Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jun 26, 2017 08:02

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Tips voor als je vet haar hebt 
Auteur Bericht
Hoofdhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Bericht Tips voor als je vet haar hebt
Vet haar
Vet, lang haar heeft een specifieke verzorging nodig. De hoofdhuid moet goed schoon zijn, maar de lengte mag natuurlijk niet uitdrogen. Daarom hier enkele tips om het leven met vet haar draaglijker te maken.

Shampoo
Vet haar vereist een shampoo voor vet haar, simpel toch? Nee, toch niet. Shampoo's voor vet haar werken veel te uitdrogend. Ze zijn zeker al niet goed voor je lengte, maar wat sommige mensen ook niet weten is dat ze ook te uitdrogend zijn voor je hoofdhuid. Je hoofdhuid zal juist vetter worden, omdat het constant zo wordt uitgedroogd. Je kan het beste een shampoo voor normaal haar gebruiken.

Wassen, meer of minder?
Het is niet goed om elke dag te wassen, vet haar of niet. Als je haar na een dag alweer erg vet is, betekent dat je haar weer moet wennen aan minder gewassen te worden. Het beste is om per dag te beginnen uitstellen. Het kan soms een tijd duren en meestal is de dag voor het wassen je haar toch vet. Je kan beter zo'n één "vet haar"-dag hebben, dat zorgt ervoor dat je de andere dagen niet supersnel vet haar hebt. Wat je wel eventueel kan doen is de laatste dag wat droogshampoo gebruiken. Dat droogt de hoofdhuid niet uit, maar zorgt wel dat je haren niet meer zo'n vette glans hebben.

Essentiële oliën
Wat je nog kan doen, om te helpen bij vet haar is een drupje of 2 essentiële olie bij je handvol shampoo doen. De meest bekende voor vet haar zijn lavendel, rozemarijn, tea tree, pepermunt en ylang ylang.

Lotion en spoelingen
Je kan je haar ook opfrissen met haarlotion, zoals de rozemarijn lotion van Weleda, of de neem lotion van Dr. Hauschka. Ze zijn vooral erg geschikt om op de 'vetste' dag jeuk en irritatie weg te nemen. Daarnaast kan je ook een azijnspoelingen met kruiden bij doen om je haar minder snel vet te laten worden. Kijk zeker eens bij het receptenhoekje daarvoor.

ma jan 23, 2012 22:32
Profiel WWW
Donshaartje

Haarcode: 2c F ii
Lengte: 50 / 52 / 75

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tips voor als je vet haar hebt
wat met droogshampoo? is het beter dat je droogshampoo gebruikt of je haar wast? dit klinkt misschien een domme vraag maar ik heb er eigenlijk nog nooit iets van gehoord, ik weet dat je haar minder wassen beter voor je haar is dan het veel wassen, maar slurpt droogshampoo dat vet niet als het ware op? ik weet het niet hahah ik gebruik dit hoogstens een keer per maand, maar leek me wel fijn om te weten :)

ma jun 08, 2015 20:02
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/90/?

Antwoord met een citaat
Ik ben geen fan van droogshampoo. Het is meestal licht ontvlambaar en geeft een vies gevoel na gebruik. Zoiets wil ik niet in mijn haar of op mijn hoofdhuid. Ik was dan liever een keertje meer, scalpwash laat mijn lengte droog.

ma jun 08, 2015 20:12
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b F/N i
Lengte: APL-BSL

Antwoord met een citaat
Het helpt soms ook om met een natuurlijke borstel de vetheid door het haar te verdelen :)

ma jun 08, 2015 22:45
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: ?/Middenrug/Onderrug
Antwoord met een citaat
Tja, bij mij dus niet. Sinds de laatste keer wassen (gisteren) kam ik het.

di jun 09, 2015 09:35
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/90/?

Antwoord met een citaat
Bij mij heeft een varkensharen borstel ook nooit geholpen. Het stimuleert juist je hoofdhuid om nog meer talg aan te maken, en je krijgt nooit de indruk dat het vet beter verspreid wordt dan met een fijne hoornen kam.

di jun 09, 2015 09:47
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 1c F ii/iii
Lengte: 60/82/90
Antwoord met een citaat
Het helpt bij mij wel heel goed om de vette delen (voorste plukken) minder vet te maken. Ik heb alleen veel te fijn haar om het vaak te gebruiken. Doe het dus alleen op de laatste dag voor het wassen.

di jun 09, 2015 12:47
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: ?/Middenrug/Onderrug
Antwoord met een citaat
Het lijkt dat alleen kammen effect heeft, maar het kan ook te maken hebben met twee keer wassen met mijn "beste" (best schoonmakende) shampoo en niet buitenkomen in de hitte.

zo jun 14, 2015 09:05
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2c F ii
Lengte: 50 / 52 / 75

Antwoord met een citaat
bij mij helpt dit een heel klein beetje, maar laten we zeggen dat het vettig blijft en na een uur of half uur het terug even vettig is. dusja..

za jun 20, 2015 09:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]