Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di okt 17, 2017 02:51

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Scalp wash-topic 
Auteur Bericht
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scalp wash-topic
Hmm wat is dat Anthasia?

zo maart 15, 2015 21:12
Profiel
Langhaartje

Images: 12
Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/96?/?

Antwoord met een citaat
Een zeep die speciaal voor haar geformuleerd is. Verzeepte oliën met citrus om de PH-waarde te verlagen zodat je niet zo'n risico op zeepresten gebonden met de kalk hebt.

zo maart 15, 2015 22:06
Profiel Personal album
Donshaartje

Antwoord met een citaat
okee dat klinkt interessant!
Ga je er nog een artikel over schrijven hier op hairfair?? :D

ma maart 16, 2015 07:57
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Een kleine update.

Ben al een hele tijd weer aanbeland bij scalpwash, ik vind het zo ontzettend gemakkelijk. Die zeep was vooral veel gedoe en niet zo gezond voor mijn haar uiteindelijk.

Reden nr. 1 is eigenlijk pure luiheid dat ik enkel mijn hoofd was en mijn nekhaar zelfs niet. Ook al is dat vettig. Maar ik heb gemerkt dat het vet gewoon wegtrekt, waarschijnlijk door het kammen achteraf, dat het vet verdeelt... Het was een misvatting dat ik een varkensharen borstel nodig heb en zelfs een fijntandige kam, een wijdtandse kam is ruim voldoende. Die van mij is wel van hout.

Reden nr. 2 is dat mijn lengte er prachtig uitziet. Ik heb wel eens geklaagd over de droge look soms, in de punten, waardoor het onverzorgd lijkt. Zelfs de siliconen-olie leave-in vermocht niets. Mijn eigen natuurlijke olie schijnt echt het allerbeste te zijn wat betreft styling en binnensluiten van vocht. Geen wonder, huh?

zo jun 21, 2015 16:31
Profiel Personal album
Donshaartje

Haarcode: 1c F ii/iii
Lengte: 60/82/90
Antwoord met een citaat
Ik heb het eergisteren geprobeerd, maar ik heb nog nooit zo veel knopen in mijn haar gehad. :( Jammer, want dat luiheid aspect staat me wel aan haha.

zo jun 21, 2015 17:45
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
haha voor mij werkte het ook niet hahahaha. Ik kamp momenteelheel erg met schilvers en droge hoofdhuid en daar werkt dit niet aan mee XD

wo sep 16, 2015 11:00
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 45/79/100
Antwoord met een citaat
Ik ben bang dat mijn haar dan kurkdroog zou zijn. Ik was het 1x per week en dan is het echt wel heel vettig (ja ik loop veel rond met een vettige kop :p). Ondertussen wordt mijn lengte steeds droger en stro-achtiger. Ik borstel het best wel vaak met een houten borstel en een BBB in de hoop het sebum wat op de lengte te krijgen maar dat lukt nooit. Is een week dan te kort om resultaat te zien? Hoelang duurt het bij jou Athanasia vooraleer het sebum 'zakt'?

vr okt 23, 2015 16:06
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Even kijken. *bladert naar pagina 1, bladert terug* Wauw, ik doe al een jaar aan scalp-wash... Mijn routine bestaat ondertussen uit twee weken lang scalp wash, dan volledig wassen zonder conditioner. Sulfaatvrije biologische shampoo. Ik gebruik geen BBB meer, noch fijntandige kam. Ik merkte dat mijn puntjes daardoor sneller afbraken en splijtten. Nu nog enkel vingers en houten kam (sinds enkele maanden).

Om antwoord te geven op je vraag: ik schat dat het ongeveer 3-5 dagen duurt (edit: om precies te zijn tot de eerstvolgende scalp wash, wanneer er sebum is én water) na een volledige wasbeurt voor mijn lengte er weer optimaal uitziet. Maar ik moet erbij zeggen dat ik weinig schade heb. Veel schade = poreus haar = water verdampt zó = droog haar. Sebum of olie op volledig droog haar helpt niet (enkel voor kambaarheid misschien). Ik vrees dat het gewoon een kwestie van vaker wassen/conditioner en/of geduld is.

vr okt 23, 2015 16:27
Profiel Personal album
Langhaartje

Haarcode: 1a N ii
Lengte: 64/100/?
Antwoord met een citaat
Athanasia schreef:
Mijn routine bestaat ondertussen uit twee weken lang scalp wash, dan volledig wassen zonder conditioner.

Ik ben er wel nieuwsgierig naar waarom je geen conditioner gebruikt. Ik merk zelf namelijk wel echt verschil dan, maar is dat dan uiteindelijk beter voor je haar?

En doe je dat scalp-wash dan elke dag of om de dag? Dat is me nog niet helemaal duidelijk namelijk. :giechel

Ik wil het trouwens nog steeds een keer proberen, maar steeds als ik het me voorneem, heb ik er geen zin in, haha.

vr okt 23, 2015 16:40
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 45/79/100
Antwoord met een citaat
Athanasia schreef:

Om antwoord te geven op je vraag: ik schat dat het ongeveer 3-5 dagen duurt (edit: om precies te zijn tot de eerstvolgende scalp wash, wanneer er sebum is én water) na een volledige wasbeurt voor mijn lengte er weer optimaal uitziet. Maar ik moet erbij zeggen dat ik weinig schade heb. Veel schade = poreus haar = water verdampt zó = droog haar. Sebum of olie op volledig droog haar helpt niet (enkel voor kambaarheid misschien). Ik vrees dat het gewoon een kwestie van vaker wassen/conditioner en/of geduld is.

Hmm, ja ik heb wel poreus haar. Misschien dan toch bij mijn routine blijven: 1x/week wassen en tijdens de week de lengtes oliën. Ik mist meestal ook een beetje water voor ik olie.
Ik vroeg me trouwens ook af of ik beter tussentijds de lengte zou wassen met conditioner om het meer gehydrateerd te houden. Maar dat is misschien wat off-topic.

vr okt 23, 2015 18:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende