Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr dec 15, 2017 01:33

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Hard en warm water 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 45/79/100
Antwoord met een citaat
Bericht Hard en warm water
Hallo allemaal!

Ben al een tijdje niet meer actief geweest omdat het leek alsof ik niet veel meer kon veranderen aan wat ik al deed van verzorging en gewoon geduldig moest wachten. Nu ben ik voor een semester in Parijs (erasmusuitwisseling) en zit ik in een appartement waar het water extreem hard is (kalk) en de douche om een of andere reden geen koud water heeft. De koudste stand is veel warmer dan hetgeen ik normaal aanvaardbaar zou vinden om mijn haar mee te wassen, en ik gebruik ook liever gewoon koud/lauw water daarvoor. Ik voel dat mijn haar heel stro-achtig wordt, begint te breken en veel sneller knoopt. Heeft iemand een idee van wat ik hieraan kan doen? Aan de lavabo wassen (daar is wel koud water) lijkt me zo lastig, en weer extra knopen omdat je dan ondersteboven hangt. Plus dan zit ik nog steeds met die kalk.

ma okt 16, 2017 13:42
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2A N II

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hard en warm water
Hmm, in Parijs gebruik ik zelf zwaardere conditioners dan in België, maar dat lost het probleem van het warme water natuurlijk niet op. Misschien is het mogelijk om een handdouche te koppelen aan de kraan van de lavabo? Alsnog niet ideaal. Of in de weer gaan met kannetjes water. Wederom niet ideaal maar mogelijk te doen voor één semester. Iedere keer flessenwater gebruiken lijkt me ook een prijzige hobby, al deed ik dat wel in hotels waar er geen filter was om mijn tanden te poetsen.

ma okt 16, 2017 21:01
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2a M ii
Lengte: 110/112/150

Antwoord met een citaat
Ik zou je haar wat extra maskers en conditioning geven zolang je daar bent. Voor de rest is er, buiten wat hierboven genoemd wordt, niet veel aan te doen lijkt mij.

di okt 17, 2017 08:04
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
IJdeltuit schreef:
Hmm, in Parijs gebruik ik zelf zwaardere conditioners dan in België, maar dat lost het probleem van het warme water natuurlijk niet op. Misschien is het mogelijk om een handdouche te koppelen aan de kraan van de lavabo? Alsnog niet ideaal. Of in de weer gaan met kannetjes water. Wederom niet ideaal maar mogelijk te doen voor één semester. Iedere keer flessenwater gebruiken lijkt me ook een prijzige hobby, al deed ik dat wel in hotels waar er geen filter was om mijn tanden te poetsen.

Welke conditioners gebruik jij? En weet jij of ik dan best voor moisturizing of proteïne ga? In principe is het niet zo moeilijk in de lavabo want die kraan is 'uitrekbaar', maar ik vind dat een beetje vies omdat je haar dan in de lavabo ligt en makkelijk mee in het putje gaat haha

di okt 17, 2017 14:27
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2A N II

Antwoord met een citaat
Dat is een goede vraag en denk ik ook afhankelijk van jouw haar. Ik gebruikte in Parijs Dr Organic Royal Jelly of Manuka Honey conditioner (één van de twee). Dat was nog wat aan de lichte kant maar werkte wel goed terwijl dat destijds in België te zwaar was buiten de winter om.

Maar mijn probleem in Parijs is altijd de hoeveelheid chloor die er in het water zit. Alsof je in zwembadwater aan het douchen bent, yuk.

di okt 17, 2017 21:58
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
De oplossing die ik nu heb gevonden is om mijn haar achteraf te spoelen met water uit de Brita filter op kamertemperatuur. Werkt echt heel goed! Gigantisch verschil :). Ik denk dat het Britawater toch veel van de kalk eruit kan spoelen.

ma nov 27, 2017 10:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]