Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr dec 15, 2017 11:24

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Haar en vegetarisch/veganistisch eten 
Auteur Bericht
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Bericht Haar en vegetarisch/veganistisch eten
Zijn er hier nog vegetariërs? Denken jullie dat het dan nodig is om extra vitamientjes te nemen?

zo apr 24, 2016 10:24
Profiel
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Voedsel voor haar
Ik eet soms vegetarisch. Eens in de paar dagen neem ik een vitaminesupplement, vooral omdat ik andere tekorten er zo, hopelijk, mee vermijd.

zo apr 24, 2016 18:08
Profiel
Langhaartje

Images: 55
Haarcode: 1c N ii
Lengte: BSl/Tailbone/Classic
Antwoord met een citaat
Ik ben al mn hele leven vegetariër. Als je goed eet, heb je de extra vitaminen niet nodig. Als je geen vlees eet, mis je vnl vitamine B en ijzer. Dat zit gewoon heel veel in vlees. In plantaardige producten zit het ook maar is het soms iets moeilijker op te nemen door het lichaam. Maar zuivel en ei (als je dat wel gewoon eet) bevat dit wel. En daarnaast noten, zaden, bonen en peulvruchten.
Vegetarische vleesvervangers (zoals vega hamburger) bevatten toegevoegde vitamine B en ijzer. Ik geloof zelfs dat ik in de Allerhande eens gelezen heb dat het vega vlees van de Albert Heijn evenveel vitamine B en ijzer bevat als het echte. Dus vega hamburger bevat hetzelfde als echte hamburger. En omdat het synthetisch is, zijn die goed op te nemen in het lijf.

Ik heb iig niet het idee dat ik zwak haar heb ofzo. Mijn moeder is al 40 jaar vegetariër en die heeft toch echt sterk, dik en snelgroeiend haar (hooguit wat droger omdat het nu helemaal grijs is, Haha).

zo apr 24, 2016 20:23
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Haarcode: 1a F III
Lengte: 77-86-90 (doel 1)
Antwoord met een citaat
Ik ben 5 jaar vegetariër geweest en mijn haar heeft het dus wel geweten! Laat ik voorop stellen dat ik ervan overtuigd ben dat iedereen verschillend is en dat wat voor de een wel werkt, voor de ander niet hoeft te werken en andersom. Ik ben dus eigenlijk min of meer weer vlees gaan eten, omdat ik eigenlijk geen keuze had.

Heb in die 5 jaar echt geprobeerd mijn voedingspatroon zodanig aan te passen dat het voor mij werkte, maar het lukte gewoon niet. Nu zijn de belangrijkste bestandsdelen in vlees inderdaad ijzer en vitamine B. Laat ik nu net een persoon zijn die daar vrijwel standaard al vanuit zichzelf tekort aan heeft. Zeker ijzertekort is niet goed voor je haar. (Het valt gewoon uit op een gegeven moment).

Ik heb nog wel van alles geprobeerd, maar het schijnt met voeding suplementen dat het heel verschillend is van persoon tot persoon in hoeverre je lichaam dat opneemt. Bij mij dus nauwelijks. Evenals met vegetarisch vlees. Ik at altijd iets plaatsvervangend, maar ook dat werkte bij niet om de tekorten op peil te krijgen. Uiteindelijk heb ik dus weer de overstap gemaakt naar vlees en toen ik weer vlees at, merkte ik eigenlijk pas hoe slecht het daarvoor met me ging.

Maarja, dan kijk ik naar een goede vriendin van me, we werden rond dezelfde periode vegetariër, en die heeft nergens last van. Geen tekorten, geen haaruitval, geen vermoeidheid. En dan let ze vrijwel amper op wat ze eet en binnenkrijgt. Het leven is soms niet eerlijk verdeeld xD.

Overigens wil ik heel graag letten op wat voor vlees ik koop. Ik vind het echt niet erg om meer te betalen als het beestje daardoor een beter leven heeft gehad. Maar tegenwoordig kun je niks meer vertrouwen, zelfs 'biologisch' is in sommige gevallen alleen een naam om er meer geld voor te kunnen vragen i.p.v. dat het beestje het beter heeft gehad. Dat vind ik echt wel moeilijk, je wil 'goed vlees' kopen, maar waar vind/koop je dat >.<.

vr jun 03, 2016 13:20
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Dat is wel een interessant verhaal. Ik ben hier ook heel erg mee bezig. Ik ben het met je eens dat sommige personen het gewoon niet goed kunnen doen op een vegetarisch dieet, tenzij ze het geld zouden hebben om alles te laten monitoren en de geschikte supplementen te laten uitzoeken...
Wanneer ben je weer vlees beginnen eten?

Je kan helaas niks vertrouwen qua vlees in de supermarkt. Het beste zou zijn als je vers wild kon kopen... Ik vind het doden op zich niet slecht, het is de industrie. Maar ja, wie kan met respect gedood en liefde grootgebracht vlees nog aanbieden in deze opgefokte tijden?

za jun 04, 2016 18:39
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Hier hoor ik vaak dat men zelf een kalf grootbrengt om dan te slachten
zo om zeker te zijn dat je 'goed' vlees hebt
Ik zou dat zelf niet over mijn hart krijgen, iets wat je zelf elke dag gaat voederen en verzorgen
dan gaan slachten.... Ik zou er hartzeer van hebben
dus niks voor mij. Ik zal wel naar de winkel gaan

zo jun 05, 2016 13:46
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haar en vegetarisch/veganistisch eten
Jeej :D Dankjewel Pha, voor het afsplitsen.

Ik wil nog graag wat vertellen in dit topic. Een vriendin van me die vegetarisch eet, die veel haar verloor, heeft haar bloed laten onderzoeken en ze had een tekort aan B12 en vitamine D. Nu moet wel gezegd dat ze niet bezig was met supplementen en eigenlijk ook niet zo met wat ze dan wel at.
Wat B12 supplementatie betreft, dat is een beetje tricky. Zoals veel anderen dacht ik dat verrijkte plantaardige melk, om maar wat te noemen, voldoende was. Er staat bv op de verpakking voor 200 ml "30% ADH vit. B12". Maar je hebt zowel methylcobalamine als cyanocobalamine. Van juist die laatste heb je niet zoveel nodig, omdat het een stabiele vorm van de vitamine is. Van methylcobalamine daarentegen, de vorm die het meeste gebruikt wordt, heb je wellicht veel hogere dosissen nodig om aan je behoefte te voldoen.

vr jun 10, 2016 19:09
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 3aFii

Antwoord met een citaat
Ik ben sinds 2008 vegetarier en sinds 2012 veganist. Ik merk geen verschil aan mijn haar. Ik neem wel een b12 supplement en ook vitamine d.

di sep 20, 2016 09:18
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Van een vriendin van mij die vegan is hoorde ik dat je B12 dan wel bij moet nemen. Ik bestel vegan B12 voor haar, die je onder je tong legt. Dan schijn je het beter op te nemen. Dat is methylcobalamine, daar hadden we juist voor gekozen omdat er bij de cyanocobalamine cyanide vrij komt.

do sep 22, 2016 18:01
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/taille/heup
Antwoord met een citaat
Ik heb ook een poos vitamine b12 tekort gehad. Aangevuld met supplementen. Daarna was het in orde en ben ik gestopt. Heb deze week weer geprikt op b12 tekort just to be sure. Kan je b12 voor de rest van je leven bij slikken zonder negatieve bijeffecten? Of kan je er een overdosis door opbouwen?

http://www.youtube.com/user/Skjonnhar

I believe life is what you make it and I make it one hell of a ride!

vr dec 09, 2016 09:37
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende