Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo dec 13, 2017 13:54

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
BBB-topic 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Bericht Re: BBB-topic
Hm ja, ik had gezien dat (in Nederland) de eisen voor biologisch voor varkens veel lager zijn dan voor koeien (voor 3 sterren). Was ik niet zo blij mee, ze zitten nog steeds niet eens redelijk. Er is hier in de buurt (tenminste, als je een auto hebt, voor mij is het toch nog ver weg) wel een boerderij waar ze zelf dierlijke producten verkopen en je de dieren (ook de varkens) kunt zien, dat ziet er al een stuk beter uit.

wo dec 10, 2014 11:32
Profiel
Langhaartje

Images: 55
Haarcode: 1c N ii
Lengte: BSl/Tailbone/Classic
Antwoord met een citaat
Koeien en varkens hebben andere eisen omdat ze andere behoeftes hebben. Maar voor beide betekent dat ze naar buiten moeten kunnen, varkens moeten kunnen wroeten en scharrelen (in de bio-industrie szitten varkens alleen maar binnen en op een rooster+betonvloer). Staarten mogen niet afgeknipt worden in de bijologische sector, in de bio-industrie gebeurd dit wel bij varkens (want omdat ze niet kunnen wroeten gaan ze wroeten op elkaar en dus bijten in staarten). En in de biologische sector mogen dierren in principe geen antiobiotica krijgen, tenzij het niet is op te lossen met homeopatische middelen. In de bio-industrie krijgen varkens bij elke scheet antibiotica toegediend. Ik heb bij beide bedrijven stage gelopen, het is echt een wereld van verschil voor de varkens.
De sterren van de Dierenbescherming zeggen niet zoveel over of iets biologisch is. Drie sterren betekent niet biologisch. Alleen een biologicsh keurmerk zegt dat. En dat is dit keurmerk: https://static.webshopapp.com/shops/001 ... urmerk.png
Als dat erop staat, os het product biologisch.

wo dec 10, 2014 12:51
Profiel Personal album WWW

Images: 24
Haarcode: 2a N ii
Antwoord met een citaat
Citaat:
De term bio-industrie is bedacht door dierenwelzijnsorganisaties als vertaling van de Engelse term factory farming om de fabrieksmatigheid in intensieve veehouderij te duiden. Sinds 2009 hanteren deze organisaties de term vee-industrie om verwarring met het begrip biologische veehouderij te voorkomen.

Dat had ik dus ook, vandaar dat ik het gaan opzoeken was en deze uitleg tegenkwam op wikipedia

wo dec 10, 2014 15:12
Profiel Personal album
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ja, het woord bio-industrir is idd verwarrend. Eigenlijknis de term intensieve veehouderij. Maar dat is tr lang dus zal men uiteindelijk bio-industrir bedacht hebben. Maar de bio in dat woord verwijst niet naar biologisch.

wo dec 10, 2014 15:38
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Aviendha schreef:
Koeien en varkens hebben andere eisen omdat ze andere behoeftes hebben. Maar voor beide betekent dat ze naar buiten moeten kunnen, varkens moeten kunnen wroeten en scharrelen (in de bio-industrie szitten varkens alleen maar binnen en op een rooster+betonvloer). Staarten mogen niet afgeknipt worden in de bijologische sector, in de bio-industrie gebeurd dit wel bij varkens (want omdat ze niet kunnen wroeten gaan ze wroeten op elkaar en dus bijten in staarten). En in de biologische sector mogen dierren in principe geen antiobiotica krijgen, tenzij het niet is op te lossen met homeopatische middelen. In de bio-industrie krijgen varkens bij elke scheet antibiotica toegediend. Ik heb bij beide bedrijven stage gelopen, het is echt een wereld van verschil voor de varkens.
De sterren van de Dierenbescherming zeggen niet zoveel over of iets biologisch is. Drie sterren betekent niet biologisch. Alleen een biologicsh keurmerk zegt dat. En dat is dit keurmerk: https://static.webshopapp.com/shops/001 ... urmerk.png
Als dat erop staat, os het product biologisch.

Ah ok, dank je wel voor de uitleg! Ik heb dat 3-sterren bedoeld denk ik voor de varkens, dat ik het vond tegenvallen. Ik zal nog eens beter opletten voor dat keurmerk.

do dec 11, 2014 13:33
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit zo verdiept hebt in de sterren van de dierenbescherming, dus het kan idd dat drie sterren voor de varkens tegenvalt. Als ik goed vlees wil kopen (als ik vleesters op bezoek krijg), dan koop ik gewoon biologisch. Vooral kip en varken. Van alle dieren in de bio-industrie hebben die twee diersoorten het het slechts. En waarom? Simpelweg omdat hun productie niet belemmerd wordt door stress. Stop er eten in en het varken en de kip groeien wel. Stop er antibiotica in als ze ook maar 1 klein teken van ziek zijn vertonen en dat is ook weer opgelost. En dat beetje uitval van diereen, is ook geen ramp. En een varken leeft maar een half jaar (vleeskip 6 weken), dus je hoeft ziektes maar op korte termijn op te lossen.
Als een melkkoe stress heeft, produceet ze minder melk. Daar kan je zoveel voer in stoppen als je wil, stress verlaagt de melkproductie. En dus hebben koeien al meer ruimte dan een varken. Een melkkoe moet ook langer mee gaan, die wil een boer toch wel paar jaar melken. Dus als boer moet je er wel een beetje voor zorgen dat de koeien gezond blijven, anders wordt dr koe te duur. En je kunt er ook niet oneindig antibiotica in stoppen, want dat komt in de melk terecht en die melk moet je dan wegspoelen.

Vleeskalveren hebben overigens ongeveer dezelfde positie als varkens en kippen. Sommige boeren hebben de zoogkkoeien en vleeskalveren gewoon continu in een grasweide staan. Dat is natuurlijk perfect. Maar veel vleeskalveren worden ook gehouden in een kunstof iglo met een hekje eromheen. Ook niet veel ruimte dus.

Het is overigens niet dat ik vind dat boeren slecht zijn in hun doen. Ik vind bio-industrie een slecht iets. Maar zoals Wakker Dier de boeren altijd afschildert als slechte mensen, daar ben ik het niet mee eens. Boeren doen dat waar De consument om vraagt.
En daarbij moet gezegd worden dat het merendeel van het goedkope vlees in de supermarkten niet eens uit Nederland komt. Het wordt geimporteerd uit bv Zuid-Amerika, waar productirkosten nog lager liggen (en dierenwelzijneisen wss ook).
Nu kan natuurlijk niet iedereen het betalen om volledig biologisch te eten. Dat doe ik ook niet, helaas. Maar ik peobeer wel bewust te zijn wat ik eet en als mn portomonnee het toelaat probeer ik wel biologisch te eten. Eieren, kip en varken koop ik dus altijd biologisch (al koop ik kip en varken bijna nooit omdat ik geen vlees eet). En zuivel probeer ik ook soveel mogelijk biologisch te koepn, om toch mn steentje bij te dragen.

Maar goed, we gaan totaaaaal offtopic :grotegrijns hahaha. Of deze borstel er ook is met een biologisch keurmerk, dat weet ik niet.

do dec 11, 2014 15:57
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Dan zou die niet in China gemaakt mogen zijn want daar doen ze volgens mij niet aan biologisch.
En alle varkensharen schijnen uit China te komen.

do dec 11, 2014 16:16
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik heb geeeen idee of ze in China aan biologisch doen, haha. Al kan ik het me ook moeilijk voorstellen.

do dec 11, 2014 18:09
Donshaartje

Haarcode: 3a/N/ii
Lengte: 50/71,5/100

Antwoord met een citaat
Wij gebruiken de BBB van Morrocco Method, omdat dit de enige borstels zijn waarbij de haren diervriendelijk zijn verkregen.

ma jul 17, 2017 22:34
Profiel WWW
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
Hier de tweede Mason Pearson. Ik had al de pocket Brush, maar heb nu ook de Junior met nylonpinnetjes en everzwijnhaar. Deze is fijn groot, door de nylon pinnetjes borstelt hij fijn en in tegenstelling tot bij de Pocket Brush zit mijn haar erna niet vast tegen mijn hoofd gekleefd. Voelt ook fijn op mijn hoofdhuid. Ja, ik ben er blij mee!

ma jul 24, 2017 19:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3