profiel
Langhaartje

Lengte: 0,5/45/65

Antwoord met een citaat
En ik vergeet te zeggen dat je ook bij de huisarts terecht kan met deze klacht zodat hij het kan (laten) onderzoeken.

vr jan 19, 2018 16:50
Profiel WWW
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Bedankt voor het checken! Ik slik al 4 jaar Vitamine B complex, hooggedoseerd. Dit doet enorm veel voor mijn nagels, die vroeger echt dun en slap waren, en nu sterk en gezond. Dus denk dat ze ook het een en ander voor mijn haren doen.
Heb nog geen reactie van de Apotheek, maar ik zal sowieso een afspraak maken met mijn huisarts. Al lees ik dat de middeltjes die bestaan niet worden vergoed (Minoxidil en zo), dus even afwachten denk ik.

za jan 20, 2018 10:46
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Minoxidil is iig een stuk goedkoper te krijgen uit het buitenland, mocht je dat overwegen (pas wel op met katten, het is erg giftig, zelfs al slapen ze op je kussensloop ofzo).

ma jan 22, 2018 12:26
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Goed om te weten, ik heb 3 katten en 1 houdt ervan om bij ons in bed te kruipen! Ik heb dat middel inderdaad ook gezien, maar ik wil graag kindjes en er staat bij dat het niet aan te raden is dan omdat het kind dan overbeharing kan krijgen.

De apotheek heeft niet gereageerd, maar ik ga vanmiddag voor iets anders naar mijn huisarts en ga het bespreken met haar. Super bedankt voor het meedenken!

vr jan 26, 2018 11:44
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Succes bij je huisarts! :)

vr jan 26, 2018 12:55
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Ik heb Maandagochtend bloed laten prikken op zink en bepaalde vitaminen geloof ik. Benieuwd wat daaruit komt.

do feb 01, 2018 09:53
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Mijn bloedwaardes waren allemaal prima. Dus ik denk dat het door mijn PCOS komt, nooit bij stil gestaan. Ik ben op het moment zwanger, maar daarna wil ik met Nioxin beginnen. Je kan dat wel tijdens gebruiken, maar door zwangerschap kan je haar ook een klap krijgen.. of juist niet.

Heb eindelijk een foto van mijn achterkant, en je ziet bovenop dat het wat dunnig is waar de scheiding zit. n dat vind ik dus echt heel erg..

Afbeelding

za apr 07, 2018 21:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende