Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jun 26, 2017 08:05

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Voedsel voor haar 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1b -N -ii
Lengte: 43/80/100

Antwoord met een citaat
Bericht Voedsel voor haar
Voedsel heeft een enorme invloed op je haren, het helpt met groei, glans en de sterkte van je haar. De juiste voeding is niet alleen de sleutel naar een gezond lichaam, maar ook naar gezond haar.
Enkele vitaminen en mineralen die goed zijn voor je haren: Proteïnen, ijzer, vitamine C, Omega 3, Vitamine A, Vitamine E, Biotine. Meer belangrijke voedingsstoffen kun je in dit topic vinden. Deze lijst is nog niet compleet, ik zal later meer toevoegen.

Walnoten:

In walnoten zit Biotine en Zink, het helpt het hair sterker en glanzend te maken. Er word ook beweerd dat het helpt tegen haaruitval en tot een zekere mate helpt met haargroei, voor de laaste twee beweringen is echter geen wetenschappelijk bewijs. Walnoten zijn ook goed voor de hersenen en je hart. Andere goede noten zijn cashewnoten, paranoten, pecannoten en amandelen.

Avocado:

Avocado’s zijn echte vitaminebommen en zitten ook vol met veel mineralen zoals ijzer, magnesium en kalium. Avocado’s
zijn supergezond, maar zitten ook vol met calorieën. Het is dus goed om ze te eten maar als je op je dieet moet letten niet te veel. Avocado kan goed gebruikt worden als een haarmasker, het voed en maakt de haren zacht. Door de grote hoeveelheid vitaminen en mineralen zal een avocado ook veel voor je haren en huid doen als hij gegeten word.

Zalm:

Zalm is een vette vis, die erg rijk is in omega-3, vitamine B12 en ijzer. Zalm is erg goed voor een gezonde hoofdhuid. Te weinig omega 3 vetten kunnen je hoofdhuid droog maken. Het zorgt voor glanzend haar. Zalm is ook goed te vervangen voor lijnzaad, dit heeft dezelfde invloed op de hoofdhuid en het haar.

Linzen en Kidneybonen:

In linzen zit een grote hoeveelheid foliumzuur, dit helpt met doorbloeding. In deze bonen zitten proteïnen, die goed zijn voor de haargroei, ze helpen ook tegen broos haar. De bonen zijn rijk aan ijzer, zink en biotine. Biotine verbetert de conditie van het haar en helpt tegen kaalheid en grijs haar. Eieren zijn ook een goede bron van proteïnen.

Groene groenten:

Groene groenten zoals Spinazie, broccoli en snijbiet bevatten vitaminen A en C. Deze vitamines zijn belangrijk voor het talg op de hoofdhuid. Deze groenten bevatten ook ijzer en calcium.

Zuivelproducten:

In zuivelproducten zit calcium, dit mineraal stimuleert haargroei. Er zitten ook twee belangrijke bronnen van proteïne in, namelijke wei en caseïne. Haar dat snel afbreekt heeft een tekort aan proteïnen.

Wortels

De vitamine A in wortels draagt bij aan een gezonde hoofdhuid, het helpt ook mee aan de glans van je haren.

zo apr 06, 2014 18:36
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 3aFii

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Voedsel voor haar
Chiazaad bevat ook veel omega 3 vetzuren, rijk aan meervoudig onverzadigde vetten. Is een bron van eiwitten en van voedingsvezels.

ma apr 28, 2014 17:31
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Zag dit laatst in een roddelblad. Altijd handig om te weten.

Afbeelding

vr maart 25, 2016 16:43
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/90/?

Antwoord met een citaat
Altijd leuk om te lezen, inderdaad :D

vr apr 01, 2016 12:27
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a F III
Lengte: 77-86-90 (doel 1)
Antwoord met een citaat
Ik kan hier over meepraten. Ik moet eerlijk zeggen, wat ik hoor over eten, ik geloof lang niet alles. Het is zo gemeen dat de voedselindustrie vaak misbruikt maakt van 'dit is gezond' en puntje bij paaltje is dat dan helemaal niet waar.

Maar dat eten invloed heeft op je haar, dat is echt waar. Ik heb mijn voedingspatroon wat aangepast en daarbij meer melk, bananen en ei in opgenomen. En dan niet dat ik er ineens meer van eet, maar ik at/dronk het gewoon bijna niet. Dus dat heb ik veranderd + iedere ochtend netjes ontbijten. En ik merk het echt! Mijn haar is er sterker door geworden. Ik denk niet zozeer dat het daardoor sneller groeit, maar als het sterker is, breekt het minder snel af. Dus ik ben het ermee eens, dat mooi en gezond haar begint bij je voedingspatroon en hoe goed je voor jezelf zorgt. (Voldoende slapen heeft ook invloed).

zo apr 24, 2016 09:13
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/taille/heup
Antwoord met een citaat
Het verschilt ook ontzettend per persoon. Ik heb onlangs een documentaire gezien over Emma, die ernstig anorexia had, ze zag er letterlijk uit als een geraamte. Echter wat me opviel was dat ze echt een ontzettend bos lang dik haar had. Ik weet nog dat ik me hierover verbaasde. Dit meisje at gewoon letterlijk niets, leed jarenlang onder anorexia en had nog zo'n bos haar. Het is dus ook echt per persoon verschillend en afhankelijk van je genen.

http://www.youtube.com/user/Skjonnhar

I believe life is what you make it and I make it one hell of a ride!

vr dec 09, 2016 09:40
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Skjønnhår schreef:
Het verschilt ook ontzettend per persoon. Ik heb onlangs een documentaire gezien over Emma, die ernstig anorexia had, ze zag er letterlijk uit als een geraamte. Echter wat me opviel was dat ze echt een ontzettend bos lang dik haar had. Ik weet nog dat ik me hierover verbaasde. Dit meisje at gewoon letterlijk niets, leed jarenlang onder anorexia en had nog zo'n bos haar. Het is dus ook echt per persoon verschillend en afhankelijk van je genen.

Die documentaire heb ik ook gezien. Ik zelf denk dat de haren toch een stuk dunner moeten zijn geworden gedurende haar ziekte. Immers bij een eetstoornis ga je haren verliezen. Maar je zou inderdaad minder haar verwachten. Vind het zo erg voor Emma dat haar lichaam er mee ophield, terwijl ze zo vocht.

vr dec 09, 2016 12:50
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/taille/heup
Antwoord met een citaat
Ja was heftig hè

http://www.youtube.com/user/Skjonnhar

I believe life is what you make it and I make it one hell of a ride!

za dec 10, 2016 08:27
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]