Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo aug 20, 2017 07:08

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Haar en vegetarisch/veganistisch eten 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 3aFii

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haar en vegetarisch/veganistisch eten
Vegans nemen b12 altijd. Er zijn ook niet vegans die b12 niet goed opnemen en die moeten dan injecties krijgen, ook voor de rest van hun leven.

vr dec 09, 2016 09:50
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/taille/heup
Antwoord met een citaat
Thx voor je snelle antwoord! Ik leek het destijds goed op te nemen, dus dat is prettig.

http://www.youtube.com/user/Skjonnhar

I believe life is what you make it and I make it one hell of a ride!

vr dec 09, 2016 11:19
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Skjønnhår schreef:
Ik heb ook een poos vitamine b12 tekort gehad. Aangevuld met supplementen. Daarna was het in orde en ben ik gestopt. Heb deze week weer geprikt op b12 tekort just to be sure. Kan je b12 voor de rest van je leven bij slikken zonder negatieve bijeffecten? Of kan je er een overdosis door opbouwen?

Ik weet het niet zeker ik geloof dat dit onlangs op tv was bij Radar of Kassa. Te veel kan slecht zijn. En kan voor problemen zorgen, die niet onomkeerbaar zijn. Veel fabrikanten doen er te veel in. Alleen het Kruidvat hield zich aan de regels. In ieder geval zou ik proberen die uitzending nog eens te vinden. Ik kan dingen misschien verkeerd hebben gezegd. Een dokter raadplegen lijkt me ook wijs. Niet al het te veel aan vitamines verlaten het lichaam via urine.

vr dec 09, 2016 12:57
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Dit zou het programma kunnen zijn:

http://kassa.vara.nl/nieuws/veel-gezond ... itamine-b6

vr dec 09, 2016 13:22
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 3aFii

Antwoord met een citaat
http://stichtingb12tekort.nl/wetenschap ... ongegrond/

vr dec 09, 2016 14:11
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 45/79/100
Antwoord met een citaat
Ik ben sinds een jaar veganistisch, daarvoor een periode van 2 jaar (heel weinig) vlees en daar nog voor een 6 jaar vegetarisch. Mijn haar is sinds ik vegan ben juist veel dikker geworden en heb minder last van uitval. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat je automatisch veel sterker begint te letten op gezond eten, terwijl veel vleeseters gewoon veronderstellen dat alles wel oké is. Desondanks hebben heel veel vleeseters ook B12 tekort zonder dat te weten. Ik probeer erop te letten van af en toe B12 bij te nemen, maar het grote probleem (vind ik) met die supplementen is de enorme hoeveelheid. Je hebt echt maar een fractie nodig van wat er in de meeste pilletjes zit. Ik vind het veel beter gedoseerd in van die multivitaminen, en ik geef daar dus de voorkeur aan. Daarin zit trouwens ook bv foliumzuur en D, ook allemaal heel goed voor je haar. Nu, ik nam die vitaminen ook voor ik vegan was, dus het grote verschil in mijn verbeterde haarkwaliteit zin em niet daarin geloof ik. Ik denk overigens ook dat het grote probleem bij overschakelen van vlees of zelfs veggie naar vegan is dat je véél meer moet eten als vegan! Om met plantaardige voeding aan de nodige energie te komen moet je vanzelfsprekend grotere hoeveelheden eten, en die energie heeft je haar ook nodig. Daardoor ben ik de eerste maanden sterk afgevallen, maar dat is nu weer helemaal in orde.

ma feb 27, 2017 14:25
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 3a/N/ii
Lengte: 50/71,5/100

Antwoord met een citaat
Ik eet al 17 jaar vegetarisch en eet pas zo'n 5 jaar vegan. Had er veel eerder mee willen beginnen. Dat terzijde, volgens mij krijg je als herbivoor veel betere voeding binnen dan als omnivoor. Ik eet nu veel meer noten en vooral amandelen zijn erg goed voor je haargroei.

zo jul 16, 2017 22:05
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 2c N i
Lengte: 57/61/100
Antwoord met een citaat
Je kunt echt geen overdosis aan B12 krijgen, het overschot plas je namelijk gewoon weer uit. Ook zijn de maatstaven die ze hanteren voor een 'gezond gehalte' nogal dubieus. In Nederland kan dat al per ziekenhuis verschillen (in het ene ziekenhuis heb je een tekort onder de 150, bij het andere spreken ze pas van een tekort onder de 75 ofzo). In Japan spreken ze al van een tekort onder de 500. Kun je nagaan. Je kunt zeker tot 1200 lekker opkrikken. Vroeger toen de mensen hun wortels nog uit de grond trokken en daar de B12 door binnenkregen (want B12 komt uit bacteriën uit de grond, niet uit de dieren zelf) kon je het gehalte ook niet reguleren en kreeg je er waarschijnlijk enorme hoeveelheden van binnen. In onze huidige samenleving komen de tekorten doordat we alles afwassen en in kassen verbouwen. Dan zeggen ze dat je het maar via dierlijke producten moet binnen krijgen, terwijl dat een omslachtige manier is. Het dier eet van de grond (alleen in ideale omstandigheden) en daardoor krijg jij B12 binnen als je het dier eet. Echter zien de meeste dieren nooit daglicht, dus die eten echt niet buiten van de grond. Daarom injecteren ze dieren met B12, zodat ze het alsnog kunnen verkopen en promoten als gezond, omdat het B12 bevat. Je reinste recycling...

Ik spuit mijn B12 zelf op doktersadvies. Niet omdat ik een tekort had, maar omdat mijn vorm van B12 ook een detox effect heeft (hydroxocobalamine) en ik heb dat nodig om de gifstoffen uit mijn lichaam te drijven. Als je verder gezond bent, kun je meestal prima voldoen met pilletjes of liever smelttabletten, tenzij je een opnamestoornis hebt. Ik moet 2 keer per week spuiten en gebruik een mega hoge dosering, dus als dat schadelijk was dan had ik dat wel gemerkt. :p Mijn arts weet wel wat ie doet.

Overigens zijn echt tal van vage symptomen waarvoor geen dokter ooit een verklaring weet te vinden (want de meesten weten niks van vitamines en zien alles vanuit een ander perspectief) te verklaren door een B12 tekort. Hier in NL moet je extreem veel moeite doen wil je een dokter vinden die je wil helpen. De injectievloeistof 1 mg gebruiken ze hier (alleen op recept) voor mensen van wie ze wel vinden dat ze een extreem tekort hebben, terwijl in België de 10 mg (10 keer zo'n hoge dosering!) gewoon vrij verkrijgbaar is van de apotheek. Het lijkt wel alsof ze hier mensen liever ziek houden dan een simpele vitamine te geven. Ik haal mijn B12 in 10 mg dan ook in België. Let wel: mocht je dit ooit willen gebruiken, deze dosering doet nogal pijn omdat hij zo stroperig dik is. Ik heb hier verdoving voor. De 1 of 3 mg is wel goed te handelen.

Ik eet zelf de afgelopen 5-7 jaar al bijna geen vlees meer, maar heb anderhalf jaar geleden in 1 klap de omslag naar vegan gemaakt. Ik moet zeggen dat ik het op sommige momenten wel moeilijk vind. Niet wat betreft vlees, want dat krijg ik echt mijn strot niet meer door na alles wat ik gezien heb en weet. Maar dingen als kaas, chocola of ijs, daar zijn (althans in Nederland) nog niet zoveel lekkere vervangers voor vind ik. Op wat zwakke momenten heb ik toen toch nog eens een (zuivel)ijsje enzo gegeten, maar ik ben er nu weer helemaal klaar mee. Ik doe het in de eerste plaats voor de dieren, maar voor je gezondheid is vegan leven ook het beste wat je je lichaam cadeau kunt geven. Mijn huid knapt er enorm door op en ik hoor van veel mensen dat ze nog nooit van hun leven zoveel energie hebben gehad. Een vitamine B12 of D of wat ijzer moeten bijslikken weegt niet op tegen de nadelen van het eten van dierlijke producten (voor zowel dier als mens).

Ik heb niks gemerkt aan mijn haar. De problemen die ik had met mijn haar hadden een andere oorzaak en ontstonden voordat ik vegan werd. Nu is mijn haar weer aan het opknappen.

zo jul 16, 2017 22:43
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Ik heb ook een paar maanden B12 gespoten. Ik weet dat spuiten het beste blijft, maar ik werd er helemaal naar van. Gebruik nu een mond en neusspray.

Ik eet zelf ook vegan en probeer daarnaast al mijn spullen over te zetten op vegan (cosmetica, schoonmaakmiddelen). Soms vind ik het nog wel moeilijk, maar dat is vooral buitenshuis. Daar komt het ook nog wel eens voor dat ik iets met ei of zuivel erin verwerkt eet, omdat ik het moeilijk vind om aan anderen te vragen om helemaal vegan te koken voor mij. Maar het begint me steeds meer tegen te staan om het te eten...

ma jul 17, 2017 00:55
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 3a/N/ii
Lengte: 50/71,5/100

Antwoord met een citaat
Siveda, er is zoveel vegan kaas, chocolade en ijs..!! En wij gaan elke week naar Duitsland (wonen er een km van vandaan) en daar hebben ze nog veel meer wat je ook vaak online kunt bestellen!

Vanochtend vitamine B12 supplementen gekocht en vitamine D.
Ben benieuwd of t effect op m'n haar gaat hebben!

ma jul 17, 2017 14:18
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende