Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di jul 17, 2018 10:35

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Hallo allemaal 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 1b N ii
Lengte: 48/61/70
Antwoord met een citaat
Bericht Hallo allemaal
Hallo allemaal,

Ik ben Lesley en woon in Arnhem. Ik ben al een tijd op zoek naar de beste verzorging voor mijn haar. Veel verschillende producten uitgeprobeerd. Ik wil mijn haar nu natuurlijker gaan verzorgen. In ieder geval vrij van sulfaten en siliconen. Ik ben net begonnen met het schrappen van alle siliconen houdende producten maar was mijn haar nog wel met een shampoo met SLES. Dit wil ik nog een aantal keer doen om mijn haar te strippen van de siliconen die ik tot voor kort heb gebruikt. Daarna wil ik overstappen op de shampoo van Pure Nuff Stuff. Een product dat ik in het verleden wel eens heb gebruikt en niet slecht was bevallen maar doordat er nog zoveel andere spullen waren om uit te proberen die ook makkelijker verkrijgbaar waren ben ik weer andere producten gaan gebruiken.

Ooit waste ik mijn haar 1x per week en dat werkte prima voor mij. Maar mensen in mijn omgeving vonden dat raar en vies. Ben het toen vaker gaan wassen. Stom, stom, stom! Wat heb ik daar nu spijt van. Dat was zo'n 10 jaar geleden. Toen was ik nog niet bekend met beautyblogs en forums waardoor ik had kunnen weten dat het juist goed was zoals ik met mijn haar omging. Nu is mijn haar na een dag al vet en kan niet makkelijk afbouwen want ik werk in een winkel die er snel wat van zegt als je haar niet goed zit of vetter is. Dus ik wil het heeel langzaam gaan afbouwen. Eerst overstappen op een mildere shampoo, daarna beetje bij beetje de tijd tussen de wasbeurten verlengen.

Ik ben geboren in Indonesië dus heb een Aziatisch uiterlijk. Maar van binnen ben ik echt een Hollandse meid en heb niet zo veel met het Indische. Maar heb dus wel Aziatisch haar. Maar het is niet mega steil. Als het nat is zit er een heel klein beetje slag in. Mijn haar valt nu over mijn schouders en wil het nog wat langer laten groeien als het lukt. Totdat het over mijn schouderbladen valt. Doordat ik op allerlei haaronderwerpen aan het googelen was kwam ik uit op dit forum. Ik hoop hier tips vandaan te kunnen halen en ervaringen te kunnen delen.

zo apr 27, 2014 15:26
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hallo allemaal
Welkom! :D

zo apr 27, 2014 18:44
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Hoi, welkom! Klinkt alsof je prachtig haar hebt! Afbouwen gaat volgens mij erg snel, weet niet wanneer je vakantie hebt? Ik denk dat je binnen twee weken je haar wel voldoende kan laten wennen aan bijvoorbeeld om de 5 dagen wassen. Anders zou je ook kunnen proberen om het nu om de dag te gaan wassen en het de tweede (nu nog) vettere dag op te steken of te vlechten, dan valt het vaak helemaal niet op dat je vet haar hebt.

zo apr 27, 2014 18:52
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a F ii

Antwoord met een citaat
Hoi, welkom   :wuif

Ik heb in de loop der jaren vaak gelezen dat men juist complimenten kreeg als het haar iets vetter was.

Afbeelding  (© 2010 Disney)

Het leven is als geld: je kunt er alles mee doen, maar je kunt het maar een keer uitgeven (Guido Weijers)

zo apr 27, 2014 19:16
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Ik heb het al vaak geprobeerd om af te bouwen. Heb nu mijn haren gisterochtend gewassen en het is nu nog geen 1,5 dag later al vet. Dat zie je ook goed als ik het in een staart heb. Maar omdat ik vandaag lekker thuis ben was ik het morgenochtend pas. Ik probeer het nu om de dag te wassen. Heb binnenkort misschien "vakantie". Dwz een paar dagen vrij om te kunnen helpen klussen in onze nieuwe woning. Maar dan moet ik misschien toch tussendoor een dagje werken.

Binnen twee weken afbouwen naar 5 dagen? Ik zou het misschien zo kunnen plannen dat ik het in die klusweek 5 dagen niet was. Maar als ik het dan na 5 dagen wel weer was zou de reactie daarna dan al minder heftig zijn? Lijkt me fijn als mijn haar en hoofdhuid weer in balans komen. Mijn haar ziet er momenteel redelijk uit maar mijn hoofdhuid jeukt. Wordt hopelijk minder als ik overstap op de sulfaatvrije shampoo. Maar heb nu pas 1x gewassen met de SLES shampoo waarna ik geen siliconen houdende producten heb gebruikt. Dus wil mijn haar daar toch nog een paar keer mee wassen zodat alle siliconen eruit gewassen zijn.

zo apr 27, 2014 20:10
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Ja, veel minder heftig! En voor zover ik weet is 1x met SL(E)S wassen genoeg om het silicoonvrij te krijgen.

zo apr 27, 2014 20:25
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Ik heb zojuist een afbouwschema gemaakt. Ik hoop in juni mijn haar nog maar 2x per week te wassen. Vind het wel spannend. Zal morgen kijken voor speldjes en nieuwe elastiekjes om mijn haar op te steken. Dat wordt oefenen. Want ik steek mijn haar nooit op. Vind dat heel lastig. Doe het hooguit in een staart of halve staart.

Behalve het minder vaak wassen wil ik het aan de lucht laten drogen. Ik ben gewend het altijd te föhnen. Gebruikte daarvoor wel hittebeschermers maar ja daar wil ik ook van af. Verder doe ik mijn haar nu in een slordige vlecht voor het slapen gaan (ik kan geen nette maken). Ben benieuwd of mijn haar op gaat knappen van het nieuwe regime.

Ik zal kijken of ik van de week een haardagboek kan maken zodat ik mijn ervaringen kan delen.

zo apr 27, 2014 21:52
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 3b N ii
Lengte: 70-80-classic

Antwoord met een citaat
Ha welkom mede nederlandse met aziatisch bloed

Op naar de classic (97 cm) in droge vorm.

ma apr 28, 2014 07:48
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Welkom!

di apr 29, 2014 21:14
Profiel
Hoofdhaartje

Images: 18
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Welkom!
Veel succes met het afbouwen. Ikzelf heb aanvaard dat ik nu eenmaal vet haar heb en was het dus toch wel 3 keer in de week. Ben benieuwd of het jou lukt!

Afbeelding

wo apr 30, 2014 05:15
Profiel Personal album WWW
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende