Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do dec 14, 2017 14:16

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Hallo 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 2c? weet het niet :(
Lengte: 6cm? lastig te zien
Antwoord met een citaat
Bericht Hallo
Hallo, dames en heren

Ben een jonge man van:
Leeftijd: 24
Lichaamslengte: 1,96
Gewicht: 73
Haartype: Geen idee :S, heb super dik, touwig en soms erg droog haar, met slagen (die in grote krullen veranderen na nog een half jaartje denk ik)

[Sorry als ik wat chaotisch verhaaltje heb, zo ben ik nou eenmaal]

Ben vrij 'verlegen en bescheiden', zit een beetje te zoeken naar 'mij' (typisch xD) en had nog nooit m'n haar echt lang laten groeien. Ik dacht dat het maar is tijd werd om te proberen (paar maanden geleden) en ook maar gelijk de nopoo methode uit te proberen (ongeveer 3,5/4 maanden vol gehouden nu) omdat ik shampoo haat, het verpest m'n haar en veroorzaakt roos enzo. Ik was natuurlijk m'n haar gewoon grondig, meestal twee keer per dag.

Heb vroeger veel gegamed, nu vind ik dat niet meer interessant, altijd mager geweest omdat het een beetje in de genen zit. Hobby's zijn Gitaar spelen (soms erbij zingen) en series/films kijken. Was twee jaar geleden begonnen met fitness en was fitter geworden, had redelijke conditie gekregen en was van 68k naar 80k gegaan enz blabla. Maar ben nu bijna een jaar lang gestopt met sporten, ging niet zo goed met me vanwege verslaving door psychische klachten, sociale fobie/autisme/depressie, therapie erbij, medicijnen erbij, terugvallen en cirkeltje gaat rond en rond.. maarja doet er niet toe houd daar maar over op :(

Anyway.. hoopte zo een beetje een beeld te scheppen van mij maar dat kan niet echt in zo'n samenvatting, daarbovenop ben ik van nature ook wat chaotisch :P

Nou wou ik ook gelijk advies vragen, heb wat fotos van mijn haar (heel overdreven gesencored want ik ben wat para xD), van verschillende kanten maar waar kan ik dat het beste posten?

EDIT: Ok hier zijn de fotos, ze zijn wel met flits gemaakt dus ziet er wel wat anders uit dan dat als je het in het echt zou zien :P Maar dat is meestal zo met foto's, sorry voor de overdreven zwarte blokken, ben beetje para :P

De lengte is denk ik ongeveer 5/6 cm? vind het lastig want het verschilt per kant, dit is het 'langst' dat het ooit is geweest, als ik zo kijk word het een beetje soort van één grote ontplofte bos haar. Maar gaat op een gegeven moment toch wel hangen, een jaren 70 matje is iig niet mijn doel.

https://www.mupload.nl/img/ntu5w4i0wlfxe.jpg
https://www.mupload.nl/img/h2rnzlurt5edq.jpg
https://www.mupload.nl/img/4nxzl7lewsj97.jpg
https://www.mupload.nl/img/a7nhg1brgwfk7.jpg
https://www.mupload.nl/img/wnzxspd84z7yd.jpg

Vooral m'n haar bij het voorhoofd is altijd erg droog en weet niet zo goed wat ik daar mee moet, durf niet zo goed naar een kapper te gaan want het is echt net touw en da's niet echt lekker + dat kappers het meestal te kort maken.

za aug 05, 2017 18:45
Profiel
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hallo
Welkom hier :) Hoe lang is je haar al?

Wat mij betreft kan je je foto's gewoon hier posten, totdat je een dagboekje of groeiboekje aanmaakt (er zijn fototopics maar daarvoor moet je 100 posts gedaan hebben en minstens 30 (?) dagen lid zijn).

za aug 05, 2017 19:02
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 3a/N/ii
Lengte: 50/71,5/100

Antwoord met een citaat
Ik was m'n haar ook met no poo of eh dus zonder poo. Twee keer per dag wassen is erg veel, misschien dat je haar daardoor droog is?
Ik heb overigens ook autisme, sociale fobie en depressie en ben aan de meds. Ook jaren therapie gehad maar die gasten wisten niet goed wat ze met me moesten xD

za aug 05, 2017 20:57
Profiel WWW
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Ja, autisme zuigt, ben maand geleden voor het eerst gestart aan een op autisme gerichte groeps-therapie, erg zwaar maar misschien dat ik er iets uit kan halen. Maar vrees dat de medicatie m'n verslaving in stand houd zit er al weer aardig in gebakken. Is in ieder geval wel minder onveilig dan dat ik helemaal ongecontroleerd gebruik (zeg ik tegen mezelf) maar ondertussen loopt het uiteindelijk wel uit de hand.. ach ja ik doe het zelf heh.

Ik heb eff de foto links er zo op gezet, hoop dat dat mag?

za aug 05, 2017 22:41
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 3a/N/ii
Lengte: 50/71,5/100

Antwoord met een citaat
Oh ben je pas kort erachter dat je autisme hebt of dat niet? Ik heb ook even groeps therapie gehad, maar daar zaten ook mensen in met andere 'aandoeningen'. Daarbij moest je gaan lopen knutselen en dat eh ging me te ver. Was awkward..
Vervolgens bij Altrecht gelopen. Één op één en specifiek voor autisme. Maar ben er na iets van 6 jaar ook mee gestopt. Verslaving aan drugs of...? Ik heb n verslaving aan Otrivin en vreten xD
Ohhww, jouw haar, ik dacht dat t halve dreadlocks waren..! Ziet er toch mooi uit? Kun je gewoon mee naar de kapper. Wij knippen ons haar echter zelf. En je hebt meer van je kop laten zien dan ik xD

zo aug 06, 2017 09:55
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Welkom.

zo aug 06, 2017 16:58
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Ik weet dat het er vaak niet echt fris uit ziet, en dat vind ik zelf ook, het voelt soms ook niet echt lekker. Maar ik wil toch weten wat het word als ik het echt best wel lang laat groeien.
Heb het altijd kort gehouden, gewoon netjes naar en kapper gegaan om de 1/2 maand.. maar zoals sommige jongens of mannen, wel eens willen zien of ze een baard kunnen laten staan, heb ik dat met mijn hoofd haar xD

Zelf kan ik niks met gezichtshaar, krijg alleen armharen op m'n gezicht lol.. het voelt al jaren alsof er iets op m'n gezicht 'hoort', een soort gemis zoals anderen dat andersom soms hebben met hun hoofdhaar :P

Veel mensen zullen het feit, dat een jongen van 24 zich nu zo veel bezig houd met z'n haar, wel onvolwassen/kinderachtig/dom/wat dan ook vinden maar daarom ben ik naar een forum gegaan, anoniem, zo hebben mensen nog steeds altijd een mening maar hoef er niet bang voor te zijn want zolang het geen mensen zijn uit mijn omgeving is het prima. Begrijp me niet verkeerd, ik schaam me toch nog, ook al staat het op een forum en kent niemand mij hier.

Misschien dat iemand tips heeft? Wil de slagen of 'krullen' er in houden, een grote bos haar hebben maar wel verzorgd haar. Het probleem is dat wanneer ik shampoo gebruik, het 1 dag glanst, er zitten geen slagen/krullen meer in, de volgende dag ziet het er niet meer uit.
Zonder shampoo staat het (meestal) beter, er ontstaan nu na een paar maanden pas krullen maar er zitten veel klitten in, het ziet er vaak nog al onverzorgd uit, soms zijn er 'goede dagen', een beetje 'chaotisch' (wat volgens mij bij mijn haar style hoort.)

De meesten op het forum zijn denk ik meiden? met haar dat echt lang glanzend en mooi is, vergeleken mijn samengeperste pruik :anxious dus ik kan mij wel voorstellen als er niet zoveel mensen zijn hier die tips hebben voor mij :writer
Kijk hier ga ik ik dus bvb niet voor xD https://www.google.nl/search?q=richard+ ... Ni6nwT6xNM:

Heb zojuist ongeveer een uur/ 3 kwartier gedaan over dit berichtje maar das wel een uur lang niet verveeld :smile

wo aug 09, 2017 14:50
Profiel
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
'Niet echt fris'? Om het eufemistisch te zeggen (en het Engels te vermijden), trek je niks aan van wat andere mensen vinden en kijk eens naar mannelijke metalsterren :D

wo aug 09, 2017 15:25
Profiel
Hoofdhaartje

Lengte: 67/85/90
Antwoord met een citaat
Ik denk dat het mooier wordt als je gewoon shampoo gebruikt en daarna een goede conditioner. Was het niet vaker dan twee keer per week, dat is echt voldoende. Het is al droog genoeg. Probeer siliconen te vermijden. Is even wennen maar maakt veel verschil.

wo aug 09, 2017 16:03
Profiel
Langhaartje

Images: 3
Haarcode: 2a N ii
Lengte: 68/103/100
Antwoord met een citaat
Welk shampoo gebruikte je?

wo aug 09, 2017 16:58
Profiel Personal album
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende