Schakel over naar volledige site
Alles over hoe je de gezondheid van je haren kan verbeteren.
Plaats een reactie

Re: Haren zelf knippen

wo aug 24, 2011 15:40

Ik heb het zelf ook een keer gedaan en dus wel scheef geknipt. Resultaat er moest 6 cm af om het weer recht te krijgen, dus ik durf echt niet meer.

ma sep 05, 2011 15:04

Nou, geloof me maar, goede resultaten zijn meer geluk dan wijsheid.
Als iemand anders het zou controleren en het netjes zou kammen dan zou er zeker nog aangepast moeten worden.

ma sep 05, 2011 15:17

Ja, maar dat ziet toch enkel een kapper :) En na een maand of twee zijn je haren ook weer ongelijk omdat het ongelijk groeit.
Ik vind het een goede methode, ik had er niet plots scheef haar mee ofzo.

ma sep 05, 2011 16:22

Het ligt er denk ik ook wel aan hoe netjes je het zelf wil hebben.
Voor mij werkt deze methode perfect, want ik hoef niet per sé een perfecte kniplijn te hebben. Maar als m'n haar los hangt dan ziet het er gewoon netjes geknipt uit. Bovendien, als je je haar meestal opsteekt dan knip je toch vooral om de beschadigde en gespleten puntjes er uit te halen, dus dan maakt het ook minder uit of het perfect is.

do aug 16, 2012 21:03

Ik knip mijn haar altjjd volgen deze methode en dan recht afgeknipt onderaan. Mijn man kijkt nadien dan of alles gelijk is en knipt indien nodig nog wat bij. Toch heb ik soms het gevoel ( maar dat kan ook komen doordat de kapper er een stuk meer afhaalde per knipbeurt) dat het door de kapper geknipt er gezonder uitzag na het knippen. Ik trim ongeveer eens per twee a drie maanden, en dan hooguit een halve cm.

vr aug 17, 2012 12:54

hmm, als ik het op deze manier knip ziet het er ook altijd netjes uit :)
heb nooit echt het gevoel dat het scheef is of zo...

wo feb 06, 2013 06:01

Ik heb een paar maanden terug een kapperschaar gekocht, en sindsdien knip ik m'n eigen haren. Ik heb krullend haar (3A) dus kleine foutjes zie je bij mij gewoon niet :) ik zou zelf knippen denk ik ook eng vinden als ik steiler haar had...

Ik heb trouwens bijna geen gespleten punten meer sinds ik veel weet van haarverzorging dus dat is super fijn!

zo jan 12, 2014 10:59

Ladies, ik moet hoognodig weer ff bijpunten ;)
Waar kan ik een goede schaar hiervoor kopen? Ik las al dat ik niet bij kruidvat of Hema moet kopen, maar waar dan wel? En zijn ze duur?

zo jan 12, 2014 11:29

Ik ben ook aan het kijken naar een schaar en de goedkoopste was €7.99

wo jan 15, 2014 14:23

Bij de hema en kruidvat zijn ze goed betaalbaar. Onder de 10 euro als ik het me goed herinner.
Plaats een reactie