Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za jul 21, 2018 18:14

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Voorstellen! 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 2a N i

Antwoord met een citaat
Bericht Voorstellen!
Hallo iedereen!

Ik ben Lizzy en ik ben 15 jaar. Toen ik dit handige forum ben tegengekomen heb ik besloten mijzelf ook te registreren!
Nog niet zo heel lang geleden ben ik gefascineerd geraakt met natuurlijke haarverzorgingsproducten, zelfgemaakte haarmaskertjes en lang haar. Dit kwam allemaal door de filmpjes van beautyklove op Youtube.
Hiervoor deed ik letterlijk nog niks met mijn haar. Toen ging het nog zo van: hup shampoo erin uitspoelen en klaar. Ik gebruikte toen die tijd amper conditioner! :nerveus Totdat er een knop in mijn hoofd omdraaide en ik tot de beslissing kwam om mijn haar, zo gezond mogelijk, lang te laten groeien. Gewoon omdat ik het zó mooi vind en het lijkt me gewoon geweldig om ook mooie lange vlechten en andere kapsels te maken! Ik had mijn haar toen laten knippen tot mijn schouders om met een gezonde start te beginnen voor mijn hair growth journey.
Ik heb donkerbruin haar, vandaar ook mijn naam. :mjam Meestal oogt het zo donker dat mensen zeggen dat ik zwart haar heb, terwijl het écht duidelijk geen zwart is. Dan zeggen ze altijd: ''Dat meisje met dat lange zwarte haar.'' :shakefist Maar goed, nu is mijn haar mid-back, oftwel iets voorbij mij bh-slotje. Mijn uiteindelijke doel is om het tussen taille en heuplengte in te laten groeien. Mijn haar is nu recht geknipt, maar als ik die lengte heb bereikt zou ik het graag in een v- of u-shape laten knippen. Ik laat het nu recht, omdat het iets makkelijker is om te onderhouden.
Verder háát ik mijn haarstructuur. Als ik het heb gewassen is het een onregelmatig golvende, half krullende boel! Daarom stijl ik het. :scared Geen zorgen, dit is minstens 1x per week of soms helemaal niet. Dan draag ik het gewoon in een staart of knot. Naarmate mijn haar nu langer is merk ik wel dat het golven en krullen steeds minder wordt. Misschien omdat het zwaarder wordt? (Natuurlijk gebruik ik altijd heat protector bij het stijlen!).

Toevallig ben ik gisteren voor het eerst in de winkel van De Tuinen geweest en ik kan nu al zeggen dat dit mijn favoriete winkel is geworden! :inlove Ik heb de Dr. Organic Royal Jelly shampoo en conditioner en de Argan shampoo ingeslagen. Ik kan wel uren in die winkel blijven rondneuzen. Als ik er nog eens kom ben ik van plan om Jojoba olie mee te pakken.
Tot slot hoop ik gezellig mee te kunnen praten hier en nieuwe informatie op te kunnen doen.

Tot snel!

zo okt 12, 2014 16:10
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/BSL/TBL

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Voorstellen!
welkom op het forum!

zo okt 12, 2014 18:17
Profiel WWW
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Hoi Chocolate, veel plezier hier! :smile

zo okt 12, 2014 18:22
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Hoi, welkom! :welkom

Tegen mij zeggen ze ook wel eens dat ik zwart haar heb, terwijl het bij mij eigenlijk niet eens echt bruin te noemen is. Eerder heel donkerblond. Zeker geen zwart in ieder geval. :rolleyes Ik deel die irritatie dan ook volledig.

Ik hoop wel dat je snel leert houden van je natuurlijke haar. Het is veel makkelijker om het te laten groeien als je het niet stijlt. Ik ben zelf altijd erg jaloers op mensen met slag in hun haar (maar ja, zij weer op mijn haar... het gras is altijd groener aan de andere kant!). Ben benieuwd naar een foto van je haar.

Als je graag een V zou willen kan je ook nog overwegen om te kijken hoe je haar natuurlijk groeit. In mijn avatar zie je dat mijn haar natuurlijk in een V groeit en als je je haar goed verzorgt, krijg je dan hele mooie fairytale ends (zonder dode punten!). (Na een aantal jaar ging mijn haar trouwens ineens scheef groeien, dus ik heb het afgelopen winter toch maar recht geknipt. Het is nu langzaam weer lengte aan het winnen en er begint ook heel langzaam weer een voorzichtige V in te groeien.)

^^

zo okt 12, 2014 18:28
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Dankjewel allemaal!

Prankdemon, ik hoop het ook! Dan moet ik allereerst wel iets zoeken wat (écht) helpt tegen pluis. :gniffel Kun je even uitleggen waarom het makkelijker is om te groeien zonder te stijlen? Ik weet dat het kan zorgen voor beschadiging/uitdroging, maar heeft het verder ook invloed op de groei? Want dan zal ik er zeker rekening mee houden!
Ik heb nog niet echt gekeken hoe het natuurlijk groeit, want om de tijd knip ik wat puntjes eraf. Maar het is ook weer niet zo dat het sterk in een v groeit bij mij. Ik heb het ook nog nooit zo geknipt gehad. Binnenkort zal ik eens een foto maken en het opmeten! Bedankt voor je reactie. :smile

zo okt 12, 2014 20:36
Profiel
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Het heeft invloed op de groei in die zin dat je veel meer afgebroken haren hebt door het gebruik van hitte. Je puntjes zijn fragiel en als ze telkens afbreken door het stijlen wordt elke nieuwe groei tenietgedaan, dan schiet je niet echt op.
Ik zou gewoon van je natuurlijke haarstructuur leren houden, en misschien is de curly girl methode wat voor jou, zo heb je mooiere golven en minder pluis.

ma okt 13, 2014 06:54
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Bedankt Athanasia! Ik zal zeker die methode eens uitproberen.

ma okt 13, 2014 15:34
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 1c F ii/iii
Lengte: 60/82/90
Antwoord met een citaat
Welkom!

ma okt 13, 2014 16:21
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Welkom! Ik zelf kijk ook regelmatig filmpjes van beautyklove op youtube. Ze geeft hele goede tips, met name over kokosolie :)

ma okt 13, 2014 19:19
Profiel
Hoofdhaartje

Images: 18
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Welkom, Chocolate. Leuke naam!

Afbeelding

di okt 14, 2014 08:33
Profiel Personal album WWW