Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jun 18, 2018 14:40

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Haai! 
Auteur Bericht
Donshaartje

Lengte: 55/66/75
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haai!
prankdemon schreef:
Hoi, welkom! Als je punten zo droog zijn kan je ze oliën of misschien een SMT doen?

Ik gebruik wel een leave in, voor in de puntjes, bijna elke dag als het zo droog aanvoelt, en olie ook wel. Wat is een SMT?

wo nov 05, 2014 22:32
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
totty schreef:
Pretoogje schreef:
Jammer dat jullie toch aan knippen denken als oplossing.
Dat was wat ik nou niet meer wilde.

Waarom wil je dat niet als ik vragen mag. Is dat meer omdat je je lengte wilt behouden?
Pretoogje schreef:

Maar misschien is het toch wel de oplossing om mijn haar er wat mooier uit te laten zien.
Even recht van onderen knippen.

Of wil je gewoon een kaarsrechte hemline?
En draag je het wel eens opgestoken?

Pretoogje schreef:
Het zal dan helaas nog wel erg lang duren voordat alle verf eruit is.
Zucht..

Er zijn hier wel meer mensen die overnieuw moet beginnen met uitgroeien in zekere zin. Ik ben een paar jaar geleden veel haar verloren door geboorte van mijn zoontje en net bevallen van een dochter waar mijn haar misschien ook nog van uit gaat vallen en dan moet ik mijn haar tot ongeveer stuitje bij laten groeien om mijn staart weer dikker te krijgen. Mooi lang krijgen kost tijd.

Ik wil liever niet knippen omdat ik vind dat je dan ook gezonde delen weg knipt. Als ik naar mijn haar van dichtbij kijk zie ik her en der en niet perse in de punten gespleten puntjes, dus ik heb niet het idee dat het opgelost wordt zodra er een paar cm af gaat.. Ben misschien ook wel een beetje obsessief haha...

Ik ben zelf ook veel haar verloren na mijn bevallingen in 2011 en 2013 en ik ben nu ook zwanger. Maar tijdens zwangerschap hou je ook meer haar vast dus ik weet niet of het relevant is.

Ik wil niet perse een rechte lijn, maar ik wil wel graag dat het er gezond uitziet als ik het losdraag. Dit is nu niet echt het geval en vind ik erg jammer. Ik weet niet hoeveel er af moet om het enigszins leuk eruit te laten zien.

Ik draag vaak een vlecht of staart. Knotjes doen zeer aan mijn hoofdhuid (? Waarom weet ik ook niet )
Verder hou ik niet van hele bijzondere kapsels, dan voel ik me zo opgedoft of meisjesachtig op de een of andere manier, past niet bij me. Ik wil het liefste los dragen..

wo nov 05, 2014 22:43
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Haar wordt niet vanzelf dik en vol aan de puntjes met goede verzorging alleen helaas, dat kost tijd en helaas ook groei. Het is aan jou of je wilt knippen, ik knip zelf ook niet graag. Er zijn andere dingen die je kunt doen, zoals al genoemd zijn olie en smt. Wat ook nog een rol kan spelen is dat je puntjes zo droog voelen omdat je build-up hebt. Dan helpt het om een keer te wassen met een shampoo waar geen dingen in zitten waar je build-up van kan krijgen (de 1 krijgt eerder build-up dan de ander, en de 1 heeft eerder last van cones dan de ander). Dus een hele basic shampoo zonder "verzorgende" bestanddelen, maar met sulfaten (zoals SLS of SL(E)S). Dan merk je meteen of je last hebt van build-up.

Het is natuurlijk niet zeker of je build-up hebt, ik gebruikte shampoo en conditioner van hetzelfde merk als jij toen ik op het forum kwam, maar ik had last van build-up (wat ik toen niet wist). Als je deze producten wilt blijven gebruiken zou ik af en toe clarifyen, na 1x weet je al of het build-up is. En mocht je toch wat willen knippen, dan hoef je vaak minder te knippen dan dat je denkt hoor. 2 of 3 cm kan al beduidend verschil maken.

Hier is het recept voor een SMT viewtopic.php?f=9&t=391&p=6382&hilit=smt#p6382

do nov 06, 2014 10:30
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Rusalka schreef:
Haar wordt niet vanzelf dik en vol aan de puntjes met goede verzorging alleen helaas, dat kost tijd en helaas ook groei. Het is aan jou of je wilt knippen, ik knip zelf ook niet graag. Er zijn andere dingen die je kunt doen, zoals al genoemd zijn olie en smt. Wat ook nog een rol kan spelen is dat je puntjes zo droog voelen omdat je build-up hebt. Dan helpt het om een keer te wassen met een shampoo waar geen dingen in zitten waar je build-up van kan krijgen (de 1 krijgt eerder build-up dan de ander, en de 1 heeft eerder last van cones dan de ander). Dus een hele basic shampoo zonder "verzorgende" bestanddelen, maar met sulfaten (zoals SLS of SL(E)S). Dan merk je meteen of je last hebt van build-up.

Het is natuurlijk niet zeker of je build-up hebt, ik gebruikte shampoo en conditioner van hetzelfde merk als jij toen ik op het forum kwam, maar ik had last van build-up (wat ik toen niet wist). Als je deze producten wilt blijven gebruiken zou ik af en toe clarifyen, na 1x weet je al of het build-up is. En mocht je toch wat willen knippen, dan hoef je vaak minder te knippen dan dat je denkt hoor. 2 of 3 cm kan al beduidend verschil maken.

Hier is het recept voor een SMT viewtopic.php?f=9&t=391&p=6382&hilit=smt#p6382

Hoi Rusalka.

Bedankt voor je bericht. Erg leerzaam!
Ik vraag me af wat een build up precies is? Hoe ziet het eruit?

Groetjes

do nov 13, 2014 21:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2