Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo aug 23, 2017 18:47

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Haren zelf knippen 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 2c F ii
Lengte: 50 / 52 / 75

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haren zelf knippen
ik heb ook nog geen slechte ervaringen met de hema schaar, maar ik weet dit helemaal niet zeker omdat ik die nog maar een keer gebruikt heb, maar volgensmij is hij wel goed. je mag er natuurlijk geen papier mee gaan knippen anders verpruts je je schaar helemaal, maar dat weten jullie wel toch? zoniet kan dat daar misschien door komen? bij mij werkt hij volgens mij prima...

do jun 11, 2015 17:13
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 45/79/100
Antwoord met een citaat
Ik ben naar een kapperswinkel geweest en heb daar voor de goedkoopste schaar gevraagd (merk: Ultron, type: Eco-line 5.5"). Was rond 20 euro en werkt echt goed. Ik knip er ook mijn broer zijn haar mee.
Ik denk dat een Hema schaar gewoon sneller bot wordt en dus regelmatig vervangen moet worden. Mijn schaar is ook niet de beste kwaliteit natuurlijk, maar voor deze had ik nog een goedkopere en ik merkte dat hij snel botter werd. Ooit ga ik eens investeren in een dure schaar...

za okt 24, 2015 17:07
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
De beste manier om je schaar te beoordelen is volgens mij het geluid dat het maakt wanneer je een haar (en dan bedoel ik ook echt 1) knipt. Bij een goede schaar hoor je helemaal niets, het 'glijd' erdoor zonder de minste weerstand.

za okt 24, 2015 17:13
Profiel

Images: 23
Haarcode: 2a N ii
Antwoord met een citaat
Als je ooit in een goede gaat investeren, waarom dan eerst een goedkope kopen? Je gaat het geld voor een duurdere blijkbaar toch uitgeven, alleen heb je nu 20 euro extra betaald en heb je het in tussentijd met een minder goede schaar gedaan.
Gaat em niet om die schaar overigens, mijn principe is: koop van in het begin iets goed, komt je goedkoper uit en hebt er meer geniet van.

za okt 24, 2015 18:06
Profiel Personal album
Langhaartje

Antwoord met een citaat
De eerste had ik gekocht voor S&D, 4 jaar geleden ofzo. Ik vond het toen niet nodig om daar een hele goede voor te kopen. Ondertussen was ik daar al lang mee gestopt toen mijn broer me vroeg om voortaan zijn haar te knippen. Ik probeerde dat met die oude schaar maar dat lukte niet goed. Hij heeft toen die van 20 gekocht voor zijn haar, maar ik gebruik die nu ook af en toe voor te trimmen. Buiten dat het dus niet echt mijn schaar is, heb ik ook het geld gewoon niet. Kost over 100 euro... Ik snap je punt wel hoor ^^ , zo redeneer ik meestal ook.

Ik koop een nieuwe wanneer die van mijn broer bot wordt.

(wat een lange uitleg voor zo iets dat in een zin kan worden samengevat :p )

za okt 24, 2015 18:26
Profiel
Langhaartje

Images: 4
Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/96?/?

Antwoord met een citaat
Pie schreef:
Als je ooit in een goede gaat investeren, waarom dan eerst een goedkope kopen? Je gaat het geld voor een duurdere blijkbaar toch uitgeven, alleen heb je nu 20 euro extra betaald en heb je het in tussentijd met een minder goede schaar gedaan.
Gaat em niet om die schaar overigens, mijn principe is: koop van in het begin iets goed, komt je goedkoper uit en hebt er meer geniet van.

Volmondig mee eens.

za okt 24, 2015 18:42
Profiel Personal album
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Athanasia schreef:
Pie schreef:

Volmondig mee eens.

Mijn broer gaf me 20 euro mee om een schaar te kopen voor zijn haar. Op dat moment was ik niet van plan met die schaar mijn haar te knippen. Ondertussen doe ik dat toch en de schaar is nog steeds vlijmscherp. In tussentijd kan ik sparen om een duurdere te kopen maar nu heb ik daar geen geld voor. Is toch niet zo vreemd :bloos3 ?
Met mijn post wou ik eigenlijk gewoon maar zeggen dat je met een goedkoper model al een heel eind geraakt, maar dat je voor echte kwaliteit nu eenmaal meer moet betalen.

za okt 24, 2015 19:01
Profiel
Langhaartje

Images: 4
Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/96?/?

Antwoord met een citaat
Sorry, het was niet mijn bedoeling je in een hoekje te duwen :)

Ik begrijp jouw verhaal ook!

za okt 24, 2015 19:04
Profiel Personal album
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Had het niet goed uitgelegd de eerste keer :bloos2

za okt 24, 2015 19:10
Profiel
Langhaartje

Lengte: BSL
Antwoord met een citaat
Ik knip mijn haar ook zelf sinds dit jaar.
Ik gebruik daarvoor een kappersschaar die ik ooit ergens online gekocht heb én gebruik de methode van Faye.
(dus eerst twee staartjes, goed borstelen, goed kammen, middenscheiding, veel rekkertjes en gaan met die banaan! )
Het gaat telkens maar om 1 cm, (gewoon wat dusting / bijpunten) dus echt veel verkeerd kan ik niet doen.
Je haar groeit inderdaad toch ongelijk.

Mijn kapper (waar 1 cm ook écht 1 cm is) vraagt €50 voor wassen, bijpunten en brushen.
Voor dat geld koop ik liever cosmetica..

wo nov 16, 2016 15:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende