Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di okt 24, 2017 08:50

Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Misten en damp bunning 
Auteur Bericht
Hoofdhaartje

Images: 10
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Bericht Misten en damp bunning
Misten is een methode om je haar meer vocht en/of proteïne te geven. Het komt er op neer dat je water mengt met andere ingrediënten die goed zijn voor je haar en dat op je haren spuit. Sommigen doen het dagelijks, sommigen doen het als ze voelen dat hun haren het nodig hebben, de keuze is geheel aan jou hoe vaak en hoeveel je het doet. Er zijn zoveel mogelijkheden bij misten en ik zal er hier enkele bespreken. Naast het misten heb je nog "damp bunning" ofwel je haren vochtig opsteken. Dat wordt vaak gedaan na het misten.

Wat kan er allemaal in zo'n mistertje?
Demi water
Gedemineraliseerd water is heel vaak de basis van een mistertje. Gewoon water heeft veel mineralen en die zetten zich vast op je haren, daarom dat het aan te raden is demi water te gebruiken. De simpelste en meeste gekende mist is water + conditioner. Meestal 2/3 water en 1/3 conditioner dat je in een flesje doet.

Thee
Je kan ook thee maken met demi water, dat laten afkoelen en zo als mister gebruiken. Sommige kruiden werken verzachtend, sommige verdonkerend, sommige juist verlichtend. Kamillethee bijvoorbeeld geeft een gouden glans aan je haar en werkt ook verzachtend. Netelthee werkt verdonkerend en werkt ook astringerend (sluit de schubben en droogt een beetje uit).

Olie
Je kan ook etherische olie of een andere verzorgend olie in je mistertje doen. Het is wel belangrijk dat je steeds eerst schudt voordat je je haren mist, want olie en water mengen niet. Je kan het doen vanwege het lekkere geurtje of een bepaalde werking. Rozemarijn is bv. om je haren te verdonkeren. Je moet ook oppassen met de keuze van je EO, want sommige werken fotosynthetisch. Dat betekent dat ze je huid en haar sneller laten verbranden. Het werkt op je haren dus blekend, zoals de meeste citrusoliën (limoen, bergamot, citroen..., behalve zoete sinaasappel).

Andere ingrediënten
Je kan ook andere dingen in je mistertje doen, zoals aloe vera, zijdeproteïnen... zelfs azijn! Azijn stinkt wel verschrikkelijk, maar in een verdunde vorm is het een prima ontknoper, omdat het de haarschubben sluit. Er kan best veel in zo'n mistje, zolang je eerst even googlet wat het ingrediënt doet en of er bijwerkingen kunnen zijn.

Damp bunning
Als je haren gemist hebt, krijgen je haar meer vocht. Door het dan op te steken, sluit je dat vocht langer in en verdampt het minder makkelijk. Het droogt natuurlijk veel trager op, maar dat is juist de bedoeling. Als resultaat kan je hele zachte haren krijgen. Er zijn dan ook weer theorieën dat misten je haren kan vermoeien, omdat ze steeds uitzetten als ze vochtig worden. Dat noemen ze dan "vermoeid haar", zoals je vermoeid metaal kan hebben, door het steeds uitzetten en inkrimpen. Ik heb zelf wel nog nooit iemand horen zeggen dat die zijn haren vernield heeft door te misten. Je mist namelijk je haren niet door en door nat, maar maakt het gewoon wat vochtig. Elke dag écht natte haren hebben zoals dagelijks douchen, kan wel nefast voor je haren zijn.
Al bij al blijft misten voornamelijk een geliefd middeltje voor mensen met geverfd en/of droog haar en wordt het niet als schadelijk gezien, maar juist als iets goeds voor je haar.

Afbeelding

ma aug 08, 2011 16:37
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Haarcode: 1c/2aNiii
Lengte: 48/64/?

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Misten en damp bunning
Ik moet ook vaker misten, mijn haren worden er lekker zacht van! Vooral i.c.m damp bunning :smile

di aug 09, 2011 08:59
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b F iii N
Lengte: 112/90/120

Antwoord met een citaat
thanks Pha!
wie weet ga ik me er ook nog een keer aan wagen :)

www.catventure.nl

di aug 09, 2011 22:06
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/taille/heup
Antwoord met een citaat
Ikmoet er echt een routine van maken want ik vergeet het steeds! :P

http://www.youtube.com/user/Skjonnhar

I believe life is what you make it and I make it one hell of a ride!

wo aug 10, 2011 09:21
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 3aFii

Antwoord met een citaat
Er wordt hier dagelijks gemist. Is goed voor de krul!

wo aug 10, 2011 09:46
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Hier heb ik nog nooit van gehoord! Toch ook maar eens proberen klinkt heerlijk! :)

do aug 11, 2011 22:13
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a N ii
Antwoord met een citaat
Mijn mist/spuit/ding (hoe je het ook noemen wilt :p ) Is verdwenen, weet iemand waar ze nu te koop zijn. En dan graag een doorzichtige, is wel zon handig :grotegrijns

do aug 11, 2011 22:38
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 3aFii

Antwoord met een citaat
Xenos? Ik heb er gewoon een doorzichtige groene plantenspuit voor. Die neem ik uiteraard niet mee in mijn tas oid.

vr aug 12, 2011 07:23
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1c/2aNiii
Lengte: 48/64/?

Antwoord met een citaat
Ik gebruik een leeg spray flesje van een leave in.
Op dit moment heb ik ged water en een kneepje conditioner van UD er in gedaan.
Bevalt erg goed :smile

vr aug 12, 2011 07:53
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a N ii
Antwoord met een citaat
Ja, ik had er ook een kleine plantenspuit voor. De enige die ik vorige week in de xenos kon vinden vond ik erg groot.
Dus als iemand ergens een ziet liggen, stuur me even een pm :)

vr aug 12, 2011 10:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende