Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo aug 23, 2017 18:45

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Luizen 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Luizen
Van wat ik heb gehoord zou henna ook helpen tegen luizen, als je toch henna gebruikt en je mocht eens luizen krijgen dan kun je het altijd uitproberen.

zo aug 21, 2011 11:21
Profiel
Antwoord met een citaat
Citaat:
maar het lijkt me heel wat beter voor je haar dan chemische spullen...

Lijkt me ook beter voor je gezondheid. Dat andere spul, dat zijn pure bestrijdingsmiddelen.

zo aug 21, 2011 22:29
Langhaartje

Haarcode: 2a N ii
Lengte: 93/62/95

Antwoord met een citaat
Mensen, ik ben hier alles aan het doorlezen, want ik vrees dat de kriebels me na jaren weer te pakken hebben. Hoogst waarschijnlijk heeft de kwast van mijn vlecht wel eens een hoofdje geraakt, bij de kinderen waar ik mijn vrijwilligerswerk bij doe. In ieder geval: ik krabde mijn hoofdhuid al een tijdje kapot en snapte niet waar het aan lag. In mijn donkere haren vallen ze niet op, maar toen ik ze net kleurde, spoelde ik plots enkele lijken uit, wat mij duidelijk maakt waarom ik krab.
Het enige wat ik meteen heb geknipt, zijn mijn nagels, om mijn hoofdhuid niet te beschadigen. Die olies lijken me geen slecht idee. Het lijkt me voedzaam voor mijn haren en daarnaast herinner ik me nog dat ik van de dierenarts ooit amandelolie in de oren van mijn fretjes moest doen, toen ze met oormijt zaten, omdat deze ook resistent bleken aan diverse producten, of ik moest mijn fretjes mee vergiftigen. Die amandelolie zou de mijten dan doen stikken. Dus ik elke dag met het pipet olie in de frettenoortjes doen en die mijten zijn effectief gestorven.

De laatste keer dat ik luizen had, weet ik nog goed dat ik ziek werd van de bestrijdingsmiddelen. Ik mocht niet mee op kamp, omdat ik luizen had en moest ze eerst in het ziekenhuis laten bestrijden. Daar ben ik een week niet goed van geweest. (blijkbaar vergeten ze wel dat ik zwakke luchtwegen heb)
En de luizen waren nog niet weg, maar ik mocht wel mee op kamp. Ik vond het discriminerend, gezien luizen aan zich geen gevaar zijn voor de volksgezondheid. Mijn moeder is dan beginnen kammen en kammen en uiteindelijk kwamen er minder en minder en was ik er ook vanaf.

Dus ik zal er nu ook wel van af geraken. Ik ga in ieder geval als ik met kinderen werk mijn haar niet meer vlechten, maar enkel nog opsteken. Dat lijkt me al een goede maatregel, maar anderzijds kan je het in mijn ogen ook op een overvolle tram of bus krijgen, zoals ik de laatste tijd vaak neem, waar mensen wel eens letterlijk met hun hoofden tegen elkaar hangen.

Mijn moeder had al mijn haar eens grondig doorzocht en toen niets gevonden. Ik vermoed dat het dan wel niet zo ernstig zal zijn, want de laatste keer toen ik het had, kamde ze er per kammenstreek bijna elke keer 1 uit. Nu was ze zo een uur bezig en vond ze nog niets.

Ik heb ook horen zeggen dat er tegenwoordig peperdure behandelingen zijn met een soort van haardroger die hete lucht op de hoofdhuid doet gaan, omdat dit ook alle luizen en neten zou moeten doden. Ik ga mijn haardroger eens meer proberen.

"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." — Marilyn Monroe

vr apr 18, 2014 16:57
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Dat is vervelend Keltic, hopelijk ben je snel van het ongewenste bezoek af.

zo apr 20, 2014 13:04
Profiel
Langhaartje

Lengte: 93/62/95

Antwoord met een citaat
Ik geraak er niet vanaf. De jeuk maakt me gek. Soms dagen en weken niets. Dan weer een hele hoop. Ik ben ten einde raad en tot overmaat van ramp is het kammen ook een ramp voor mijn haar dat meer en meer begint af te breken en niet meer wil groeien. Ik ga er gewoon een heel stuk vanaf halen, want ik begin mijn lang haar meer als een vloek dan een zegen te zien. Met het werk dat ik wil doen, begin ik het gewoon onpraktisch te vinden. Mijn romantisch beeld van lang haar is weg.

"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." — Marilyn Monroe

ma jun 02, 2014 00:48
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2C/3a N iii
Lengte: BSL/Classic/Dij

Antwoord met een citaat
Keltickitten, toen ik jaaaren geleden een keer luizen had gebruikte ik iets dat XT luis ofzo heette... had het bij een drogist (de DIO) gekocht. Het is nogal chemisch spul wat je in je haar doet en een nacht laat zitten, en dat doodt dan alle luizen. Na 7 dagen herhaal je het om alle uitgekomen eitjes ook te doden. Ik weet nog dat het goed werkte bij mij en ik er erg blij mee was. 't Is wel erg chemisch spul wat waarschijnlijk niet zo goed is voor je haar, maar ik merkte zelf niets aan de conditie van mijn haar. Misschien is dat iets wat je kunt proberen?

Overig doel: lagen uitgroeien (kortste nu heuplengte)

Haareigenschappen: 2b/2c/3a, normaal, normale poreusheid, hoge elasticiteit, staartomtrek 15 cm
Haar likes: milde wasproducten, proteinen, olien en sealen.

Afbeelding

di jun 03, 2014 10:37
Profiel

Images: 23
Antwoord met een citaat
Ik heb ook zoiets chemisch gebruikt, weet niet meer hoe het noemt. Gewoon naar de apotheek geweest en iets tegen luizen gevraagd. Ik denk dat het om de 3 dagen moest. Ik kamde het ook excessief veel uit, dus ik weet niet of ik alles eruit gekamd heb of dat dat spul zijn ding deed. Men zegt nl dat luizen tegen bijna al die middeltjes resistent geworden zijn.
Het feit dat het na een paar weken terug komt is waarschijnlijk omdat er nog eitjes in zaten die later uitkomen en dan weer beginnen kweken. Die eitjes kunnen ook komen van op de kleren, kussen, zetel, ...

wo jun 04, 2014 07:48
Profiel Personal album
Donshaartje

Haarcode: 2c F ii
Lengte: 50 / 52 / 75

Antwoord met een citaat
ik heb een paar jaar geleden luizen gekregen en toen heb ik mijn haar met die producten behandeld, wat het echt uitdroogde! :( daarbij heb ik het toen heel kort moeten knippen omdat ze maar niet weg gingen en mijn moeder het idee had dat dat ging helpen. nouja het hielp ook, maar sinds toen is mijn haar niet meer zo snel gaan groeien als eerst en ik had een lange tijd last van mijn hoofdhuid ;(

do jul 02, 2015 18:14
Profiel
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
http://groenevrouw.nl/waaah-luizen/

za apr 15, 2017 19:27
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Kokosolie tegen hoofdluis

Volgens Vanessa (31) is kokosolie de beste remedie tegen hoofdluis. U moet de verwarmde olie aanbrengen op droog haar en u dient de behandeling na 7 dagen nog eens te herhalen. Gezien de lange inwerktijd is het goed om dit voor het slapen gaan te doen.

Kokosolie, ongeveer 2 tot 3 eetlepels
Netenkam met stalen tanden
Wit laken
Normale haarborstel of kam
Papieren zakdoeken
Verbandgazen
Bakje
70% alcohol

Verwarm de kokosolie in een pannetje op een laag vuur totdat het vloeibaar is. Laat het niet te heet worden. Verdeel de verwarmde olie over het droge haar. Zorg dat de gehele hoofdhuid en het haar haar vanaf de haarwortels tot aan de haarpunten bedekt is met olie. Laat het haar drogen (niet föhnen) en minimaal 8 uur inwerken. Was de olie uit het haar met shampoo en crèmespoeling. Kam de klitten uit het haar met een gewone kam of borstel. Houd vervolgens het hoofd voorover boven het witte laten. Neem nu de netenkam en schuif het verbandgaas tussen de tanden van de kam. Kam het haar lok voor lok van de schedel naar het einde van de lok. Start bij het ene oor en schuif plukje voor plukje, na elke kam beweging op naar het andere oor. Besteed extra aandacht aan de pony, het haar achter de oren, in de nek en op de kruin. Dit zijn de plekken waar luizen zich graag nestelen. De luizen, grijsblauwe en roodbruine spikkels, vallen door het kammen op het witte laken. Veeg regelmatig de kam af aan het laken. Vervang zo nodig het verbandgaas. Stop met kammen als er 5 minuten lang geen nieuwe luizen meer op het laken zijn gevallen. Reinig de kam grondig door hem goed af te spoelen met heet water en vervolgens te leggen in een bakje met alcohol (70%).

Bron:
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... olijfolie/

ma jun 26, 2017 11:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3