Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo aug 20, 2017 06:54

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vitamines en supplementen voor je haar 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vitamines en supplementen voor je haar
Vitamines en mineralensupplementen neem ik wel. Ik heb tekorten en met supplementeren zijn die wel degelijk (deels) opgelost. De tekorten zijn overigens ontstaan door slecht opnemen (vanwege ziekte), niet door ongezond eten. Door de slechte opname neem ik ook niet alle supplementen goed op. Maar er was in de labwaardes duidelijk verbetering te zien.

Vit.D in dagelijks hoge doseringen hebben mijn waardes in het midden gekregen (zou nog veel hoger mogen), Vit.B12 heb ik tabletjes voor onder de tong, dan hoef je het niet via je maag op te nemen (bestel ik in de VS, ik weet niet of die in NL/B te verkrijgen zijn), dat gaat iets beter dan dat het was, Magnesium en Calcium (voor osteoporose) moet ik nog dagelijks gebruiken helaas, ik vraag me af of ik de Calcium wel opneem. De Magnesium neem ik wel op, maar is niet blijvend. En ijzer daar heb ik ferrochel voor en dat lijkt ook te werken want toen ik stopte om weer te meten ging het meteen (binnen een paar dagen, ik stond echt versteld) mis. Toen ben ik ze maar weer gaan nemen en het ging vrij snel weer wat beter. Nou ja, dan hoef je ook nog geen bloed te prikken :p

Overigens moest ik toch zelf betalen ook al had ik een recept van de dokter, en in het buitenland bestellen was goedkoper. Daarnaast slik ik zelf nog Omega3, dat is onstekingsremmend en helpt een beetje. Het lijkt veel maar dat valt best mee.

Als het niet werkt dan neem je het of niet op, of je hebt het niet nodig lijkt mij.

za aug 30, 2014 09:37
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Ik wil hier nog wat aan toevoegen. Ik slik nu ongeveer een jaar vitamine D omdat bij mij een tekort is vastgesteld. In dat jaar heb ik (8 februari 2014) mijn haar afgeknipt tot 102cm. Sindsdien heb ik zonder te knippen het weer laten groeien. We zijn nu acht maanden verder en eind september mat mijn zwager (die benieuwd was naar de lengte van mijn haar) 1m16. Dat betekent 14cm groei in krap 8 maanden. Zelf vind ik dat veel en ik denk oprecht dat de vitamine D er wat mee te maken heeft, normaal groeide mijn haar 12-16cm per jaar. Het is nu dus anderhalf keer zo snel gegroeid.

do okt 09, 2014 13:42
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/BSL/TBL

Antwoord met een citaat
Dat is spectaculair Prankdemon!

Ik slik gewoon multivitamine als ik eraan denk, niet speciaal voor mn haar. Toch eens kijken hoeveel Vit. D. daarin zit.

do okt 09, 2014 16:00
Profiel WWW
Langhaartje

Images: 4
Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/96?/?

Antwoord met een citaat
Ik denk dat het enkel een verschil maakt als je een tekort hebt. En zoals Pha al zei moet je opletten met de doseringen, verschil tussen vetoplosbaar en wateroplosbaar.

do okt 09, 2014 17:19
Profiel Personal album
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Ik denk dat Athanasia gelijk heeft, dat het alleen zin heeft als je waardes onder de 80 zitten. Dat zou je natuurlijk wel even kunnen laten prikken als je bijvoorbeeld erg moe en loom bent 's winters, of andere symptomen hebt.

do okt 09, 2014 17:25
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 1c F ii/iii
Lengte: 60/82/90
Antwoord met een citaat
Ja, een overdosis Vitamine D is helemaal niet goed voor je, dus inderdaad eerst laten prikken! Vitamine B12 (ook vaak in verband gebracht met haargroei) kan je wel makkelijk in grotere hoeveelheden slikken.

vr okt 10, 2014 22:51
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/BSL/TBL

Antwoord met een citaat
Ik was niet van plan om 1 vitamine apart nog extra te slikken, en volgens mijn potje multivitamines zit er al 200% ADH vit D in.

za okt 11, 2014 17:29
Profiel WWW
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Iemand ervaring met puur alleen biotine ?

za jan 24, 2015 16:54
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2c F ii
Lengte: 50 / 52 / 75

Antwoord met een citaat
waar kunnen jullie MSM vinden of waar kopen jullie die? heeft er hier iemand daar ervaring mee? :)

ma jun 08, 2015 19:49
Profiel
Langhaartje

Images: 4
Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/96?/?

Antwoord met een citaat
Ja, ik. Ik neem al jaren elke dag een tabletje van 1000 mg. Maar de reden dat ik niet stop, is omdat ik niet goed durf. Destijds had ik wat meer haaruitval en toen ik met MSM begon hield het op. De haren die ik verlies zijn sindsdien stabiel gebleven. Maar ik at ook niet zo goed en was behoorlijk depressief, dus het kan net zo goed zijn dat ik daarom haar verloor. Ik weet het niet, dus blijf ik liever bij MSM. Schaden doet het normaal gezien niet, het is alleen maar zwavel. Afgezien van de vulstoffen

Ik koop het bij de lokale natuurvoedingswinkel (met veel dieetproducten en bio).

ma jun 08, 2015 20:09
Profiel Personal album
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3