Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr nov 24, 2017 11:59

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
BBB-topic 
Auteur Bericht

Images: 24
Haarcode: 2a N ii
Antwoord met een citaat
Bericht Re: BBB-topic
Deze? http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 12-09-2013
Ze praten daar idd niet over verdoving ofzo. Hier krijgen de varkens eerst een electroshok door hun hersens vooraleer ze opgehangen worden.
Maar aan de andere kant worden ze sowieso geslacht, kan je evengoed het haar ervan ook gebruiken.

wo dec 03, 2014 11:04
Profiel Personal album
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Ja, dat is zo. Slachten is vreselijk, maar het zit in de natuur. Ik vind het belangrijker dat hun leven comfortabel is.
Ik heb wel ergens in een Antwerpse parfumerie een borstel gezien met bio-stempel, maar ja, is dat nu een garantie op comfortabel leven voor het slachten?

wo dec 03, 2014 11:24
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Nou ik vind het wel belangrijk hoe er geslacht wordt. Ik heb (voor Nederland tenminste) opgezocht hoe biologisch biologisch nou is, en bij varkens is het wel iets beter dan bio-industrie maar niet wat ik ervan verwachtte. Van wilde zwijnen weet ik het niet, die lopen toch gewoon rond in de vrije natuur en worden afgeschoten? Dat vind ik heel wat anders dan hoe het met zijn tamme broertjes en zusjes gaat.

wo dec 03, 2014 12:27
Profiel
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Pie schreef:
Deze? http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 12-09-2013
Ze praten daar idd niet over verdoving ofzo. Hier krijgen de varkens eerst een electroshok door hun hersens vooraleer ze opgehangen worden.
Maar aan de andere kant worden ze sowieso geslacht, kan je evengoed het haar ervan ook gebruiken.

Bedankt voor de video, Pie. (Hij was ook met ondertiteling, joepie.) Ik moet zeggen dat ik het erg ontnuchterend vond. Onze varkensharen borstels die we voor ons haar gebruiken komen dus allemaal van China en er gaan 5 varkens in 1 borstel...
Tja.

wo dec 03, 2014 13:46
Profiel

Images: 24
Haarcode: 2a N ii
Antwoord met een citaat
Vergeet niet dat die varkens niet enkel gekweekt worden voor hun haar. Ik denk dat het eerder een extra is. Ipv te verbranden zoals hier wordt het eraf gehaald. Zowat alles van een varken wordt gebruikt voor iets, ik weet niet of ik wel wil weten voor wat allemaal.

wo dec 03, 2014 14:49
Profiel Personal album
Langhaartje

Haarcode: 1b -N -ii
Lengte: 43/80/100

Antwoord met een citaat
Ik heb vorige week een BBB gekocht, ik had er in NL een maar ik zou niet weten wat daar ooit mee gebeurd is.
Die film ga ik binnenkort nog wel even kijken, ik vind dat toch wel interessant om te weten.

ma dec 08, 2014 07:37
Profiel WWW
Langhaartje

Images: 55
Haarcode: 1c N ii
Lengte: BSl/Tailbone/Classic
Antwoord met een citaat
Ff ter aanvulling: de electroshock is de verdoving (die overigens ook wel eens mislukt). Dan worden ze opgehangen en dan wordt de halsslagader gestoken zodat hij binnen paar seconden leegbloedt.

Ik denk niet dat de wilde zwijnen die gebruikt worden voor de borstels ook echt wild zijn. Ze fokken veel wilde dierensoorten ook in gevangenschap. Het ia goedkoper om Everzwijnen te fokken en dan te slachten, dan ze in jet wild af te schieten.
Maar de Everzwijnen zullen het allicht beter hebben dan onze gewone varkens. Everzwijnen zullen niet gehouden worden zoala bio-industrie varkens.

Ikzelf wil echt geen borstel van varkenshaar. Kip en varken zijn de twee meest mishandelde dieren in de bio-industrie en ik probeer zoveel mogelijk te doen om dat niet te steunen.
Als de borstel een biologisch keurmerk had, dan had ik er mindwr problemen mee.

ma dec 08, 2014 10:42
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Ik denk dat jullie je niet moeten laten leiden door biologische keurmerken, dat zegt namelijk niets over de diervriendelijkheid van het product.

ma dec 08, 2014 12:05
Profiel
Langhaartje

Images: 55
Haarcode: 1c N ii
Lengte: BSl/Tailbone/Classic
Antwoord met een citaat
Als een product een biologisch keurmerk heeft, zegt dat wel iets over hoeveel ruimte het dier heeft gehad, hhoeveel weidegang, hoeveel antiobitica, welke voeding, hoeveel tijd het dier krijgt om op te groeien tot slachtrijp, etc.
Er zit wel een groot verschil tussen een bio-industrie varken en een biologisch varken. Maar je moet wel azeker zijn dat er een keurmerk opstaat.

ma dec 08, 2014 16:12
Profiel Personal album WWW
Donshaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/BSL/TBL

Antwoord met een citaat
volgen mij kun je bij Biologisch wel spreken van een beter dierenwelzijn. Je heb ook beter leven keurmerk met sterren. 1 ster is niet veel beter dan bioindustrie, maar toch geeft het mensen een beter gevoel. Voor het dier maakt het geen verschil, die 10 vierkante centimeter meer ruimte.
Bij biologisch zijn er veel strengere eisen voordat het biologisch genoemd mag worden.

di dec 09, 2014 08:58
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende