Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do okt 19, 2017 08:29

Antwoord op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Tangle Teezer 
Auteur Bericht
Hoofdhaartje

Images: 9
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Bericht Tangle Teezer
De fameuze Tangle Teezer, zoveel mensen houden van het ding en ik was er niet een van :p
Ik moet stilaan toch overstag gaan. Ik grijp er vaker naar dan ik denk. Elke keer als het kammen pijnlijk wordt, omdat de knopen gewoon te erg zijn, dan moet ik toegeven dat het ding echt een godsgeschenk is.

Nu, waarom was ik geen fan? En een echte fan ben ik dan nog altijd niet. :) Het heeft plastieken pinnen! Ik snap op LHC all the rave er niet over en voor de rest staan ze te freaken over een naad in een plastieken kam. Dat moet dan weer gelijk weggeveild worden. :rolleyes Je moet maar eens met je tangle teezer over je hand gaan en dan met je houten kam en/of borstel over je hand. Dat is toch een wereld van verschil. Bij de tangle teezer heb ik het gevoel of mijn huid rigoreus gescrubd wordt. Vergeet ook niet dat dat met je haren gebeurd.

Natuurlijk ik ga hier ook niet te serieus in op, ik bedoel, ik borstelde mijn haren vroeger als een gek, zo eentje met metalen pinnetjes en al, en mijn haar leefde ook nog altijd. Ik lette toen wel minder op schade, dat ook wel. Maar ik vind dat een houten kam en zeker een houten borstel een zachtheid en gladheid in mijn haren krijgt dat de Tangle Teezer me niet kan geven. Bij de Tangle Teezer lijkt het alsof mijn haren beetje ruwer zijn geworden.
Het heeft dus zijn voor- en nadelen voor mij. Qua knopen doet die het geweldig, vooral het pijnloze aspect is fijn en dat voorkomt natuurlijk ook weer schade. Qua dikte kan hij mijn haren niet aan en daar hoort dan wat gemanouvreer bij om alles te ontknopen. Het komt er op neer dat ik eerst de TT gebruik en er dan toch nog eens met een kam doorga als ik het echt overal ontknoopt wil hebben.

Maar als ik ooit een kindje met lang haar heb, is dit echt wel ideaal, aangezien kindjes nog gevoeliger aan ontknopen zijn. Voor mij zelf, ik zie het als een hulpmiddel wanneer mijn haar te erg in de knoop ligt, zoals na een dag buitenlopen met los haar.

Afbeelding

vr jul 29, 2011 08:29
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tangle Teezer
Nuh, bij hardnekkige knopen leg ik mijn borstel gewoon weg en ontknoop ik met mijn handen. Zo kan je de boel beter controleren dan met een borstel.

Ik heb hem bij Jerry eens geprobeerd en vind hem vreselijk! Zo hard voor de huid!

vr jul 29, 2011 08:43
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 1b -N -ii
Lengte: 43/80/100

Antwoord met een citaat
ik heb juist weer heel weinig resultaat bij kammen, dan ontwar ik mijn haar gewoon niet goed genoeg.
het voelt ook niet zo lekker op mijn hoofd.

met een TT gaat het voor mij een stuk beter en sneller, bovendien werken ze goed onder de douche wat toch wel makkelijk is af en toe.
wat ik meestal doe is de lengte ontwarren met de TT en daarna gebruik ik mijn TEK voor mijn hoofdhuid, want die masseert zo lekker :p
al vind ik de TT ook niet verkeerd voelen op mijn hoofd.
het voordeel van de TT is dat ik knopen snel voel, en met borstels heb ik dat niet door het handvat, waardoor ik sneller de neiging heb om hem er doorheen te rossen.

ik snap wel dat het voor dik haar een stuk moeilijker is om te ontwarren, dus voor mensen met erg dik haar is het zeker af te raden.

vr jul 29, 2011 08:49
Profiel WWW
Hoofdhaartje

Antwoord met een citaat
Eámanë schreef:
Ik heb hem bij Jerry eens geprobeerd en vind hem vreselijk! Zo hard voor de huid!

Dat had ik dus ook in het begin, ik dacht echt, mja, dat ga ik echt niet constant op m'n haren gebruiken. Maar met mijn kurkdroog haar en shampoo's die verkeerd gingen, waardoor mijn haar één natte knopenboel was, was het echt wel een godsgeschenk.

Maar ik blijf nog altijd trouwe fan van mijn houten kam en borstel.

Afbeelding

vr jul 29, 2011 09:35

Images: 24
Haarcode: 2a N ii
Antwoord met een citaat
De mijne is gisteren besteld.

vr jul 29, 2011 10:02
Profiel Personal album
Langhaartje

Haarcode: 3aFii

Antwoord met een citaat
Ik zou er ooit nog wel eens zo een willen als Aisha... Zo'n zakformaat dingetje.
Verder bevalt mijn Michel Mercier borstel erg goed, maar dat is wel gewoon een lomp ding.

za jul 30, 2011 13:13
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Ik was erg nieuwsgieirg naar de TT totdat ik daarnet las dat deze hard aanvoelt op de huid.
Dan maar gewoon meer tijd vrijmaken om het haar klitvrij te maken.

za jul 30, 2011 14:03
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Zowel ik als m'n katten zijn fan :grotegrijns Ik heb de compact versie. Ben wel langer bezig met borstelen, maar al vanaf de eerste keer gebruik voelde mijn haar beduidend gladder dan met m'n houten Body Shop kam. Mijn haar heeft de neiging om overhydrateerd te raken en een BBB kan ik niet gebruiken omdat die teveel trekt. Mijn haren veren dan te ver mee. Ik borstel eigenlijk niet op mijn huid en heb geen last van scherpe pinnetjes. Als ik het op mijn huid probeer vind ik ze ook niet scherp voelen. Al zou ik het wel fijn vinden als er eentje zou komen met langere pinnetjes.

za jul 30, 2011 22:08
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c N ii
Lengte: 44/66
Antwoord met een citaat
Maar de TT heeft toch helemaal geen naden? Zelfs niet aan de aanzet van de pinnen. Dus het kan nooit je haren beschadigen.
En verder borstel ik nooit hard over mijn hoofdhuid. En de rest van je haren hangen los, dus kom je niet in de buurt van huid. En de pinnen zijn flexibel, dus ze geven meer mee dan welke borstel dan ook.

Ik ben in ieder geval wel fan. :grotegrijns Vooral omdat je je natte haren zo goed kan kammen ermee.

zo jul 31, 2011 10:26
Profiel
Hoofdhaartje

Antwoord met een citaat
Jess schreef:
Maar de TT heeft toch helemaal geen naden? Zelfs niet aan de aanzet van de pinnen. Dus het kan nooit je haren beschadigen.

Maar jawel, ze hebben misschien geen naden, maar de pinnen zijn scherp plastic, als het 'scrubt' over je huid, dan 'scrubt' het ook je haren zeg maar.

Afbeelding

zo jul 31, 2011 10:34
Antwoord op onderwerp   [ 188 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende