Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo aug 23, 2017 18:47

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vitamines en supplementen voor je haar 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 2c/N/iii
Lengte: 78/78/90

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vitamines en supplementen voor je haar
Dames, gisteren bij Huisarts geweest en gevraagd naar de B12 die je haargroei bevorderd. Deze kun je alleen met injectie toegediend krijgen. Geen enkele pil werkt hiervoor. Ondanks dat het wel op de verpakking zetten, is dit ws de andere soorten B12. Want er zijn meerdere soorten. Dit weet ik omdat ik altijd oa B12 injecties krijg bij de huisarts. Een pil voldoet niet zegt hij.
Dit is wat hij zegt. Dit ter informatie van jullie. Een hoop is commerciële rotzooi,zegt mijn HA. Als je genoeg dagelijke benodigdheden eet en net een aandoening het hebt je deze pillen niet nodig, zegt hij. I don't know.

wo feb 13, 2013 22:10
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Interessante lijst, maar vind het vooral goed dat je erbij vermeld dat voeding belangrijke basis vormt..
Als je gezond en gevarieerd eet (en niet ziek bent) zul je niet snel een tekort hebben. extra tabletten gaan dan niks voor je doen.

@Scooby, ja dit heeft een vriendin van mij ook. Zij had al lange tijdlast van neerslachtige gedachtes en B12 injecties hebben haar wel geholpen (dat was dus niet voor haar haar). Zij moet ook steeds terug, een pilletje is helaas niet genoeg.

vr maart 14, 2014 22:43
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 2aGiiiV

Antwoord met een citaat
Sorry peepz maar ik ben absoluut geen fan van tabletjes voor wat dan ook. Het heeft mij nog nooit geholpen om vitaminesupplementen te nemen.
Ook niet voor vitaminetekort enzo.

Sorry voor mijn stellige mening hierover en als het sommigen van jullie wel helpt ben ik daar blij voor maar volgens mij is het voornamelijk rommel of gewoon niet werkende stofjes puur voor de verkoop.

ma maart 24, 2014 19:32
Profiel
Hoofdhaartje

Images: 1
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Hoe verklaar je dan supplementen voor mensen die wel echt een tekort hebben, pillen bijnemen en dan het tekort weggewerkt is?
Ikzelf ben heel dankbaar om supplementen namelijk :smile

Het hangt ook echt af welke vorm je neemt, of het goed opneembaar is of niet.

Afbeelding

ma maart 24, 2014 19:58
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Haarcode: 2aGiiiV

Antwoord met een citaat
Ja nouja ik ben ook regelmatig aan de voedingssupplementen geweest. Vooral in periodes dat het met mij fysiek niet goed ging en voor mij deed het dus echt niks.

Maar zoals ik zei: ik ben blij dat het voor sommigen wel wat doet! Misschien ben ik gewoon raar ;-)

ma maart 24, 2014 21:25
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 3aFii

Antwoord met een citaat
Ik neem alleen B12 af en toe, en een spraytje vit. D. Ook gebruik ik chlorella (als ik het niet vergeet).
Ik snap Aiden wel, volgens mij zijn synthetische vitamines moeilijker op te nemen dan natuurlijke. Ik zou zelf bij een vitamine tekort iemand eerder aanraden plantaardig te gaan eten dan pillen te slikken. Puur voor gezondheid is er met behulp van een plantaardig dieet erg veel winst te behalen.
Voor mijn haar neem ik niks meer. Vroeger was ik wel meer van de pillen, ik ben wat dat betreft nogal veranderd.

ma apr 28, 2014 17:29
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Ik heb een vitamine D tekort. Helaas is dat een vitamine die ik niet meer binnen kan krijgen dan ik al doe: ik eet regelmatig vis, en ben veel buiten. Zeker in de winter moet ik gewoon supplementen slikken, anders word ik snel ziek en heb ik echt nul energie. Ik denk wel dat je alleen vitamines moet slikken als je het echt nodig hebt, niet omdat het toevallig voorhanden is.

di apr 29, 2014 09:15
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2C/3a N iii
Lengte: BSL/Classic/Dij

Antwoord met een citaat
Ik ben vorig jaar begonnen met het slikken van multi vitamine & mineralen pillen. En ik heb vooral een ontzettend groot verschil gemerkt bij mijn nagels. Ook heb ik meer energie! Mijn hele leven had ik verschrikkelijk zwakke nagels: braken constant af, ook als ze kort waren, en de bovenste laag van mijn nagels brokkelde steeds van mijn nagel af. Zag er niet uit. De kleur was ook echt niet mooi/gezond. Sinds ik die vitaminepillen slik is mijn hele nagel probleem opgelost! Ze groeien gewoon naar een normale lengte, en breken alleen af als ze echt te lang worden. De bovenste laag brokkelt niet meer af maar blijft gewoon netjes zitten. De kleur is ook flink vooruit gegaan; mijn nagels zijn nu mooi roze, en het bovenste randje is een mooi wittig kleurtje.

En voel me daarnaast dus ook energieker/fitter sinds ik de pillen slik :)

Ik weet niet precies wat ik tekort kwam eerst, ik eet echt goed vind ik. Gevarieerd, met veel groente en fruit etc. Al eet ik wel bijna alleen maar gemalen vlees en bijna nooit noten en vis. Misschien is dat het probleem. Ik ben iig blij met de pillen :P.

Ben het er wel mee eens dat je ze niet moet nemen als je ze niet nodig hebt... heb wel eens gehoord dat je gezondheidsproblemen kunt krijgen als je te veel van een bepaalde vitamine binnenkrijgt.

Overig doel: lagen uitgroeien (kortste nu heuplengte)

Haareigenschappen: 2b/2c/3a, normaal, normale poreusheid, hoge elasticiteit, staartomtrek 15 cm
Haar likes: milde wasproducten, proteinen, olien en sealen.

Afbeelding

di apr 29, 2014 11:27
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 3aFii

Antwoord met een citaat
Vitamine D neem ik ook omdat het uit zonlicht in Nederland bijna niet aan te maken is, heeft met stand van de zon te maken oid.

di apr 29, 2014 17:13
Profiel
Langhaartje

Images: 4
Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/96?/?

Antwoord met een citaat
MSM verlaagde bij mij zeer duidelijk de (gewone) haaruitval. Een jaar geleden had ik een ponytail van 8 cm, nu 9 cm. Ik heb ook nog een multivitamine en visolie/vlaszaadolie genomen, maar die deden niks voor me.

vr aug 29, 2014 19:00
Profiel Personal album
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende