Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do nov 15, 2018 22:02

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Scalp wash-topic 
Auteur Bericht
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scalp wash-topic
Fijn!

Mijn lengte heeft nu al een maand geen water of zeep gezien. (Mijn vriend had het nochtans niet door - hoop ik :rollin) Ik borstel nu met een zachte BBB, de Mason Pearson was te hard... Dit weekend ga ik al mijn haar wassen, en dan weer een maand scalp wash.

vr nov 14, 2014 15:15
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/taille/heup
Antwoord met een citaat
Ik vind het wel heel knap dat jullie de rest van jullie haar weten droog te houden. Wassen jullie echt heel je scalp? Van voorhoofd tot nek?
Zouden jullie eens een foto willen maken van hoe je haar zit voordat je je hoofdhuid gaat wassen? Dus hoe laag je die vlecht en/of knot dan doet?

http://www.youtube.com/user/Skjonnhar

I believe life is what you make it and I make it one hell of a ride!

do nov 20, 2014 12:57
Profiel WWW
Donshaartje

Haarcode: 1c F ii/iii
Lengte: 60/82/90
Antwoord met een citaat
Hebben jullie geen last van droge lengtes? Ik was mijn haar niet alleen omdat het vet is, maar ook omdat de laatste 10 cm steeds droger wordt. Helaas werkt olie en leave in niet echt omdat mijn haar echt het allerfijnste haar van de wereld is (vermoed ik :p ) en het dan er dan meteen raar uit gaat zien...

zo nov 23, 2014 14:17
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik zal vanavond een foto maken en die als edit in dit bericht bijvoegen.

Edit: de foto met aanduiding tot waar ik nat maak en shampoo (spoelen gaat dan verder naar achteren)

Afbeelding

En na het wassen

Afbeelding

Gaeli, ik heb het altijd vreemd gevonden wanneer mensen zeiden "mijn haar heeft water nodig omdat het anders zo droog wordt!". Dat is niet "natuurlijk". Een kat moet ook niet regelmatig drijfnat worden om een zachte gevoede pels te behouden. Ofwel is het dan schade, ofwel gebrek aan talg (sebum). Schade uitgroeien en BBB gebruiken (na elke volledige wash ipv conditioner olie op het droge haar om ter voorlopige vervanging van sebum te gebruiken).

zo nov 23, 2014 15:14
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 1c F ii/iii
Lengte: 60/82/90
Antwoord met een citaat
Mijn katten likken hun vacht wel elke dag. ;) maar ja, het zou zeker schade kunnen zijn. Ik heb fragiel haar en heb wat slechte gewoontes af moeten leren (en pluk daar nu nog de 'vruchten' van). Erg vet wordt het ook niet trouwens. Ik was het eens per vijf a zes dagen, dan zie ik wel dat het niet meer gisteren gewassen is, maar is het nog prima toonbaar. Mijn bbb gebruik ik ook pas vanaf dag vier, als er eindelijk wat sebum is geproduceerd. Daarna was ik het omdat het een beetje stro-achtig wordt en mijn hoofdhuid sneller geïrriteerd raakt.

Maar goed om te zien, ik ga het zeker snel eens proberen! Scheelt ook een flinke droogtijd waarschijnlijk...

zo nov 23, 2014 22:24
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ja, maar dat is slechts een beetje vocht. Ik heb er al over geschreven in een eerste ervaringsberichtje hier. Ik vergelijk het met stoffig servies reinigen; droog gaat, met een vochtige doek gaat het beste. Dat is mijn theorie over waarom katten zich likken.
Het mooie aan scalp wash is dat de lengte dat vocht krijgt als je je haren uitkamt. Ik heb opgemerkt dat dat reinigender werkt dan droog kammen; precies vanwege voornoemde reden inzake stof.

ma nov 24, 2014 00:28
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Athanasia: lukt het zo ook om de hoofdhuid bij je oren en je nek te wassen?

ma nov 24, 2014 20:45
Profiel WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Bij de oren wel, bij de nek niet. Maar bij mij geeft dat geen problemen omdat mijn nekharen veel minder snel vettig worden.

di nov 25, 2014 08:24
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Oke! Ik ga het een keer uitproberen.

di nov 25, 2014 20:54
Profiel WWW
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Mijn haar is nog te kort voor deze manier maar ik vraag me wel af hoe jullie dat dan met douchen doen. Als mijn haar nat wordt onder de douch zonder dat ik het was wordt het juist vettig en onhandelbaar. Als het wat langer is wil ik het zeker proberen

zo jan 11, 2015 20:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende