Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma nov 12, 2018 19:32

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Haarbandkrullen 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Bericht Haarbandkrullen
Jullie kennen vast allemaal wel de haarbandkrullen. Voor degenen die het principe niet kennen, check bijvoorbeeld deze video:

Nou denk ik dat de meesten van ons al op een lengte ziten waarbij het absoluut niet meer realistisch is om je haar om een dunne haarband heen te wikkelen. Bovendien was ik al tijden op zoek naar een manier om mijn haar ook bovenop mooi te krullen binnen een bepaald 'patroon', iets wat mij met cocoonies, straw curls of sokkenkrullen niet zo goed lukt. En toen zag ik deze variatie op de haarbandkrullen:

Van de tutorial wordt ik vrij enthousiast (leuk meisje ook!), dus ik loop momenteel met een door mij aangepaste versie (microvezelhanddoek in een viscose shawltje gerold ipv tshirt) op mijn hoofd. Ben heel benieuwd naar het resultaat morgen.

do aug 27, 2015 16:11
Profiel
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haarbandkrullen
Ik vind het er inderdaad erg haalbaar uitzien voor langhaartjes. Zelf ben ik er te lui voor (zeker omdat ik geen setting mousses/lotions gebruik en die golven direct zouden uitzakken) maar ik ben wel erg benieuwd naar het resultaat bij jou.

do aug 27, 2015 19:04
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik was niet onder de indruk. Wacht, eerst even de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let niet op mijn brakke hoofd.

Zoals je ziet zit eigenlijk alleen de onderkant in de krul, terwijl de haren bij deze methode juist zo goed tot bovenaan zijn opgekruld. Ik heb erover zitten nadenken waarom het bij haar wel zo goed werkt en bij mij alleen op die onderste 40-50cm, tot Tom met het antwoord kwam. Die onderste cms zijn namelijk het meest beschadigde en dus het meest poreuze gedeelte van mijn haar. Wat daarboven zit is denk ik zo keigezond dat deze manier van krullen (ook al was het precies de goede vochtigheid voor ik het oprolde) weinig zin heeft. In vergelijking met haar: zij verft en gebruikt regelmatig hitte.

Iemand die wat poreuzer haar heeft dan ik (waarbij er bijvoorbeeld ook slag inzit als het haar de hele dag in een knot heeft gezeten) heeft dan wellicht wel veel baat hierbij.

Extra nadeel: ik heb niet echt heel lekker geslapen met dat ding op mijn hoofd. Voor mij niet voor herhaling vatbaar dus. Wat ik wel echt supervet vond was die rol op mijn hoofd, ik voelde me echt even alsof ik een kapsel uit het begin van de 20e eeuw had. Misschien dat ik daar wel ooit nog mee ga experimenteren, het sliep namelijk niet lekker maar verder was het gewicht van mijn haar juist wel goed verdeeld.

vr aug 28, 2015 07:22
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2b N ii
Lengte: 78/69/115
Antwoord met een citaat
Wat jammer dat het voor jou niet goed werkt. Maar wel weer geniale foto's!
Ik wil deze methode ook wel een keer proberen.

vr aug 28, 2015 10:17
Profiel
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
prankdemon schreef:
[...]

Zoals je ziet zit eigenlijk alleen de onderkant in de krul, terwijl de haren bij deze methode juist zo goed tot bovenaan zijn opgekruld. Ik heb erover zitten nadenken waarom het bij haar wel zo goed werkt en bij mij alleen op die onderste 40-50cm, tot Tom met het antwoord kwam. Die onderste cms zijn namelijk het meest beschadigde en dus het meest poreuze gedeelte van mijn haar. Wat daarboven zit is denk ik zo keigezond dat deze manier van krullen (ook al was het precies de goede vochtigheid voor ik het oprolde) weinig zin heeft. In vergelijking met haar: zij verft en gebruikt regelmatig hitte.

Iemand die wat poreuzer haar heeft dan ik (waarbij er bijvoorbeeld ook slag inzit als het haar de hele dag in een knot heeft gezeten) heeft dan wellicht wel veel baat hierbij.

Extra nadeel: ik heb niet echt heel lekker geslapen met dat ding op mijn hoofd. Voor mij niet voor herhaling vatbaar dus. Wat ik wel echt supervet vond was die rol op mijn hoofd, ik voelde me echt even alsof ik een kapsel uit het begin van de 20e eeuw had. Misschien dat ik daar wel ooit nog mee ga experimenteren, het sliep namelijk niet lekker maar verder was het gewicht van mijn haar juist wel goed verdeeld.

Dat was precies wat ik eerst dacht toen ik de video zag: "hé, dat heeft wel wat weg van zo'n hair rat".

Jammer dat het niet zo gelukt is. Ik wist instinctief al dat het bij mij niet zou lukken; dat de reden is dat mijn haar zo gezond is, is mooi om te horen :D

vr aug 28, 2015 16:56
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Hihi het eerste wat ik dacht is dat het ook een manier was om een Gibson girl kapsel te maken. De "krullen" nou ja eerder golven, vind ik eigenlijk wel mooi.

zo aug 30, 2015 13:20
Profiel
Hoofdhaartje

Images: 19
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/100/100

Antwoord met een citaat
Ik vind het erg mooi PD! Ik hou wel van dat effect, enkel golvend onderaan, heel sprookjesachtig! :inlove2

Ik heb het al zo zo zo vaak geprobeerd om krullen in mijn haar te krijgen, maar door mijn steile haar maar opgegeven omdat het zoveel werk was om na een half uur weer zonder te zitten. En dan nog slecht slapen ook.

Maar dit wil ik nog wel eens proberen :D
Het lijkt me wel comfortabel met zo'n ding te slapen, maar jij vond van niet, hoe komt dat dan?

Afbeelding

zo aug 30, 2015 18:34
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik moest met mijn lengte de 'rol' veel groter maken dan zij de hare. Daardoor zat de mijne veel minder bovenop mijn hoofd en meer op mijn achterhoofd, wat het slapen bemoeilijkte.

Ik gebruik overigens als ik zo krullen probeer te zetten vochtig haar of anders maak ik het vochtig met een leave-in conditioner. En de krullen blijven alleen zitten als je haar goed vochtig was en echt HELEMAAL droog is (en wij weten allemaal hoe lang dat kan duren).

do sep 03, 2015 17:22
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2aFiiD
Lengte: 47/58/86

Antwoord met een citaat
Ik vind de krullen ook net heel mooi!
echte hollywoodwaves!
Het lijkt alsof je naar een hele dure kapper geweest bent :D

za sep 05, 2015 14:56
Profiel