Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di okt 17, 2017 02:51

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Haren zelf knippen 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haren zelf knippen
Mijn zus heeft ook onlangs de kappersschaar en liniaal gekocht bij het Kruidvat. Ik mag dan voor kapper gaan spelen. Eerlijk gezegd ben ik wel bang dat ik scheef knip en ben ook bang dat de kappersschaar die toch beduidend van minder kwaliteit is dan die van de echte kapper, gaat zorgen voor slechte haar punten. In ieder geval vind ik dit wel een goed alternatief voor mensen die geen Sisi haar willen hebben, en niet wakker liggen van hun haarpunten. In Duitsland zijn de kappers een stuk duurder dan in Nederland.

wo nov 16, 2016 16:09
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 3a/N/ii
Lengte: 50/71,5/100

Antwoord met een citaat
Ik knip onze haren ook zelf! Gewoon simpelweg duur en daarbij wil ik niet graag aangeraakt worden..

ma jul 17, 2017 22:29
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 2c N i
Lengte: 57/64/100
Antwoord met een citaat
Pha schreef:
Kapperscharen van bij HEMA of 't Kruidvat worden afgeraden aangezien er al meldingen zijn geweest dat ze voor meer splits zorgen.

Hier kwam ik helaas pas laat achter (in mijn eerste fanatieke haargroei periode). Ik S&D-de me altijd een ongeluk maar ik bleef maar gespleten punten hebben. Omdat ik dun haar heb bleef er niks meer van over en had ik beter gewoon kunnen laten knippen.

Ik wil op den duur misschien toch wel weer een keer een echt goeie schaar voor S&D, maar als ik zie dat dat weer uit de hand loopt stop ik er gelijk mee. Ik vind dat enorm rustgevend om te doen, dus ik sla nogal gauw door :grijns

Haren knippen doe ik niet meer zelf. Het effect van een knipbeurt bij de kapper is vele malen beter voor mij. Omdat mijn haren niet allemaal op één lengte zijn, krijg ik met die ene methode niet ál mijn haren een stukje getrimd, waardoor het helemaal niet voelt alsof ik een lekker fris puntje heb. Nekharen zijn korter, voorste haren zijn korter, etc... die blijven dan helaas hetzelfde.

De laatste keren dat ik bij de kapper kwam (en de goedkoopste salon die ik kon vinden nog ook) hebben ze zich wel netjes aan mijn wensen gehouden, ondanks dat ik een indirecte belediging naar m'n hoofd kreeg. :p Qua knippen durf ik het nog wel aan, in ieder geval. Maar leuk is anders.

ma jul 17, 2017 23:33
Profiel
Langhaartje

Images: 1
Haarcode: 2a N ii
Lengte: 68/103/100
Antwoord met een citaat
ik kreeg laatst als tip deze scharen: https://nl.aliexpress.com/store/product ... 0.0.c2BCG6

Kasho Scissors van aliexpress
Zou dat wat kunnen zijn?

di jul 18, 2017 13:21
Profiel Personal album
Langhaarbabe

Haarcode: 1b F ii
Lengte: BSL/81/90(doel 1)

Antwoord met een citaat
Het lastige is dat je niet echt kan zien of ze scherp zijn. Ik heb de kappersschaar van het kruidvat en dat is me alles meegevallen:) Ik knip het haar van mijn zoon zelf en ik knip mijn pony zelf omdat ik het anders te duur vind worden (kappers rekenen voor een kind ook echt de hoofdprijs hier, belachelijk)

do sep 28, 2017 13:19
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2a M ii
Lengte: 110/112/150

Antwoord met een citaat
Ik heb een professionele schaar aangeschaft en zojuist mijn eigen haren geknipt. :D Ideaal!

ma okt 16, 2017 12:29
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2a M ii
Lengte: 110/112/150

Antwoord met een citaat
Ik ben alleen bang dat ik te weinig afknip. Ik heb geen dode puntjes, alleen dunner onderaan. Hoe doen jullie dat? Gewoon hoppaa en ineens 5cm eraf? Of kleine stapjes? (Heb er zojuist 2,5 cm afgeknipt, maar wat extra zou het wel dikker maken onderaan)

ma okt 16, 2017 12:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5