Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jun 18, 2018 14:25

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Juniper 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: ?
Lengte: ?
Antwoord met een citaat
Bericht Juniper
Hoi!

Mijn forumnaam is Juniper, ik ben 25 jaar en kom uit Nederland. Ik ben al een tijdje opzoek naar een actief haarforum, om meer te leren over verschillende producten en behandelingen, te kunnen klagen over mijn droge punten, en gezellig te kunnen kletsen met andere mensen die het niet raar vinden om 25 verschillende conditioners in de badkamer te hebben staan!

Ik heb zelf nogal wat problemen met mijn haar (gehad); toen ik 20 was is het in een jaar tijd enorm uitgevallen. Driehonderd haren per dag verliezen was absoluut niet vreemd voor mij in die tijd. Daarnaast heb ik ook veel jeuk ontwikkeld in die tijd, en ik heb nog steeds geen idee wat hiervan de oorzaak is geweest. Ook bloedtesten wezen niks uit. Inmiddels heb ik het onder 'controle' door te wassen met Kesham en dragonazijn, maar het is helaas niet meer zo dik meer als het was.

Mijn tweede probleem is de droogheid, mijn haren zijn vrij dun maar onregelmatig (kan haar coarse zijn als de haren zelf niet dik zijn?) en ondanks dat ik weinig naar de kapper ga komt het bijna nooit boven de 80 cm, omdat de punten zo erg uitdrogen zat ze afbreken )ik heb krullen / golven). Ik heb het inmiddels al wel beter onder controle als vroeger; voorheen zou ik op ieder moment 10 cm kunnen knippen en dan was het de dag erna weer droog, maar inmiddels is het alleen de onderste 10 cm die er binnenkort af moet. (ondanks de krullen en de slag draag ik mijn haar altijd in een vlecht om de punten zo veel mogelijk te beschermen)

Mijn doel is om een goede conditioner te vinden die de gebroken punten zo veel mogelijk tegengaat, en ondertussen te wachten tot mijn haar weer dikker wordt. Dus voorlopig blijf ik tussen de 70 en 80 cm zitten totdat mijn haar weer dikker wordt. Mijn uiteindelijke doel is een meter haar, ik hoop dat ik over een paar jaar zo ver ben! (ok ok ik sjoemel door er MSM pillen bij de slikken)

Groetjes Juniper

wo jul 16, 2014 04:41
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a n ii
Lengte: 40 68 90

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Juniper
Welkom :cheer

wo jul 16, 2014 08:21
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 3b N ii
Lengte: 70-80-classic

Antwoord met een citaat
welkom hier

Op naar de classic (97 cm) in droge vorm.

wo jul 16, 2014 10:39
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a N ii
Lengte: ?/106/110

Antwoord met een citaat
Hoi Juniper, welkom hier!

wo jul 16, 2014 11:21
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Welkom Juniper. Wat vervelend dat je zo veel problemen hebt met je haar.
Een goede tip voor droge punten is olie. Hier op het forum zul je veel tips vinden. Succes.

vr jul 18, 2014 12:39
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Bedankt allemaal! Astarte, ik heb al heel veel olie geprobeerd. Tot nu toe werkt olijfolie het beste, van kokos werkt het alleen maar erger, neem heb ik ook maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Heb laatst castor besteld op ebay, ik ben benieuwd hoe dat uit zal vallen!

za jul 19, 2014 02:45
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Hoi Juniper, welkom op het forum!

Voel je verschil met de nieuwe haren? Het zou kunnen dat de nieuwe haren beter zijn dan hoe het was. Ik hoop het in ieder geval voor je. Als MSM of andere supplementen werken, dan had/heb je daar misschien een tekort aan. Coarse vertaalt eigenlijk als "grof". Jaren terug had ik een soort van crisis en dat kun je terugzien in mijn haar. Die haren hebben een soort rare draai, niet als krul maar of die haren om hun eigen as zijn gedraaid. Sorry lastig te omschrijven, maar misschien herken je het wel. Haar hangt samen met je gezondheid, dus als het nu beter met je gaat zul je dat vast ook terugzien in je haar. Wel heel frustrerend dat ze toen niks hebben kunnen vinden. Met olie experimenteren lijkt me een goed plan :) Castorolie verkopen ze ook bij de apotheek (en misschien ook wel bij de drogist), op die van mij staat "wonderolie". Maar je hebt wel verschillende soorten zoals Jamaican black castor oil, die heb ik nog nooit in de apotheek of een winkel gezien.

za jul 19, 2014 09:47
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Die laatste heb ik inderdaad via ebay besteld, omdat ik daar goede verhalen over gehoord hebt. Dat leek me ook voordeliger dan wonderolie, omdat het meteen een grote fles is.

Mijn kapper zegt dat het gewoon ligt aan de kwaliteit van mijn haar, dat het niet goed genoeg is om lang te worden. Ik twijfel hier aan. Een voorbeeld is dat ik bijvoorbeeld vaak naar het buitenland ga (Latijns Amerika, meestal iedere twee jaar voor een maand of twee), en daar is de combi van zon plus ander water plus vochtiger of droger klimaat gewoon anders. De vorige keer dat ik naar Mexico ging kon er een heel stuk af want mijn haar was echt droog en oranje (mijn haarkleur is bruin maar soms verf ik het rood of bruiner, hoezo ijdel). Voordat ik ging had ik het ook laten knippen, dus een groot stuk er af in drie maanden tijd. Nu kom ik overmorgen terug van 7 maanden Mexico (wel voor een groot gedeelte in een klimaat wat lijkt op Nederland, maar dan nog) en nu hoeft er niet meer dat dan dat ik al van plan was voordat ik ging. Ook ziet mijn haar er niet meer uit alsof er altijd wel 15 cm afmag.

Daarom denk ik dat het een combinatie van factoren is; betere zorg met kesham, dragonazijn, conditioner en olie, en toch mijn eigen haar wat misschien niet zo sterk is als dat van anderen. Mijn haar is inmiddels ook 80 cm lang dus wat eraf moet is ook wel erg oud en ik ben pas sinds een jaar of twee met nieuwe producten bezig. Daarnaast is mijn huidige theorie ook dat malaria tabletten hebben bijgedragen aan de uitval en daarom heb ik dit jaar een ander soort tabletten uitgezocht. Aan een kant denk ik: stel je niet zo aan het is maar haar, maar aan de andere kant is het wel mijn/onze hobby. Dus voorlopig experimenteer ik gewoon door met verschillende producten, het is ook gewoon leuk om te doen!

ma jul 21, 2014 02:49
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Ja ik denk dat je daar gelijk in hebt. Je hebt toch zelf het resultaat al gezien, en het is al langer dan dat die kapper had verwacht. Ook speelt het een rol na hoeveel jaar een oude haar uitvalt, bij sommigen is dat na 5 jaar en bij anderen pas bij 10. Er wordt altijd gezegd na 7 jaar, maar dat is een gemiddelde. En ook hoe snel je haar groeit. Als je haar 1cm per maand groeit en het valt na 5 jaar uit, dan kan het 50cm lang worden. Als het 1,5cm per maand groeit en het valt na 10 jaar uit, dan kan het 150cm lang worden (in theorie in het beste geval met een goede gezondheid).

vr jul 25, 2014 09:23
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Hoi, welkom!

ma jul 28, 2014 16:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]