Hairfair
http://hairfairforum.be/

Arganolie
http://hairfairforum.be/viewtopic.php?f=14&t=499

Auteur:  Goudelsje [ za sep 10, 2011 00:09 ]
Berichttitel:  Arganolie

Wie heeft al wel eens arganolie geprobeerd?

Ik heb nu een flesje van de Tuinen staan. Het is pure olie (voor zover ik kan nagaan), volgens de ingrediënten zit er alleen Argania Spinosa Kernel Oil in.

De beschrijving is volgt:
De Tuinen Argan Huidolie
Pure handgeperste argan huidolie uit Marokko verstevigt, hydrateert en herstelt de huid van top tot teen. Het hoge gehalte aan anti-oxidanten en natuurlijke vitamine E helpen rimpelvorming te vertragen. Ondersteunt het herstel van littekenweefsel en versterkt de nagels. Arganolie trekt snel in de huid en is zuinig in gebruik.
Bevat geen parfum en kleurstoffen en is conserveringsvrij.

Ik heb het nu een keer in mijn haar geprobeerd, omdat haar uit hetzelfde spul is opgebouwd als je nagels. Het trok heel snel in, maar dat kan misschien ook zijn omdat mijn haar redelijk droog is. Maar ik vond het wel helpen, mijn haar was zachter totdat het weer gewassen werd :) Ik ga het zeker vaker proberen!

Een nadeel alleen is dat het behoorlijk duur is (ongeveer 23 euro bij de Tuinen), maar daar staat weer tegenover dat je echt maar heel weinig nodig hebt :)

Auteur:  Snoopy [ za sep 10, 2011 16:32 ]
Berichttitel:  Re: Arganolie

Ik heb ook die van de Tuinen! Ik merk echt dat mijn haar veel zachter is achteraf..!

Auteur:  Rentlle [ za sep 10, 2011 19:21 ]

ik heb het gewoon uit de supermarkt in een fles van een halve l!
het werkt ook echt héél goed voor mij haar, helemaal gevoed en zacht.
Ik meng het wel (behalve die eerste keer dat ik het probeerde) met olijfolie, want het is écht te duur... :bloos3 (tien euro voor een halve l...)

Auteur:  Goudelsje [ za sep 10, 2011 22:01 ]

In de supermarkt heb ik het nog niet zien staan, is dat dan ook pure arganolie? Anders zal ik daar eens kijken, is allicht goedkoper dan die van de Tuinen :)

Auteur:  flowergirl [ zo sep 25, 2011 20:15 ]

Rentlle schreef:
ik heb het gewoon uit de supermarkt in een fles van een halve l!
het werkt ook echt héél goed voor mij haar, helemaal gevoed en zacht.
Ik meng het wel (behalve die eerste keer dat ik het probeerde) met olijfolie, want het is écht te duur... :bloos3 (tien euro voor een halve l...)

valt toch wel mee vind ik, met een halve liter doe je waarschijnlijk een eeuwigheid...
in bioplanet betaal je 9 euro voor 100ml... :nehneh

Auteur:  Banaantje [ vr dec 23, 2011 20:21 ]

Vind zo'n flesje bij de tuinen ook duur.. pff!
Wacht maar tot er een actie komt....

Zou anders niet weten waar ik anders zo'n fles kan vinden helaas hihi.

Auteur:  Iejoor [ vr feb 24, 2012 19:55 ]

Bij de Tuinen is hij nu met 50% korting. Heb hem nu ook gekocht.

Auteur:  Lichtelfje [ wo jan 30, 2013 00:27 ]

Vinden jullie dat arganolie meer doet voor je haar als bijvoorbeeld olijf, kokos of amla olie? Ik vind het nogal prijzig, maar ik heb er zoveel goede verhalen over gehoord en te lezen..

Auteur:  Aqua_Lily [ wo feb 06, 2013 05:57 ]

Ik vind argan olie echt geweldig <3 het voedt m'n haar enorm, zonder het vettig te maken. Mijn haar wordt er zacht van en gezondvoelend, heerlijk gewoon!

Auteur:  Rentlle [ do feb 07, 2013 11:47 ]

ik heb het toen gevonden in een GIGANTISCHE supermarkt in frankrijk puur toevallig.
Ik weet wel dat je het bij ons in Leuven in de exotische supermarkt kan vinden.. maar wat hebben ze daar niet? (jasmijnolie, mosterdolie, cactusolie,...)

Auteur:  Pha [ za maart 09, 2013 16:46 ]

Oké, ik ben nu mijn onderzoek aan het doen over arganolie. Zit me af te vragen hoe het te vergelijken is met avocado-olie (wat mijn haar geweldig vind). Heb al gelezen dat het lichter is als kokosolie?

Auteur:  Aqua_Lily [ za maart 09, 2013 17:14 ]

Absoluut. Ik gebruik argan, kokos, olijf, en nog veel meer, en argan is een van mijn lichtste olien. Verzwaart nul komma nul. Het is te vergelijken met avocado olie in de zin dat het ook kleine moleculen heeft die het haar kunnen binnendringen... Het is ook heel sterk, het is misschien duur maar je hebt er echt weinig van nodig vind ik! :)

Auteur:  lorraine [ ma maart 17, 2014 11:23 ]

Ik lees hier dat van de tuienen de huid argan olie is gebruikt en dat dat heel goed bevalt. Is dit beter dan de haar argan olie van de tuinen? Is er iemand die ook de haarolie heeft geprobeerd?

Auteur:  GoedeShampoo [ ma maart 17, 2014 13:58 ]

Kunnen jullie uitleggen hoe je deze arganolie dan gebruikt?
Is dit leave-in? Laat je dit tijdelijk intrekken en dan weer uitwassen?
Is het voor je hoofdhuid alleen? Of je haren? Of beide?

Zelf gebruik ik weleens kokosolie en emu-oil.
Arganolie veel goeds over gehoord maar nooit geprobeerd..

Auteur:  lorraine [ wo mei 07, 2014 15:23 ]

Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie de argan olie gebruiken? Voor het wassen of juist na het wassen? verdund? of druppels? enz..

Auteur:  Aviendha [ wo mei 07, 2014 17:48 ]

Ik gebruik al mijn olien hetzelfde: ik smeer mn hoofdhuid en haar er rijkelijk mee in, doe mn haren in een vlecht, laat het een dag of nacht intrekken en was 's avonds of de volgende ochtend mn haren zoals altijd.

Auteur:  Aisha [ di mei 13, 2014 17:22 ]

Als je enkel een of twee druppeltjes in je puntjes doet kan het ook werken als een leave in.
De truuk is dan om niet teveel te nemen, zodat je haar wel gevoed is maar er niet vet uitziet.

Auteur:  Goudelsje [ ma mei 26, 2014 21:40 ]

Ik heb de arganolie voor de huid van De Tuinen, omdat hier verder niks inzit en dus puur is.

Ik gebruik meestal een paar druppeltjes, wrijf dit uit in mijn handen en ga dan door de punten van mijn haar in. Ook haal ik mijn handen dan gelijk even over mijn gezicht heen en de bovenkant van mijn handen :)

Als ik wil olieën voor het douchen, gebruik ik kokosolie. Ik vind arganolie te duur als pre-wash :)

Auteur:  lorraine [ vr mei 30, 2014 09:43 ]

Argan Acounna Agadir , nu in de aanbieding bij groupdeal.nl (100 ml voor 12.95) Is dit een goede?

Highlights
100% Pure Argan oil uit de vruchten van de Arganboom
Geen geuren toegevoegd
Geen conserveermiddelen
Geen kleurstoffen toegevoegd
Bevat squaleen & toco-pherolen (vitamine E)
Handgeperst en hand gefilterd
Gebruik de olie als gezichtscrème, massageolie, make-upremover of haarmasker

Auteur:  Ellis [ vr mei 30, 2014 12:16 ]

lorraine schreef:
Argan Acounna Agadir , nu in de aanbieding bij groupdeal.nl (100 ml voor 12.95) Is dit een goede?

Highlights
100% Pure Argan oil uit de vruchten van de Arganboom
Geen geuren toegevoegd
Geen conserveermiddelen
Geen kleurstoffen toegevoegd
Bevat squaleen & toco-pherolen (vitamine E)
Handgeperst en hand gefilterd
Gebruik de olie als gezichtscrème, massageolie, make-upremover of haarmasker

Nee! Die wilde ik ook heel graag bestellen, maar na het hele internet te hebben onderzocht kwam ik op een site waar mensen die het product hadden gekocht, zeiden dat er helemaal geen echte arganolie in zat :nah
Hier het artikel:
http://www.beautyjournaal.nl/2011/06/11 ... -haarolie/
Dus ik raad je aan om het niet te kopen!

Auteur:  Rusalka [ vr mei 30, 2014 14:05 ]

Wat gemeen is dat zeg. Dan staat er 100% pure argan olie op en dan is het product helemaal geen 100% pure argan olie maar zitten er nog een hoop andere dingen in. Ik heb dat bij andere producten ook wel eens gezien, op mijn aloe vera staat ook 100% puur op de voorkant, maar naast de (100% pure) aloe vera zitten er formaldehydereleasers in (die staan in de ingredientenlijst). Of wat dacht je van: "SL(E)S vrij" en dan zit er ALS in? Sorry dat is een beetje off topic, maar ik vind het zo gemeen die misleiding.

Auteur:  Aisha [ zo jun 01, 2014 07:06 ]

Ik denk dat als bedrijven zeggen dat er 100% pure argan inzit, dat ze dan bedoelen dat de argan die er in zit 100% puur is.
Het is nogal misleidend want je zou ook kunnen denken dat het flesje 100% arganolie bevat.
Denk bijvoorbeeld maar uit sinasappelsap, er kan op staan dat de sinasappelsap puur is , of er kan op staan dat er pure sinasappelsap inzit (maar misschien toch vermengt is met water), of er kan op staan dat het uit concentraat is. Het lijkt allemaal op sinasappelsap, maar het is toch heel verschillend. Producenten en fabrikanten hebben natuurlijk graag dat er een aantrekkelijke verpakking is, dus word er al snel 100% opgezet, terwijl dat niet is wat wij zouden bedoelen met 100%

Met producten als aloë vera kan ik me ook voorstellen dat het nodig is om er dingen bij de gooien die het houdbaar maken en voor dikte zorgen. Want aloë vera is denk ik niet van zichzelf een gel.

Auteur:  lorraine [ vr jun 13, 2014 09:22 ]

Welke argan olie (van de tuinen) gebruiken jullie en is 100% argan olie?

1) de tuinen argan haar olie 100ml voor 15.99)
2) de tuinen argan huidolie (100 ml voor 25.99)
3) Mia flora argan olie (59ml voor 16.99)

Het is nu trouwens elke 2e gratis

Ik gebruik nu argan olie van gezond&wel (100 ml voor 24.95). Kent iemand die? Nog meer met ervaring van deze argan olie? Naar mijn idee is deze ook 100% argan olie

Auteur:  Ellis [ vr jun 13, 2014 16:55 ]

lorraine schreef:
Welke argan olie (van de tuinen) gebruiken jullie en is 100% argan olie?

1) de tuinen argan haar olie 100ml voor 15.99)
2) de tuinen argan huidolie (100 ml voor 25.99)
3) Mia flora argan olie (59ml voor 16.99)

Het is nu trouwens elke 2e gratis

Ik gebruik nu argan olie van gezond&wel (100 ml voor 24.95). Kent iemand die? Nog meer met ervaring van deze argan olie? Naar mijn idee is deze ook 100% argan olie

Wil ik ook graag weten! Stond ik de tuinen en dacht mmm teveel soorten, welke zal ik kiezen? Toen heb ik het maar gelaten voor wat het is

Auteur:  waps [ vr jun 13, 2014 18:37 ]

als je kijkt naar de ingrediënten wordt de keuze wat makkelijker

de haarolie heeft naast argan olie nog meer ingrediënten. de overige 2 niet.

Auteur:  lorraine [ zo jun 15, 2014 11:02 ]

De haar olie valt dus af. Maar zal de huidolie of de mia flora beter zijn? Ik denk zelf de mia flora.

Auteur:  Goudelsje [ ma okt 20, 2014 16:23 ]

Ik heb zelf de huidolie en hier zit echt alleen maar arganolie in, verder niks. Echt 100% puur dus. En een hele fijn olie voor mij!

Auteur:  sweet-devil [ za dec 19, 2015 11:11 ]

Ik heb het idee dat mijn 100% argan ervoor zorgt dat mijn haren aan elkaar gaan plakken :/

Gevolg: klitten

Auteur:  musicfreak [ do jan 07, 2016 23:43 ]

Ik had voor kerst een flesje gekregen. Niet eens naar gevraagd!
Ik zou het wel willen proberen, maar ben bang dat mijn punten er alleen maar vettig door worden.

Auteur:  Ro [ vr feb 05, 2016 22:17 ]

bij de albert heijn hebben ze ook pure argan olie, bij de kook olie, ook walnoot en avocado olie, het is een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld bij de tuinen omdat het als kookolie verkocht word. http://www.ah.nl/producten/product/wi23 ... -argan-bio
15,99 voor 250 ml

Auteur:  musicfreak [ zo maart 13, 2016 11:33 ]

Ik heb voor het eerst wat van deze olie op mijn punten gedaan na het wassen. Het langste stuk voelt wel duidelijker zwaarder aan, maar ik heb ook wel wat conditioner gebruikt. Vond het erg vettig aanvoelen en hoop dat mijn punten niet (te) vettig zullen zijn.

Auteur:  musicfreak [ zo maart 13, 2016 16:01 ]

Mijn haar was in ieder geval nooit eerder zo goed doorkambaar!

Alle tijden zijn GMT + 1 uur