Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jun 22, 2018 08:45

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuwe haarfairy! 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 1b F ii
Antwoord met een citaat
Bericht Nieuwe haarfairy!
Hallo allemaal!

Hier dan even mijn voorstelrondje :)

Ik ben Linda, een jonge vrouw van net 30 jaar.
In het dagelijks leven werk ik full-time in een café restaurant als all-round medewerkster.
Daarnaast heb ik mijn eigen kleine sieraden winkeltje online en ga ik graag naar Fantasy evenementen toe. (vandaar mijn woordgrapje op Hairfair-y)
Verder ben ik een typische crazy cat lady maar hou ik eigenlijk van alle dieren in het algemeen.

Mijn haar:

Ik heb van mijzelf erg glad en vrij stijl haar wat ook vrij dun is.

Al vanaf mijn 16e verf ik mijn haar, omdat ik al heel snel wist dat ik mijn haar maar 'saai' vond.
Ik ben van mijzelf een blondine. (maar dan het "peper en zout" blondine, wat ik bij mijzelf nooit mooi heb gevonden).
De meeste keren heb ik mijn haar rood geverfd, maar tussendoor ook een paar keer paars, de helft rood en de helft zwart, daarna bruin en als laatste weer terug naar fel donkerrood.

Mijn haar heeft hier uiteraard enorm onder te lijden gehad en dit was op ik een gegeven moment echt zat.
Sinds ongeveer een half jaar verf ik mijn haar met pure Henna en ik merk al aardig verschil! Mijn haar is wat minder pluizig en het voelt ook ietsje dikker aan.

Toch ben ik nog steeds niet tevreden met de conditie van mijn haar... het glanst niet altijd, soms lijkt het enorm droog en pluizig terwijl ik dan niets anders heb gedaan dan normaal.

Ik was mijn haar met Syoss shampoo, meestal de Repair therapy en soms de Volume. Dit is de eerste shampoo die mijn haar niet óf enorm vet óf enorm droog maakt.
Conditioners gebruik ik eigenlijk alleen na het kleuren, voor de boost. Conditioners maken mijn haar namelijk zó glad, dat er niets van overblijft qua massa.

Na het wassen doe ik een klein beetje Andrelon care & repair serum in mijn haar, niet teveel anders wordt mijn haar vet.

Verder geef ik mijn haar af en toe een boost met pure kokosolie en probeer ik nu met enige regelmaat naar de kapper te gaan voor de dode punten.
(En ik ben informatie aan het zoeken over zelf je haar knippen...als ik het durf)

een foto van hoe mijn haar momenteel is is wat lastig, omdat ik op dit moment in de Henna zit :grotegrijns

Maar ik zal proberen dit weekend even een foto te maken :)

vr nov 14, 2014 01:00
Profiel WWW
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe haarfairy!
Hoi Sunnetje, leuk voorstelbericht! Welkom hier :smile

vr nov 14, 2014 07:32
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Welkom!

vr nov 14, 2014 11:21
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Dank jullie wel :)

Zojuist even een foto laten maken van mijn haar.

Vanochtend heb ik de henna eruit gespoeld, mijn haar met een heel klein beetje Syoss shampoo gewassen en daarna met een conditioner gewassen.

Nadat mijn haar handoekdroog was heb ik er een klein beetje Andrélon care & repair in gedaan, voornamelijk in de punten.

Toen mijn haar eenmaal droog was voorzichtig door geborsteld met een zachte borstel... van de voorkant ziet mijn haar er dan echt prima uit en het voelt ook best goed aan, maar op de foto zie je duidelijk dat het toch nog erg droog is en redelijk pluizig.

Afbeelding

Afbeelding

Het vervelende is dat ik er ook niet enorm veel gladmakend product in wil doen, omdat mijn haar dan enorm zwaar en glad wordt en dan blijft er niets van over.

vr nov 14, 2014 11:46
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 2b N ii
Lengte: 78/69/115
Antwoord met een citaat
Wauw, wat een mooie kleur!! Welkom :-)

vr nov 14, 2014 21:15
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Welkom, wat een leuke kleur!

za nov 15, 2014 15:57
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: BSL/BSL/TBL

Antwoord met een citaat
welkom! Mooie kleur!

za nov 15, 2014 17:23
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Wat een mooie kleur zeg! En nog welkom op het forum :D
Zou een lichte conditioner wat voor je zijn? Of conditioner alleen op de puntjes?

za nov 15, 2014 22:35
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Hoi, welkom! Rusalka neemt me weer eens de woorden uit de mond, hihi. Ik zou haar wijze advies eens uitproberen als ik jou was. ;)

zo nov 16, 2014 11:51
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Dank jullie wel! :D

Ik ben ook erg blij met hoe de kleur momenteel is, het is veel natuurlijker dan het rood wat ik hiervoor had.
De kleur veranderd wel steeds, in de zon is het knalrood met een gouden gloed en uit de zon is het gewoon wat ginger rood :) Maar dat maakt het juist leuk ;)

Hebben jullie misschien tips voor wat voor lichte conditioner geschikt zou zijn? De conditioners die ik heb geprobeerd maakten mijn haar of erg zwaar, of erg vet of juist zo glad dat het statisch werd :) Tips zijn dus zeer welkom!

zo nov 16, 2014 14:28
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende